Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Początek rewolucji Big Bossa i przekształcenie serii jaką znamy

Postprzez SALADYN » Śr mar 21, 12 01:36

A co byście powiedzieli o takim koncepcie gry z podziałem na rozdziały oddalonych od siebie czasowo nawet o kilka lat:
- rozdział pierwszy gdzie protagonistą jest Big Boss z miejscem akcji jak opisywał Sal w Angoli z diamentowym konfliktem w tle,
- rozdział drugi Frank Jaeger walczący w Rodezji gdzie głównym motywem tej wojny będzie Naomi plus jakaś intryga, Frank oczywiście walczący jako podwładny BB,
- rozdział trzeci to Solidus w Liberii
- rozdział czwarty to Liquid na tyłach irackiej armii podczas pustynnej burzy gdzie w końcu dowiedzielibyśmy jak spotkał ojca (w jedynce wspomina że z nim rozmawiał)
- rozdział piąty byłby remake'iem MG lub MG2 ewentualnie połączeniem tych dwóch scenariuszy choć to oznaczałoby kolejne przekopanie kanonu ale jako epilog nowej gry spisywałby sie znakomicie

W ten sposób w jednej grze dostalibyśmy wszystkich węży plus Franka, pytanie tylko czy Kojima podołałby zadaniu stworzenia takiego ostatecznego missing linka czy po prostu zrobi kolejny epizod z życia wielkiego szefa a resztę zostawi sobie jako furtki dla kolejnych pomostów.
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez kALWa888 » Śr mar 21, 12 01:46

No to by mi się zdecydowanie bardzo podobalo. Ale nie wierzę, że takie cuda się zdarzają, przynajmniej nie w świecie gier ;]. A pomysł naprawdę dobry, szkoda tylko, że nie ma go kto wykonać.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Postprzez uci » Śr mar 21, 12 10:27

Frank'a nawet nie wliczali na koszulce to bym na niego nie liczył.
Ale sama idea była by warta zagrania - każdy dostał by coś dla siebie (MG Liquid).
Tylko zamiast Franka dali by Olda jako epilog (grywalny lub nie - pokazujący koniec węży).

Tylko czy historia diamentowych psów była by na tyle krótka i zwięzła by móc z niej przeskoczyć do innych snejków i samego OH? (nie wspominając o jeszcze 4 historiach które musiałby mieć w sobie konspiracje, zdradę i inne zagadki?)

Pomysł przedni, nie wiem czy wykonalny dla Kojimy, ale ja bym go nie odrzucał.

Zresztą ja obstawiam Diamentowe Psy jako ideę zjednoczenia świata poprzez stały konflikt z jednym stałym wrogiem. (czy jest coś takiego jak ponadczasowy przeciwnik?)
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez SALADYN » Cz mar 22, 12 02:30

uci napisał(a):Tylko czy historia diamentowych psów była by na tyle krótka i zwięzła by móc z niej przeskoczyć do innych snejków i samego OH? (nie wspominając o jeszcze 4 historiach które musiałby mieć w sobie konspiracje, zdradę i inne zagadki?)


Tu Kojima ma pole do popisów żeby przestać szyć wszystkie wątki byle jakimi motywami, krótka prosta historia a właściwie raport z wykonanej dla klienta akcji .
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez uci » Cz mar 22, 12 10:03

jakoś w to nie uwierzę - szybka i krótka historia...

ogólnie fajna koncepcja (5 grywalnych węży) tylko że koszulka równie dobrze może oznaczać limitowaną edycję pokrowców na Vitę z wężami.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez Solidny » Pt mar 23, 12 16:08

Ciężko mi sobie wyobrazić spójną historię z sensownym przesłaniem, w której występuje 5 bohaterów. To jest trochę anty-narracyjne.
W MGS4 też był takie skoki między lokacjami, a przy tym między stylami gameplay'u (skradanie, strzelaniny, tropienie, ucieczki, śledzenie, last stand i walka Metal Gearów na SM, finałowy pojedynek), ale przynajmniej bohater i historia pozostawały te same.

