IX: Mapa Solida
- środa 13 kwietnia 2011
- Przez Saladin01
IX: Mapa Solida
Mapa Scenariusza powstała z powodu odejścia od Mapy Serii, Mapa Solida jednakże istniała by uzupełniać je obie. Bohaterowie nie są bohaterami bez okoliczności, które ich tworzą. Podobnie dramaty nie są dramatami bez bohaterów, którzy mogą się rozprawić z problemami. Solid Snake nie byłby bohaterem gdyby nie trudności które napotkał i pokonał, to MGS1 sprawiło, że Gracz oczekiwał iż to właśnie Solid Snake pokona wyzwania pojawiające się w MGS2.
Zasadnicza różnica pomiędzy tradycyjnym a interaktywnymi mediami zmienia związek pomiędzy bohaterami i wydarzeniami. Tradycyjne media wymagają by publiczność istniała w oddaleniu od obiektów, oraz by, po wystawieniu na ich działanie, zbliżyła się do obiektów za pomocą wyobraźni. Gra wymaga aktywnego udziału. Wymaga by Gracz stał się dosłownie częścią obiektu. Gracze grający w MGS1 wiedzieli, że z wydarzeniami zaistniałymi w MGS2 będzie musiał rozprawić się bohater, oraz że ten bohater potrzebuje Gracza.
MGS2 wykorzystało specyficzne właściwości medium by manipulować zarówno Graczem jak i Aktorem gdy połączyli swoje osobowości. Na początku rozdziału na Big Shell dowódca Raidena powiedział mu by uzyskał dostęp do komputera, na co Raiden odpowiedział ‚Powiedziałeś głomba?’ (w oryginalne node-nerd, w moim tłumaczeniu komp-głomb – przy. tłum.). Gdy Raiden podszedł do komputera Gracz wprowadził swoje dane, które potem były widoczne na dog tagach Raidena. MGS2 połączyło Raidena, z Graczem, głombem, gdy Raiden uzyskał dostęp do komputera. Połączył Gracza z Aktorem, którego niekoniecznie lubił, ale który posłusznie wykonywał rozkaz, nawet gdy były sprzeczne z jego charakterem.
Gdy Gracz, przy pomocy Raidena, zabił mewę dzwoniła Rose, dziewczyna Raidena, i wyrażała swoją dezaprobatę odnośnie nowego zachowania Raidena. Podobnie było gdy Gracz zmuszał Raidena do bicia zakładników. MGS2 zmuszało Raidena do wykonywania rozkazów Gracza, nawet jeżeli rozkazy te psuły jego związek, ponieważ był Aktorem.
MGS2 potwierdziło związek Raidena z Graczem gdy przedstawiło go jako żołnierza wychowanego na grach. Przeżył wydarzenia z MGS1 i rozdziału na Tankowcu na treningu w Wirtualnej Rzeczywistości i otwarcie powiedział swojemu dowódcy, że czuł się ‚jak jakiś legendarny najemnik.’ MGS2 wspierało ten pomysł obrazami, pojawiały się sceny z MGS1 gdy Raiden bronił treningu w VR. Podobnie jak Gracz, Raiden kochał MGS1 i Solid Snake’a.
Gracz nie mógł już kontrolować Solid Snake’a, ale spodziewał się, że nowy Aktor będzie zachowywał się jak on. Z wnętrza narracji Raiden podzielał oczekiwania Gracza, że to właśnie Solid Snake będzie Aktorem.
Jeszcze nie komentowane.