Oto zbiór kilku wskazówek, które powinny pomóc Wam w walkach z bossami.

Laughing Octopus

W przeciwieństwie do innych pierwszych bossów, tu nie będzie łatwo. Octopus ma, podobnie jak Snake, Octocamo, oraz facecamo, dzięki czemu może mieć twarz dowolnej postaci. Co więcej może przyjąć kształt i głos wielu osób, oraz przedmiotów.

Jeżeli zamierzasz ją uśpić przygotuj się na długą walkę, przydadzą się stun granades, bowiem naboje zazwyczaj będzie odbijać, przejść będą mogły jedynie podczas wymiany ognia. Nie muszę chyba mówić, że jesteśmy wtedy najbardziej narażeni na dostanie kilku kulek, prawda? Można wszakże używać M870, którego naboi nie jest w stanie odbić.

Najważniejsze jest poznanie terenu walki, gdyż Octopus na początku walki będzie się często chować w różnych zakamarkach. Niestety Night Vision nie przyda się gdyż Octocamo całkowicie ją ukrywa. Na szczęście, gdy krzyknie staje się widoczna zarówno na radarze jak i poprzez NV. Co więcej, gdy się ukryje, nie ruszy się z miejsca dopóki do niej nie strzelimy.

Gdy do niej strzelisz, uciekaj. Najlepiej połóż się za łóżkiem do badań. Jest to chyba najbezpieczniejsze miejsce w tym momencie. Octopus wystrzeli kilka czerwonych kul które wybuchają. Gdyby jakaś się do Ciebie przyczepiła zrób przewrót w przód. Po ataku minibomb wyjdź z ukrycia i szukaj bestii. Pamiętaj, że czasem może kryć się na suficie.
Jeżeli postanowisz ją śledzić uważaj na nagłe wyskoki z okien. Naprawdę lepiej leżeć cicho za łóżkiem.

Po kilku takich akcjach zacznie udawać różne przedmioty. Uważaj na wyjątkowo dużego Mk. II, Naomi leżącą na podłodze, konającą członkinię oddziału FROGS, manekina stojącego w dziwnym miejscu, pudła z mackami w magazynie, oraz na nowe urządzenie przy łóżku operacyjnym.

Mniej więcej w tym momencie Octopus zacznie okrywać się mackami i bawić się w kulę do kręgli. Jedno uderzenie zabiera połowę paska życia na poziomie Solid Normal, więc lepiej uważaj i wskakuj na jakieś podwyższenia.

Gdy zostanie jej mało życia przestanie się ukrywać i trzeba będzie pójść na wymianę ognia. Pamiętaj, że możesz ją trafić tylko wtedy gdy ona sama do Ciebie strzela. Nie przejmuj się jednak, jeżeli będziesz dobrze osłonięty nie powinno Ci się nic stać.

Faza druga
Tutaj wystarczy cały czas się cofać i strzelać. Utrzymuj bezpieczną odległość i nie przejmuj się jej unikami. Za zabranie jej staminy dostaniesz twarz pięknej do facecamo.

Raging Raven

Walka o tyle prosta co długotrwała. Zabieramy rationka leżącego przy schodach (chociaż i tak raczej się nam nie przyda) i biegniemy na najwyższe piętro. Przed wyjściem na taras wybijamy szybę w oknie, następnie zakupujemy i montujemy wyrzutnik granatów, oraz naboje (czy to Stun granades czy też zwykłe) i tak wyposażeni wychodzimy na zewnątrz.

Strzelamy do latających mechanicznych ‘kruków’ i czekamy aż pojawi się Raven.
Zapewne najpierw wystrzeli kilka rakiet, w takim wypadku należy kucnąć między drzwiami a wybitym oknem. Jest to najbardziej bezpieczne miejsce i żadna rakieta nas tam nie dosięgnie.

Gdy Raven się uspokoi i znajduje się przed nami (warto mieć włączone Solid Eye), wychodzimy i strzelamy do niej z granatnika. Pamiętaj, żeby uważać na jej granatnik i odskakiwać w bok kiedy wystrzeli.

Po 2-3 trafieniach odleci i wyśle kolejną falę rakiet. Ponownie się ukryj i powtarzaj sekwencję ataków aż do skutku.

Okazjonalnie zdarzy się, że Raven stwierdzi, iż nas zgubiła. Wtedy należy rozbić jedno z urządzeń i cierpliwie czekać, aż bestia nas zauważy co zasygnalizuje standardowym dźwiękiem.

Gdy rzuca granat Stun schowaj się do beczki, po czym wyskakuj i od razu strzelaj.

Jeżeli będziesz zwracać uwagę na poziom życia i dobrze się ukrywał to nie powinieneś mieć z tą walką najmniejszych problemów.

Faza druga
Podobnie jak w przypadku Laughing Octopus. Cofaj się i strzelaj. Za zabranie jej staminy dostaniesz twarz pięknej do facecamo.