Gdyby jeszcze przy tym mieszać bohaterami, okresami i historiami, to byłby niezły bigos. Chyba, że byłaby to interaktywna "biografia" Big Bossa, kolejne okresy życia, coś jak w "Ciekawym przypadku Benjamina Buttona", "Obywatelu Kane'ie", lub jakimkolwiek filmie biograficznym, ale trudno mi sobie wyobrazić styl Kojimy w tym.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Postprzez SALADYN » Pt mar 23, 12 16:14

Solidny napisał(a): ale trudno mi sobie wyobrazić styl Kojimy w tym.


Powstaje amerykańska dywizja KojiPro w Kalifornii która na pewno wniesie powiew narracyjnej świeżości do nowej części zwłaszcza że sam Kojima wielokrotnie podkreślał że chce aby jego gry były bardziej "zachodnie".
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez SaladinAI » Pt mar 23, 12 17:22

Wbrew temu co sugerujecie, Kojimie nie zależy na eksplorowaniu tzw. brakującego ogniwa. To pretekst, bo fabuła i tak idzie w bardziej niezależnym kierunku, stojąc trochę z boku od głównej mitologii. Przykład właśnie programu LET, który przez kolejne części jest już tylko lekko wzmiankowany, bez ruszania praktycznie tematu - i to wtedy gdy akcja dzieje się dokładnie w momencie jego realizacji. Żadne Węże się nie pojawią.

Czemu jeszcze tak uważam? Motyw FOXHOUND, który gdzieś się zgubił. A jeszcze patent z diamentami pokazuje że Kojima wskoczy na nowe tereny, mitologie mając ledwo za tło.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Solidny » N mar 25, 12 19:22

No tak, o ile dobrze pamiętam, w przypadku Peace Walkera inspiracją nie były fantazje o życiu Big Bossa , tylko historia Kostaryki.

Trzeba jednak przyznać, że ciężko powiedzieć, jaki motyw główny i przesłanie chodzi po głowie Mr Kojimy. Łatwiej zgadywać w jaki sposób nowa część będzie się odnosić do poprzednich. Tak, to powierzchowne i ostatecznie mało znaczące w odbiorze. Może jak zbierzemy analizy ulubionych filmów Kojimy i innych zainteresowań, spojrzymy przez pryzmat tego, co już przekazał/osiągnął w grach, a czego nie, to dojdziemy do ciekawszych wniosków.

Ham to byłoby jak tworzenie AI Kojimy :D. Przygotujmy się, bo jak sam zaznaczył, starzeje się, więc jeśli mamy zostawić dziedzictwo Metal Gearów naszym dzieciom, nie obejdzie się bez przedłużenia życia jego umysłu :D.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Postprzez uci » N mar 25, 12 22:10

cóż kolejne przygody BB można wręcz wliczyć w takiego offa fabularnego - jakiś wątek przechodzi dalej, ale cała główna historia to coś osobnego (Portable, PW).
Nie ma wtedy dużo miejsca do mieszania fabularnego w kanonie.
Avatar użytkownika
uci
Uber Big Boss
 
Posty: 8409
Dołączył(a): Cz lut 23, 06 14:05
Czytam: MGS:Guns of the Patrits - Project Itoh

Postprzez SaladinAI » Pn kwi 23, 12 15:46

Może nie zupełnie trop, choć w Peace Walkerze Big Boss w rozmowie z Chico coś tam o Afryce przebąkuje:

"Afryka...zamiast marzeń o Afryce (w kontekście rewolucji w Kongo) skupmy się na interesie tu i teraz".

