Czy gra będzie wyglądać tak dobrze jak trailery? Bo to wszystko to real-time, nie rendery, prawda?

Tak, to real-time, wykonany przy pomocy prawie ostatecznych narzędzi do PS3. Zespół włożył w to dużo pracy, a i tak widać jak chwilami przycina. Na szczęście powinniśmy sobie z tym poradzić. Ciągle dopiero uczymy się jak najlepiej wykorzystać PS3, więc z pewnością jeszcze wyciągniemy wiele z tej konsoli.

Jak nowy pad Sony wpłynął na Wasze plany?

No cóż, dopiero nie dawno się o tym dowiedzieliśmy, więc trochę nas zaskoczyli, ale obecnie przeprowadzamy burze mózgów by zrobić z tego dobry użytek

Snake nie wygląda na najzdrowszego. Czy jego zdrowie będzie pogarszać się w czasie gry?

Tak, zdrowie Snake’a to poważne zmartwienie, każde jego obrażenie zostawi na ciele ślady. Rozcięcia, przypalenia, blizny. Gra toczy się w samym środku walki, chcemy by gracze pamiętali o ciągłym niebezpieczeństwie.

Czy roboty Gekkou, z którymi walczy Snake, to miniaturowe Metal Geary?

Hm…Metal Geary to coś innego. Gekkou mogą korzystać z tej samej technologii, takiej jak dwie nogi i broń, ale nie są tak niebezpieczne jak sam Metal Gear. Są bardziej jak jeep czy czołg.

Gekkou bardzo przypominają zwierzęta. Skaczą z gracją i olej wycieka z ich arterii. O co chodzi?

No cóż, w innej scenie widać jak sikają [śmieje się]. Chcieliśmy, żeby Gekkou były czymś więcej, nie tylko robotem, tak jak Metal Gear. Głowę mają do wyczuwania, z potężnym okiem i centralną sztuczną inteligencją, ale nogi są zwierzęce, muskularne. To właściwie odkrywa co chcieliśmy przekazać – maszyna ma władzę nad mięśniami, a symbolicznie – maszyna ma władzę nad ludzi.

No i mamy, też żołnierzy z nanomaszynami, jak Snake.

Tak i to sprowadza nas do wojny jako środka zarobku. To wojna w której jednego dnia A i B walczą ze sobą, a następnego mają inny kontrakt i trzeba będzie zmienić strony.

Na trailerze, widać jak giną bezbronni ludzie, czy coś takiego pojawi się w wersji ostatecznej?

Tak, chociaż jeszcze nie zdecydowaliśmy do jakiego stopnia zaangażujemy cywilów w walce. Ktoś nich może spróbować dołączyć się, by bronić swoją rodzinę! W poprzednich grach z serii, pole walki oglądaliśmy z dystansu, a teraz jesteśmy w jego samym środku.

Co za historia kryje się za nowym Octo-kamuflażem?

Ludzie myśląc o zwierzętach, które się kamuflują, myślą o kameleonach, ale jest wiele innych gatunków, które robią to o wiele lepiej! A ośmiornice są jednym z nich. Gdy są na górze rafy koralowej zmieniają zarówno kolor jak i teksturę, by bardziej wtopić się w otoczenie. Musiałem pokazać to swojemu zespołowi, by nauczyć ich jakie świetne są ośmiornice.

Zeszłorocznym sloganem MGS4 było ‘Nie ma gdzie się schować’, a teraz wygląda na to, że Snake może się wtopić w każde otoczenie…

Hmm, to prawda, ale działa to tylko, gdy się nie ruszasz. W przeszłości mieliśmy farbę na twarz i ubrania, które pozostaną w grze. Jest to jednak dość jednolite. Natomiast z Octo-kamuflażem dostosowujesz się do miejsca w którym jesteś. Tylko trzeba uważać, bo jeżeli pójdziesz do łazienki, będziesz wyglądać jak ona, a to nie jest fajne. Początkowo chcieliśmy by zmieniała się także twarz Snake’a, ale nie wyglądało to najlepiej, więc zrezygnowaliśmy.

W tym trailerze, pojawia się gwiazda MGS2 – Raiden i dość ostro daje się we znaki Gekkou. Chciałeś zszokować, wszystkich jego przeciwników?

No cóż, tak, taki był mój plan. Temat przewodni MGS4 to ‘Zmysł’. To co zrobiliśmy Raidenowi i to jak na niego zareagujesz…jest właśnie częścią tego. Chcemy eksperymentować z wieloma rzeczami, wieloma punktami widzenia i naprawdę zmierzyć się z oczekiwaniami i wierzeniami graczy.

Czy będziemy zaskoczeni tym jak postacie się zmieniły?

Tak. Będziemy mieć iście gwiazdorską obsadę. Nie mogę jeszcze powiedzieć dokładnie kto tam będzie, ale pojawią się postacie z MGS1, MGS2 I MGS3. Naprawdę chcę, by pojawiły się wszystkie postacie, które można było pokochać lub znienawidzić.

MGS4 wydaje się taki ponury – czy jest odbiciem obecnych wydarzeń?

Tak, odnosi się do zamieszania panującego na całym świecie. Cała gra jest tym przesiąknięta. Nawet muzyka nie będzie taka jak w pozostałych częściach. Wokal z trailera, to motyw przewodni w grze. Zmieniamy także styl graficzny. Chcemy by wszystko było jaśniejsze, bardziej wyraźne, z rozróżnieniem pomiędzy ciemnym a jasnym.

Czy będzie można przenieść swoją drużynę z MGS:PO do trybu online w MGS4?

Myślimy o tym. Jednak te gry zostaną wydane w dość znacznych odstępach czasowych, jednak chcielibyśmy by istniała opcja wymiany drużyn między tymi dwoma grami. To zabawne, ale skróty MGO i MPO są swoistym żartem. Wzięliśmy skrót NPO, bo Kojima Productions, nie jest tak naprawdę organizacją biznesową – jest bardziej jak organizacja nie przynosząca zysków (z ang. Non Profit Organization)

Co Cię zaciekawiło najbardziej na E3?

Nintendo Wii