Crying Wolf

Schowaj się pod ciężarówkę. Jeżeli nie masz zakup karabin snajperski, lub przynajmniej lunetę. Włącz Solid Eye i Night Vision. Czekaj. Prędzej czy później Wolf się pojawi, wyłoni się ze skorupy i będziesz mógł posłać w nią kilka naboi. Nie musisz się niczym przejmować, ani oddziałem FROGS, ani atakami Wolf. Pod ciężarówką jesteś całkowicie bezpieczny.

Gdyby jednak nie pojawiała się przez dłuższy okres czasu wybij FROGS i rusz jej szukać. Na radarze będzie widoczna jako większa kropka, a na ziemi będą widoczne jej ślady. Ponownie, strzelaj tylko gdy stoi i ma otwarta skorupę. Innymi słowy celuj w białe plamy. Uważaj na strzały z Railguna. W razie kłopotów uciekaj pod ciężarówkę.

Bardzo skuteczne okazuje się być wejście na wieże i strzelanie z karabinu snajperskiego. Warto również korzystać z RPG-7, gdyż okazuje się być niezwykle skuteczne.

Faza druga
’Standardowo’ do tyłu i strzelaj. Za zabranie jej staminy dostaniesz twarz pięknej do facecamo.

Vamp

Wyciągnij najbardziej szybkostrzelnego gnata jakiego masz i nie okazuj Vampowi litości. Okazjonalnie może się do Ciebie niebezpiecznie zbliżyć, wtedy najlepiej wykonać uskok w bok i znowu strzelać. W gruncie rzeczy wystarczy po prostu się cofać, okazjonalnie zawrócić i mieć przeciwnika na oku.

Gdy w końcu padnie podbiegnij do niego, wyjmij Syringe, a gdy wstanie chwyć używając R1 i użyj strzykawki zamiast noża.

Metal Gear Ray

Mamy tutaj niezły arsenał z którego można skorzystać, uważając na ataki Raya, odskakując w bok przy najazdach i ciągłym patrzeniu gdzie on jest.

Można również naciskać R1 gdy Ray jest blisko, co przy trafieniu rozpocznie kombo, które kończymy trójkątem. Po skończeniu komba odsuń się, po czym powróć i wyprowadź kolejne.

Czasem zdarzy się, że Ray ucieknie i będzie szalał po całej planszy niszcząc ją. Nie przejmuj się tym, tylko podążaj za nim, a kiedy znajdzie się w polu rażenia nie wahaj się tylko atakuj.

Gdybyś jednak chciał atakować broniami pamiętaj, że przegrzewają się one dość często, na szczęście szybka zmiana jednej broni na inną może zapobiec przegrzaniu. Warto stosować działko laserowe, jednak ładuje się ono dość długo.

Screaming Mantis

Od razu wyjmij i zażyj Syringe. Bez tego nie masz nawet co walczyć. Teraz wyjmij coś szybkostrzelnego i skup się na lalce przedstawiającej Psycho Mantisa. Możesz udać się do najwyższej części pomieszczenia i stamtąd strzelać, ale równie dobrze sprawdza się krążenie w dole. Pamiętaj żeby uważać na FROGS.

Gdy Mantis każe Meryl się zabić podbiegnij do niej i użyj Syringe. Zrób podobnie gdy pierwsza dawka przestanie działać na Snake’a.
Możesz także strzelać do Meryl strzałkami usypiającymi, ale zajmie to trochę więcej czasu.

W pewnym momencie Mantis zacznie używać FROGS do ochrony swoich lalek, zacznij wtedy krążyć i strzelać, w końcu trafisz. Pamiętaj, żeby zestrzelić obie.

Kiedy zestrzelisz lalkę Mantisa pobiegnij po nią i od razu zaznacz ją w odpowiednim menu. Wystrzel w bestię i…machaj padem. To powinno zakończyć pojedynek.

Liquid

Podejdź, zasadź kombo, odsuń się dość daleko, poczekaj aż wstanie, zrób doskok i wyprowadź cios, po czym kolejne kombo. Gdyby się obronił uciekaj do tyłu lub w bok.

Liquid Ocelot

Pora zacząć się bronić. Gdy będzie wyprowadzać silne uderzenie odskakuj, po czym doskocz i wyprowadź kombo. Krążąc wokół niego uważaj na ‘kominy’, gdyż możesz się zablokować. Ocelot potrafi trafić nawet gdy wydaje się, że jesteśmy bezpieczni, więc lepiej trzymać go na bezpiecznym dystansie.

Ocelot

Spokojnie możesz przejść do ataku. Zwracaj uwagę na to, co się dzieje na ekranie, bowiem jest kilka sekwencji QTE.

Old Ocelot

3-4 ciosy z R1 i koniec.