MG2:SS

Pod koniec MG2 Kessler porównuje Big Bossa do William Morgana.
Historii nie znane jest to nazwisko jako wielkiego taktyka, ale…
mamy wiek XIX, w stanach szerzy się wolnomularstwo, lub jak kto woli masoneria, pojawia się pan William Morgan, drukuje on gazetę, w której ujawnia cała prawdę o praktykach loży, tym panom niezbyt to się podoba, zostaje wtrącony do wiezienia, z którego zostaje uwolniony, a następnie wtrącony go po raz drugi, pojawia się koleś który płaci za niego długi bo za to go wtrącili i pomimo niechęci Morgana zabiera go ze sobą, co się z nim dzieje później, nie wiadomo, wiadomo jednak ze jego znikniecie spowodowało wzrost niechęci do wolnomularstwa.

MGS3:SE

Pięć trailerów, dwie sekwencje otwierające, jedna gra. Prawie wszyscy zastanawiają się dlaczego są dwie różne sekwencje otwierające, co to tak właściwie znaczy.
Najlogiczniejszym i najczęściej pojawiającym się wytłumaczeniem byłoby takie, że gra została podzielona na dwie części.
Jedną z nich byłby trening, w którym Sake ma za zadanie uratowanie Sokolov’a, dowody :
– Snake w demie mówi ‘Commencing Virtuosus Mission’
– sekwencja otwierająca demo jest taka sama jak otwierająca trailer z E3 z 2004 r.
– Kojima zapowiedział, że już na samym początku gry czeka nas wielkie zaskoczenie, a takim na pewno byłoby zakończenie treningu i przejście do właściwej gry po 10 minutach grania
– od początku dema The Boss jest dostępna w radiu Snake’a, a jak wiadomo była ona jego nauczycielką
Drugą częścią gry byłaby sama gra właściwa, czyli odbicie Sokolova, oraz wszystkie kolejne wypadki jakie pokazano nam na trailerach w roku 2004.
Wynikałoby z tego, że sekwencja z trailera z E3 z roku 2004 byłaby także sekwencją otwierającą trening, który przechodzi trening, tego jednakże nie można być pewnym.

MGS2

Na płycie „The Document of Metal Gear Solid 2” możemy między innymi przejrzeć wstępną wersję scenariusza gry. Jednak tą dodatkową płytę w Europie można dostać tylko wraz z MGS2 : Substance na Playstation 2, toteż wiele osób nie mogło sobie jej sparwdzić. Przedstawię Wam tutaj parę ciekawostek, które w tym scenariuszu znalazłem :
1 : W czasie „spotkania” na Arsenal Gear, gdy kontrolę nad Ocelot’em przejmuje Liquid zostało „uciętych” parę zdań.
Liquid mówi „Time to say goodbye” i wciska przycisk w RAY’u.
Snake : Co robisz ?
Liquid : Uruchomiłem program nawigacyjny Arsenal’a. Zaprowadzi mnie prosto na Manhattan.
Raiden : Zamierzasz — uderzyć tym w Nowy Jork !?
Snake : To będzie ogromna katastrofa …
Liquid : Katastrofa ? To delikatne określenie.
I dalej już tak jak w grze.
2 : Bardzo skrócona została „droga” AG przez Nowy Jork. Właściwie to nie zostało prawie nic poza pokazaniem, jak płynie. Można się domyślać, że takie „cięcia” zostały spowodowane atakiem terrorystycznym na Nowy Jork 11 września 2001 roku.
Droga miała wyglądać tak :
Verrazano Bridge (to znalazło się w grze)
Wyspa Liberty (ze Statuą Wolności)
Wyspa Ellis
Lądowanie na wyspie Manhattan
Park Battery
National Museum of the American Indian (w powyższym parku)
Broadway (Wall Street)
New York Stock Exchange
Trinity Church
Federal Hall (Wall Street)
Arsenal Gear wypływa z miejsca dawnej oczyszczalni. Jego AI jest poza kontrolą, Gear płynie w kierunku północnym w kierunku Lower New York Harbor z Raidenem i Solidusem na „pokładzie”.
W czasie przepływania koło Liberty Island przewraca Statuę Wolności. Arsenal „pcha się” dalej, po Battery Park, gdzie niszczy 28 armat, które skończyły swój „żywot” przed oddaniem w bitwie chociaż jednego strzału. Porusza się dalej przez George Gustav Heye Center i w B’way. Przesuwa się przez Wall Street i zakręca w lewo przy New York Stock Exchange (Trinity Church : Kościół Trójcy po lewej), niszcząc budynki i urywając flagi NYSE i Ameryki (użyć cmentarza kościoła jako skrótu : nie niszczyć kościoła). NYSE „służy” jako przypomnienie o planach Solidus’a ze zdetonowaniem bomby nuklearnej. Solidus rozpruwa tę flagę swoim mieczem.
Arsenal Gear zwalnia i zatrzymuje się przed Federal Hall National Monument upamiętniający inaugurację George’a Washington’a jako pierwszego Prezydenta USA. Czubek zbroi Arsenal Gear’a dotyka statuę.
(…). Kilku ludzi patrzy na zniszczone ulice. Słychać krzyki i syreny. Słychać odgłosy gołębi (lub mew). Wszędzie widać dym z uderzenia.
Po tym, jak uderzenie „lądującego” Arsenal Geara „przeżuca” Raidena i Solidusa na dach Federal Hall miała pojawić się scena pokazująca całego AG i zniszczenia, które spowodował (Manhattan) z „lotu ptaka”.
Po walce Raiden’a z Solidusem miały być sceny, kiedy na miejscu pojawia się karetka, latają helikoptery i pojawiają się „ludzie z prasy”.