Kto wie?
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Solidny » Pn kwi 23, 12 16:24

Przypominam sekretną rozmowę w Peace Walkerze

SPOILER Z SAMIUŚKIEGO KOŃCA GRY, A NAWET SEKRET PO ZAKOŃCZENIU!
[spoiler]("The Phone Call"), gdzie wymieniono Angolę w kontekście MSF (lub rządu manipulującego nimi):
"Indeed they have... There's a site near Angola..."

Mega spoilerowy link do rozmowy:
http://www.youtube.com/watch?v=UMa5TgX624Q[/spoiler]


____
W końcu jesteśmy w temacie o MGS5....

twilitekid
Ostatnio edytowano Pn kwi 23, 12 22:43 przez Solidny, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Postprzez SaladinAI » Pn kwi 23, 12 16:58

Hej, łodafak, spoiler z końca gry!

Takie rzeczy trza oznaczać, ostrzegać.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez SALADYN » Pn kwi 23, 12 17:03

Saladin01 napisał(a):"Afryka...zamiast marzeń o Afryce (w kontekście rewolucji w Kongo) skupmy się na interesie tu i teraz".


[spoiler]To zdaje się była jedna z rozmów z Chico o polowaniach lub kolejna konwersacja z Miller'em o El Che który pomagał krajom afrykańskim w rewolucjach.[/spoiler]
Ostatnio edytowano Pn kwi 23, 12 19:51 przez SALADYN, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
SALADYN
I was made to fight. I AM a gun
 
Posty: 10247
Dołączył(a): Cz maja 29, 08 09:53

Postprzez SaladinAI » Pn kwi 23, 12 17:11

Mowa o potworach i pada to trochę na marginesie.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Postprzez Solidny » Pn kwi 23, 12 22:50

Ok, przepraszam, ale takie ryzyko, jak wchodzisz do tematu o kontynuacji :).

Zresztą tylko napisałem, że była rozmowa i że padło drobne info o miejscu. Celowo nie pisałem kto z kim rozmawiał i w jakim kontekście :). Jak ktoś nie chciał wiedzieć, to przecież link był opcjonalny, no i napisałem, że rozmowa była sekretna.

Więc nie taki horror znowu, ale będę uważał :D
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Postprzez Coldman_6 » Śr kwi 25, 12 08:31

Czołem. Będzie to mój pierwszy głos w dyskusji i nieprzypadkowo na temat MGS 5. Trochę szczegółów i poszlak jest już znanych w związku z czym ja się pytam: WTF?! "Peace Walker" logicznie zamknął wątek Wielki Wódz/Wódz/Zimna Wojna i połączył to ze stareńkimi częściami z MSX. A tutaj hucznie zapowiedziana przez Kojime piątka to, jak na razie widać, kolejny interquel, który ma w dodatku kontynuować bezpośrednio PW... To ma być MGS 5? Te numerki w tytułach niewiele dla mnie znaczą, ale wydaje mi się, że "numer" powinien znacznie popychać historię w uniwersum do przodu (lub... do tyłu jak MGS 3). A tutaj interquel, który kontynuuje dwa wcześniejsze interquele (PO i PW) :/ Nowy rozdział przygód Raidena dokłada do świata MGS więcej niż kolejne pięć czy dziesięć dokrętek do Zimnej Wojny...
Avatar użytkownika
Coldman_6
Machinegun Kid
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt kwi 24, 12 19:14
Gram: Dead Space 2, GoW Collection, Castlevania

Re: Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Postprzez SaladinAI » Śr kwi 25, 12 11:33

Ta piątka w temacie to na razie tytuł roboczy.

