Skoro już zaprezentowałeś ‘nowego’ Raidena, możesz powiedzieć co łączy go ze Snake’iem w MGS4?

Jest po stronie Snake’a, takie wsparcie.

Raiden, nie wygląda do końca na człowieka, przypomina trochę jak Cyborg Ninja z MGS1.

[uśmiecha się]

Czyli coś w tym jest? Coś wydarzyło się Raidenowi między MGS2 a MGS4?

Wiele wydarzyło się w tym czasie; mnóstwo mniejszych opowieści. Bardzo ciężko będzie je wszystkie przedstawić w MGS4. Niektóre mogą zostać wyjaśnione w kilku kwestiach dialogowych.

Raiden wygląda prawie jak duch w tym nowym stroju, no a jego zdolności z pewnością są nadludzkie. Widzieliśmy jak Old Snake salutuje nad grobem i nagle myśl ‘Co?’ Czy Raiden zginął między MGS2 a MGS3?

Wiele razy pytano mnie o to czyj jest ten grób. Przykro mi, ale jeszcze nie mogę powiedzieć.

A co do grobów, czy unoszące się płatki kwiatów to nawiązanie do Snake Eatera?

Tak [śmieje się]

Nasza teoria jest taka, że – grób Raidena…

Cóż…krew Raidena nie jest prawdziwa

!

Jest biała, więc sztuczna – dlatego jest taki blady.

!! Czyli…Jest cyborgiem?

[uśmiecha się]

Okej, pora na kolejne postaci. Co wydarzyło się nowym towarzyszem Snake’a robotem Metal Gear Mk II?

Mk II będzie w grze, po prostu nie było go na trailerze. Jednakże ciągle zastanawiamy się, czy gracz będzie mógł nim sterować.

Brakowało również Solid Eye System…

Spokojnie, będzie w grze.

Czyli na etapie gry prezentowanym w trailerze, po prostu go nie używał jeszcze?

Przedstawiając to chronologicznie trailer z TGS jest po trailerze z E3, oczywiście nie dotyczy to wszystkich dialogów.

Nowy trailer kończy się gdy Old Snake przykłada do ust pistolet, ale w trailerze z TGS nosi Solid Eye System i wygląda na zdrowego. Czy trailer z E3 przedstawia nam wszystkie wydarzenia chronologicznie?

Motyw z przykładaniem pistoletu do ust, pojawia się w grze trochę później.

Gdy ostatnio rozmawialiśmy, powiedziałeś że akcja gry nie będzie dziać się tylko na Bliskim Wschodzie. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy o innych lokacjach?

Na razie mogę powiedzieć jedynie, że miejsce z trailera, jest pierwszą lokacją w grze, a po niej rozpoczyna się podróż po całym świecie.

To ciekawe, zwłaszcza że gdy przykłada pistolet do ust, wszystko wygląda tak jakby to ciągle był Bliski Wschód.

W tym trailerze wszystko zostało tak ustawione, by wyglądało jak Bliski Wschód. Chciałem trochę oszukać fanów. Mnóstwo gier FPS dzieje się w podobnych lokacjach, więc chciałem sobie trochę pożartować.

Co do Octo-kamuflażu pokazanego w trailerze: wygląda na to, że Snake będzie z łatwością wtapiał się w otoczenie, nawet podczas ruchu. Jeżeli tak, to jaki będzie minus tego kamuflażu?

Octo-kamuflaż będzie działał tylko gdy Snake będzie w bezruchu. Tym razem będziemy chować się przed czymś, a nie za czymś. W końcu cały teren walki będzie mógł zostać zniszczony.

Najciemniej pod latarnią?

