Jak przyjęło się grywalne demo MGS 2 wśród graczy?

Lepiej niż się spodziewałem. Jeżeli graczom nie spodobałaby się demonstracja musielibyśmy zacząć wszystko od nowa. Jednakże gracze lubią nasz styl z czego jestem bardzo zadowolony w związku z czym mogliśmy prowadzić dalsze prace.

Jak dużo elementów z tego dema macie zamiar zmienić w finalnej wersji gry?

Owszem zastosujemy parę nieznacznych zmian takich jak np. odwrócenie klawiszy ruchu podczas włączonej opcji pierwszej osoby, możliwość użycia analogów, oraz przybliżenia i obracania kamerą podczas cut – scenek. W samym gameplayu natomiast nie mamy zamiaru przeprowadzać żadnych zmian, bo i tak obejmuje ono zaledwie 7% całości gry.

W którymś z wywiadzie powiedziałeś, że Metal Gear Solid 2 nie będzie obejmowało żadnych misji VR, ale czy masz zamiar umieścić w nim jakieś mini gry, rankingi internetowe, zawiastuny czy choćby trening?

Co do bonusów video, trailerów itd. to chciałbym ich umieścić ile tylko się da, ale obecnie nie ma na to zbyt miejsca z powodu ogromnej liczby dialogów w grze.

Czyim pomysłem było wszczęcie alarmu po dotknięciu krocza kobiety na plakacie z  szafki?

Moim [śmiech]. Wszystkie żarty, ciekawostki, skecze oraz śmieszne stuffy są moją zasługą.

Czy sequel odpowie nam wreszcie na wszystkie zagadki i tajemnice, czy wolisz je zaoszczędzić dla następnej części?

Sons of Liberty zakończy sagę MGS1-MGS2. Na większości pytań znajdzie się odpowiedź, ale wielką szkodą byłoby dla klienta ujawnianie ich teraz, przed premierą.

Czy jest więcej jakiś podpowiedzi albo wskazówek na temat fabuły MGS 2, o których mógłbyś nam teraz powiedzieć?

Stworzyłem Trailer E3 po to aby każdy z Was wyobraził sobie jak MGS 2 będzie wyglądał naprawdę. Niektóre pogłoski mogły być prawdą, niektóre natomiast nie. Jedno jest pewne: Myślę, że będę w stanie robić z Was głupców i wprowadzać w błąd w uprzejmy sposób 😉

Jakie badania przeprowadziliście aby stworzyć SoL?

Głównie to zwiedziliśmy autentyczny tankowiec i jądrową rafinerię paliwa.

W jaki sposób wasz doradca wojskowy pomógł w rozwoju gry?

Naszym wojskowym doradcą jest Pan Motosada Mori, który pomagał nam już przy pierwszej części. Był członkiem sił specjalnych działających na całym świecie. Obecnie pisze powieści i służy jako doradca wojskowy w japońskich dramatach i filmach. Nauczył nas jak poprawnie trzymać broń, jak ona działa oraz w jaki sposób żołnierze zajmują dany obszar. Przyszedł do naszego biura, namalował mapę budynku i pokazał jak się po nim poruszać gdy w środku znajduje się pełno terrorystów. Po wielu godzinach pytań i odpowiedzi wreszcie mogliśmy wziąć się za prace sztucznej inteligencji przeciwników, która miała wiernie odwzorowywać działania i ruchy terrorystów tj. zajmowanie obszaru, wzajemne osłanianie czy kontaktowanie się przez radio.

Wszyscy wiemy, że jesteś miłośnikiem filmów. Nie chciałbyś stworzyć własnego?

Nie miałbym żadnych problemów w Hollywood z nakręceniem Metal Geara, jednakże dla mnie Metal Gear to gra i nic więcej. Byłbym hipokrytą wiedząc, że MGS jest hitem jako gra i mimo wszystko nakręciłbym go jako film wiedząc, że i tak nie przyniesie sukcesu.

Jednak jeżeli ktoś by chciał nakręcić taki film, to kto miał by go wg ciebie reżyserować?

Zdecydowanie Bracia Wachowski [mają na koncie parę dobrych anime, komiksów jak i sławną trylogie Matrix dop. Teddy]

Co myślisz o webmasterskich wojnach sprzętu komputerowego?

Tym zdecydowanie nie powinien zajmować się monopol. Nawet gdy przechodzi to do genetyki w naturze to zawsze potrzebujesz konkurencji żeby zrobić to „coś” lepiej. KONAMI jest wydawcą oprogramowania i my naprawdę nie dbamy kto wygra, tylko troszczymy się o nasze własne produkty. Powód dlaczego MGS 2 powstaje na Playstation 2 jest bardzo prosty: MGS 1 wyszło na PSX i odniosło sukces, a fani Playstation i fani Metala bardzo do siebie pasują. Tu nie chodzi oto, że wydajemy grę na PS2 bo konsola jest bardzo popularna, tylko czy się nadaje i jest w stanie udźwignąć wymagania gry. Wydanie Metal Gear’a na konsole Nintendo byłoby śmieszne, nie wiem za dużo o Gamecube’ie ale obecne konsole (  N64,  Gameboy Color, Gameboy Advance ) są przeznaczone dla młodszych graczy. Nie obchodzi mnie jak dobry jest sam system, ponieważ w tej chwili wszystkie konsole są na wyrównanym poziomie władzy.

Jeżeli mowa tu o GC. Co myślisz o następnej konsoli Nintendo?

Nie jestem zbyt zadowolony ze Smash Bros 2 czy Wave Race 2 – ot tak zwykły odgrzany kotlet ze starego N64. Pikmin natomiast wygląda inaczej, bardziej unikalnie, chciałbym w niego zagrać.

Jak każdy wie bardzo ciężko pracujesz nad projektami, więc jak znajdujesz czas dla żony i syna a jednocześnie dla pracy? Planujesz w przyszłości wakacje?

Szczerze powiedziawszy jestem już bardzo zmęczony, a czasami nawet zdarza mi się chorować. Jednak bardzo twardo pracuję ze swoim zespołem, aby dokończyć dany projekt, a rodziną próbuje spędzić tyle czasu ile jest to możliwe – co naprawdę nie jest łatwe. Czasami przyprowadzam syna do mojego biura w weekendy żebym mógł pracować i spędzać z nim czas jednocześnie. Odrobię te wszystkie zaległości gdy wydamy grę. Jednakowoż jako wice-prezydent KONAMI JPN nie mogę sobie pozwolić na dłuższe wakacje dopóki gra nie zostanie ukończona.

Czym będziesz się zajmował po wydaniu MGS 2 na PS2?

Tematem będzie „rodzic i dziecko” 😉 po czym chciałbym troszkę popracować z Gamecubem.