Piątką miał już być Peace Walker. A trójka to wszak prequel do wszystkiego.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Postprzez Solidny » Śr kwi 25, 12 12:15

Moim zdaniem numerek w serii oznacza popchnięcie do przodu, ale niekoniecznie w chronologii czasowej. Numerek oznacza ewolucyjny krok w przód dla serii. Dlatego chociażby PO nie miało numerka - to tylko rozwinięcie tematu MGS3 na PSP. PW był bliżej, bo wprowadzał nową mechanikę, nowe postacie, nowe spojrzenie na wątki, poza tym miał własne przesłanie i fabułę.
Każdy numerek to pod pewnymi względami przedefiniowanie serii, a nie zwykły sequel - to chyba jeden z najlepszych aspektów MGSów jako serii.
Avatar użytkownika
Solidny
Zanzibar
 
Posty: 2727
Dołączył(a): Pt lut 24, 06 16:10
Lokalizacja: Gduńsk
Gram: hipsterskie badziewia
Czytam: Komentarze na YT

Re: Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Postprzez Coldman_6 » Śr kwi 25, 12 13:37

A podoba Wam się fakt, że w kolejnej kojimowskiej części autor znów bierze się za jednookiego i ciągnie mało znaczący w kontekście MGS 4 epizod?
Obrazek
Avatar użytkownika
Coldman_6
Machinegun Kid
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt kwi 24, 12 19:14
Gram: Dead Space 2, GoW Collection, Castlevania

Re: Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Postprzez Osvelot » Śr kwi 25, 12 15:10

A Tobie podoba się fakt, że najprawdopodobniej w kolejnej kojimowskiej części autor weźmie się za biseksualnego wampira albo jego wizualną kopię i pociągnie jakiś dziwny motyw, który zdecydowanie nie powinien być ciągnięty? Uśmiechnięta japa w twoim avku rodzi właśnie takie pytania :)
Obrazek
"From now on... call me Big Bonus."
Avatar użytkownika
Osvelot
Solidus Snake
 
Posty: 2143
Dołączył(a): Śr lip 14, 10 14:37
Gram: w pici-polo na małe bramki

Re: Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Postprzez Coldman_6 » Śr kwi 25, 12 16:12

Jeśli chodzi Ci o przeciwnika Raidena w "Revengeance", to nie jest to Vamp, a skoro nie, to nie jest także bi :) Nie da się ukryć, że skoro Kojima zabiera się za trzeci już "legendary missing link" z udziałem BB, to na kilometr zalatuje tutaj brakiem koncepcji na większą historię w uniwersum. Skoro po MGS 4 i PW Kojima nadal chce robić MG, to albo idzie do przodu po czwórce, albo wraca się do prapoczątków. Trzeci w serii interquel to ciąganie serii na siłę dosłownie po jakichś dziurach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Coldman_6
Machinegun Kid
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt kwi 24, 12 19:14
Gram: Dead Space 2, GoW Collection, Castlevania

Re: Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Postprzez SaladinAI » Śr kwi 25, 12 16:27

Ja już pisałem wyżej że żadnych dziur Kojima nie łata, to bardziej rozwijanie koncepcyjne, budowanie filozofii.

Coś mi Zimno jest.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Postprzez kALWa888 » Śr kwi 25, 12 16:29

W tej grze nie skupiałbym się zbytnio na fabule, ale na akcji. Bo to będzie jej największa zaleta.
Ot:
:diabloanifire:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
kALWa888
Liquid Snake
 
Posty: 2700
Dołączył(a): Pn cze 01, 09 12:28

Re: Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Postprzez SaladinAI » Śr kwi 25, 12 16:35

Paszoł won. Ja se fabułę PW cenię wysoko a rozmowy na boku powtarzam na okrągło.

Ale po tych zdjęciach to widać że to będzie war zone.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Postprzez Coldman_6 » Śr kwi 25, 12 16:49

Saladin01 napisał(a):Ja już pisałem wyżej że żadnych dziur Kojima nie łata, to bardziej rozwijanie koncepcyjne, budowanie filozofii.