Dokładnie.
Kojima przy pomocy, palców, kubka z kawą i butelki z wodą stara się przedstawić obiekty w środowisku]
W poprzednich MGSach robiliśmy tak [Kojima umieszcza palce za kubkiem, po czym szybko przebiega nimi za butelkę]
W MGS4 będzie wyglądać to tak [Kojima oddala od siebie butelkę i kubek, po czym umieszcza palce – Snake’a przed nimi. Drugą ręką udaje przeciwnika, który podchodzi. Kładzie palce na ziemie – Snake przestaje się ruszać i włącza się Octo-kamurlaż. Przeciwnik przechodzi nikogo nie zauważając, po czym Snake ucieka]
Snake zdobywa Octo-kamuflaż, następnie musi go włączyć, no i poczekać kilka sekund zanim dostosuje się on do otoczenia. Lepiej jednak nie mieć go włączonego cały czas. Przykładowo będąc w ubikacji strój dopasuje się do jej wnętrza, a to by trochę dziwnie wyglądało: gra takim Snake’iem w cale nie jest przyjemna.

Zdecydowanie!

Oczywiście zostawiamy system kamuflaży z MGS3, więc tak jak poprzednio będzie można zmieniać farbę na twarz i strój.

A czy można zaprogramować Octo-kamuflaż, by miał wzory z pasków tygrysa, czy kamuflażu liści?

Octo-kamuflaż to Octo-kamuflaż. Całkiem osobny. Można także nosić stroje przeciwników, by się wtopić w otoczenie. Coś takiego pokazaliśmy w trailerze. Snake dociera na pole walki w stroju rebelianta.

Chodzi o tą pelerynę?

Tak. Biegając mają jedynie Octo-kamuflaż, który jest czarny, naprawdę będziesz się wyróżniać.

Czy wskaźnik kamuflażu z MGS3 także się pojawi?

Nie wiemy jeszcze czy będzie dostępny na ekranie, tak jak w MGS3. Osobiście jestem temu przeciwny. Nawet z Octo-kamuflażem nie będziesz w pełni niewidzialny. Zawsze będzie można zobaczyć twarz i włosy Snake’a. [śmieje się]

Tak, trochę bez sensu byłoby widzieć tylko głowę Snake’a przy ścianie.

Skoro już jesteśmy, przy motywach z MGS3, co z CQC?

Pojawi się, jednakże w bardziej zaawansowanej formie.

Jak bardzo zaawansowanej?

Właśnie nad tym pracuję, więc zmienia się to każdego dnia.

Czyli ciągle dodajecie jakieś nowe smaczki do MGS4?

Nie, już wyszliśmy z fazy pomysłów. Teraz sprawdzamy jak co działa, usuwamy to co nie działa i zaczynamy od nowa. Niektóre rzeczy, które chcieliśmy umieścić w grze, nie pojawią się z powodu ograniczeń sprzętowych. Mk II jest jedną z tych rzeczy.

Czy system modyfikacji broni pokazany na trailerze z TGS będzie w grze?

Tak.

Co z opcją Cure z MGS3?

Ciągle o tym rozmawiamy.

Bardzo przypadła nam do gustu.

Powiem Ci coś, czego jeszcze nie mówiłem, ale nie ma żadnego związku z Cure. Zastanawiam się nad zachowanie naszych znaków firmowych ‘!’ i ‘?’ pojawiających się nad przeciwnikami. To element wyjątkowy dla serii Metal Gear, że nie umiem sobie wyobrazić gry bez nich. Jednakże z drugiej strony są takie nierzeczywiste.

Masz racje, ale było nie było gra wideo.

[śmieje się] Coś innego: Snake będzie mieć masę nowych ruchów. Zbudowaliśmy je od podstaw. Jak wiesz, w czasie produkcji każdej części zespół przechodzi trening wojskowy. Nauczono nas wiele ruchów przydatnych w walce, ale wyglądających naprawdę dziwnie. Dlatego też nie pojawiły się, jednak tym razem zmienimy to. Widząc takie chwyty z pewnością się zdziwisz – no chyba że jesteś wyszkolonym weteranem.

Czyli powinniśmy zacząć oglądać filmy instruktażowe by poznać kilka ruchów Snake’a?

Tylko filmy dla służb specjalnych. Mam nadzieję, że zaskoczę ludzi tymi nowymi niekonwencjonalnymi ruchami.