Po napisach końcowych :
Czarne tło, reportaż z mikejsca zdarzenia. Obrazki Statuy Wolności leżącej na Wyspie Ellis, „przeciągniętej” tam przez Arsenal Gear’a. Jest na wprost od Immigration Museum (Muzueum Imigracji).
Karen :
Tutaj Karen Hojo, nadaję z Wyspy Ellis. Efekty wydarzeń ostatniej nocy są widoczne nawet tutaj. Statua Wolności odbyła długą podróż z Francji do Liberty Island w 1886 roku jako prezent z okazji ogłoszenia u nas niepodległości. Teraz stoi na wprost Muzeum Imigracji.
Karen :
Wygląda na to, że przejdzie przez proces imigracji.
Pokazanie Statuy Wolności.
Karen : Czy Lady Liberty (Pani Wolność, czyli statua) w końcu dostanie zieloną kartę ?

Dlaczego prezydent Johnson łapie za krocze Raidena ?

Wygląda na to, że prezydent pomylił Raidena z Olgą. W każdym razie pomylił Raiden’a z jakimś nieznanym agentem Patriotów płci żeńskiej, prawdopodobnie Olgą właśnie. Johnson wiedział, że Patrioci wyślą kogoś po niego mówiąc:
„So, you’ve finally come” w czasie spotkania z Raidenem. Mimo wszystko spodziewał się kogoś, kto by go odnalazł i zabił z polecenia Patriotów („I’m prepared to face the consequences of my betrayal”). Johnson zdaje sobie sprawę, iż Raiden nie jest najemnikiem Patriotów łapiąc go za krocze i mówiąc „You’re…a man…?”.
W skrypcie zawartym w „In the Document of MGS2” mamy linię o następującej treści: „You’re…a man…?  it’s not that woman).”
Kobietą w tym pytaniu jest z pewnością Olga.
Prawdopodobnie Johnson Wiedział lub domyślał się, że kobieta ta pracowała w tajemnicy dla Patriotów.
Nie wiedział dokładnie jak wyglądała, w końcu był tylko pionkiem w grze Patriotów (Nigdy nie spotkał się z dwunastoma mędrcami a ich instrukcje otrzymywał z listów z wycinkami gazet lub od anonimowych posłańców).
Kobieta na Big Shell (min. Olga), o której Johnson pozornie coś wiedział, miała inną rolę niż on sobie wyobrażał. Prezydent pierwotnie spodziewał się kobiety-zabójcy, ponieważ Raiden wyglądem przypomina kobietę.
Johnson początkowo wątpi swojemu pierwszemu przypuszczeniu co do Raidena, więc dla pewności go sprawdza.