Powiem tak. Seria się w pewnym sensie zamknęła czwórką. Peace Walker był potrzebny, aby wypełnić naprawdę dużą dziurę, żeby Snake Eater - MG, MG2 - MGS 4 miały w sumie ręce i nogi. Rising to z kolei niezbędny skok w bok od starej formuły. W związku z tym jaką dalszą filozofię miałoby budować MGS 5 dziejące się zaraz po PW? Mistrzowi przydałby się bardziej skok w "Zone of the Enders 3" :D Jeśli rzeczywiście MGS 5 dziać się ma po PW i skupiać wokół BB, to jest to męczenie materiału już do granic przyzwoitości :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Coldman_6
Machinegun Kid
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt kwi 24, 12 19:14
Gram: Dead Space 2, GoW Collection, Castlevania

Re: Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Postprzez SaladinAI » Śr kwi 25, 12 17:07

Peace Walker po trosze rozwijał ideowe elementy z wszystkich części; bo był tam i elektroniczny nadzór, wzrost światowego terroryzmu i "atomizacja" konfliktów, bez podziału na przejrzyste motywacje. Można to rozwijać na wszystkie sposoby bo tematyka jest szeroka a w tym Kojima jest najlepszy. Jeszcze raz - fabuła gotuje się w tle. Substancja to w tym przypadku rozważania na temat natury pokoju i relacji do środków odstraszenia, wzajemnego warunkowania się i tegoż ograniczeniach. Motyw odstraszenia przewijał się silnie w trójce, dopiero w kostarykańskim epizodzie został opisany jak należy.

Następna część może rozwijać się w kierunku relacji pomiędzy wojną i kapitałem; to już było, choć inne środowisko może przynieść odrębne wnioski lub inne spojrzenie na sprawę. W końcu teraz to będzie diamentowy biznes. Rozumiem jednak że nie każdemu przypadną do gustu takie filozoficzne smuty. Ja się w tym czuje jak ryba w wodzie.

Inna rzecz że te powiązania między częściami są poniekąd konieczne. Peace Walker pokazał że obraz Big Bossa jaki sobie wypracowaliśmy jest głównie kwestią perspektywy. Co można jeszcze pokazać? Autonomię tej postaci, wyzwolenie bo motywu The Boss już raczej nie uświadczymy a nawet wtedy przyniósł ciekawe przemyślenia.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Postprzez Gillian » Śr kwi 25, 12 17:16

Stary Wąż napisał(a):Mistrzowi przydałby się bardziej skok w "Zone of the Enders 3" :D

"Mistrzowi" przydałby się solidny plaszczak w potylicę, żeby się ogarnął.
Avatar użytkownika
Gillian
Uber Big Boss
 
Posty: 8740
Dołączył(a): Wt maja 08, 07 22:30

Re: Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Postprzez SaladinAI » Śr kwi 25, 12 17:19

Ale o co chodzi? Robi Ogóra, robi piątkę. Ja tam jestem ukontentowany.
To swego rodzaju błędne kolo: roboty tworzące inne roboty
Avatar użytkownika
SaladinAI
Cipher watches all
 
Posty: 7022
Dołączył(a): N maja 14, 06 12:35

Re: Metal Gear Solid 5 - pierwsze spekulacje

Postprzez Coldman_6 » Śr kwi 25, 12 17:22

Zgadzam się z Tobą, że te wszystkie części z Big Bossem są (będą) ideologicznym rozwinięciem "Snake Eatera", które to może płynąć w różnych kierunkach (w PO relacje żołnierze-dowódca, w PW teoria odstraszania i problematyka pokoju). Ale no właśnie... Na ile to już będzie kolejny MGS dorzucający od siebie do całego uniwersum, a na ile pretekst do prywatnych rozważań pana Kojimy? Bo jeśli to drugie, to rozumiem, że może naklepać kolejnych "missing linków" z numerami czy bez tyle, aż nie będzie miał nic do powiedzenia i w ten sposób zakończy serię... Nie tak to powinno wyglądać, moim zdaniem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Coldman_6
Machinegun Kid
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt kwi 24, 12 19:14
Gram: Dead Space 2, GoW Collection, Castlevania

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Metal Gear Solid V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron