Kody do MGS4

Wprowadź poniższe kody zamiast kodu podanego przez Otacona na Shadow Moses. Nie uzyskasz dostępu do komputera, ale za to czeka Cię nagroda.
14893 – 100000 punktów Drebina.
13462 – utwór do iPoda (Policenauts Ending).
78925 – utwór do iPoda (Opening – Old L.A. 2040).

Kody wprowadzane w menu Extras

Można z nich skorzystać po pierwszym ukończeniu gry. Przedmioty będą dostępne po wczytaniu save’a, bądź rozpoczęciu nowej rozgrywki z chwilą, gdy spotkamy Mk. II.
thomas – utwór Desperate Chase.
george – Gekko.
theodore – Midnight Shadow.
abraham – utwór Mobs Alive.
mgo2play – utwór Subsistence Action.
aottrykmyn – strój Altaira.
dntkkhktmm – Facecamo Drebina.
jmsotsynrn – pistolet Type 17.
mekakorkkk – pistolet Mk. 23.
mnsoymsyhn – Mosin Nagant.
1aytmmymhk – pistolet 1911.
pkhhnwhsjt – Patriot.
skynytktjp – Scanning Plug S.
deskyhstyl – Desert Eagle Long Barrel.
tshsniammr – Thor .45-70.

Sprzęt do odblokowania

Bandana – ukończ grę nie zabijając nikogo.
Desert Eagle, Long Barrel – uzyskaj emblemat Fox.
Digital Camera – znajduje się w Nomadzie, podczas Briefingu do misji.
Lalki Mantis i Sorrow – pokonaj Screaming Mantis i zabierz jej obydwie lalki.
MGL-140 – pokonaj Raging Raven.
Rail Gun – pokonaj Crying Wolf.
Mk. 23 – w pierwszej lokacji czwartego aktu.
Patriot Future Assault Weapon – uzyskaj emblemat Big Boss.
Race (Ricochet) Gun – ukończ grę.
Scanning Plug S Log – spędź ponad 10 godzin grając w MGO na tym samym profilu, który posiadasz w MGS4. Broń kupisz u Drebina.
Solar Gun – zbierz pięć statuetek (za odebranie staminy wszystkim czterem bestiom, oraz nie zabicie FROGs w akcie pierwszym).
Stealth – ukończ grę nie wywołując żadnego alarmu.
Thor .45-70 – uzyskaj emblemat Fox Hound.
World War I Pistol – zdobądź emblemat Hound.
Nowe kolory kamizelek – ukończ grę.
Poziom The Boss Extreme – ukończ grę.

Kostiumy

Altair – uzyskaj emblemat Assassin.
Ubranie cywilne – rozpocznij akt trzeci.
Strój bliskowschodniej milicji – dostań się do kryjówki milicji bez korzystania z kontynuacji.
Przebranie rebeliantów z Ameryki Południowej – jest w Cove Valley Village.
Garnitur – ukończ grę.

Maski

FaceCamo – pokonaj Laughing Octopus.
Big Boss – uzyskaj emblemat Big Boss.
Snake z MGS1 – ukończ akt trzeci.
Lauging Octopus – zabierz staminę jej ludzkiej postaci.
Crying Wolf – odbierz staminę pięknej.
Raging Raven – odbierz staminę jej pięknej postaci.
Screaming Mantis – zabierz staminę Krzyczącej Piękności.
Drebin – kup i pozostaw ponad 60 różnych broni.
Raiden A – uderz robotem Mk. II w Sunny.
Raiden B – uderz Mk. II w Naomi Hunter.
Roy Campbell – wpadnij małym Metal Gearem w Campbella.
Otacon – najedź robocikiem na Otacona.
Młody Snake – ukończ akt drugi.
Młody Snake z bandaną – ukończ akt drugi.
Corpse – uzyskaj w ciągu całej gry więcej niż 41 kontynuacji.

Utwory do iPoda (w nawiasach podano efekty działania danej kompozycji)

Battle of Highland – do ściągnięcia.
Beyond the Bounds (zwiększa obrażenia zadawane przez granaty ogłuszające) – sprawdź pomieszczenia na drugim piętrze hangaru czołgów na Shadow Moses.
Big Boss (zwiększa celność, oraz obrażenia zadawane przez granaty ogłuszające) – uzyskaj emblemat Big Boss.
Bio-hazard (żołnierze trzymani przez Snake’a krzyczą ze strachu) – jest w Midtown w akcie trzecim.
Boktai 2 Theme – Briefing do aktu drugiego, pierwsze piętro Nomada.
Bon Dance – znajduje się na Marketplace, w akcie 2.
Conclusion – do ściągnięcia.
Destiny’s Call (żołnierze trzymani przez Snake’a w uchwycie są wściekli) – jeden z losowych prezentów od milicji.
Inorino Uta – Briefing do aktu pierwszego.
Forerunner – utwór do ściągnięcia.
Flowing Destiny (żołnierze trzymani przez Snake’a płaczą) – do zdobycia w akcie czwartym, w Canyon; w kamiennych ścianach powinien być otwór.
Harrier – do ściągnięcia.
HIND D – do ściągnięcia.
Level 3 Warning – w Advent Palace, w akcie pierwszym.
Love Theme ~hum version~
Lunar Knights Main Theme- wprowadzenie do aktu czwartego, pierwsze piętro Nomada.
MGS4 Love Theme (żołnierze trzymani przez Snake’a płaczą) – losowy prezent od milicji.
Metal Gear 20 Years History: Part 2 – w akcie czwartym, w Warhead Storage Building B2.
Metal Gear 20 Years History: Part 3 – Confinement Facility w akcie drugim, jest w pokoju z łóżkami.
Metal Gear Solid Main Theme – w akcie piątym, znajduje się pod włazem z lewej strony, zaraz na początku.
One Night in Neo Kobe City (żołnierze trzymani przez Snake’a śmieją się) – jest w Midtown, w akcie trzecim; wykonaj hold-up na żołnierzu PMC.
On the Edge – do ściągnięcia.
Opening – Old L.A. 2040 (zwiększa celność) – wprowadź kod 78925, zamiast kodu podanego przez Otacona.
Policenauts Ending (żołnierze trzymani przez Snake’a zasypiają) – wprowadź kod 13462, zamiast kodu podanego przez Otacona.
Policenauts Medley – do ściągnięcia.
Rock Me (zwiększa efektywność przedmiotów leczniczych) – akt drugi, Confinement Facility.
Sailor (ilość Życia odzyskiwanego po użyciu przedmiotów powiększa się) – w akcie drugim, w Vista Mansion, pomiędzy wschodnią ścianą, a pojemnikiem.
Shin Bokura no Taiyou Theme – Briefing do aktu trzeciego, utwór jest na piętrze Nomada.
Show Time (żołnierze trzymani przez Snake’a krzyczą ze strachu)- losowy prezent od milicji lub rebeliantów.
Snake Eater (przyśpiesza regeneracje Życia) – dostępny po zdobyciu wszystkich emblematów.
Subsistence (zwiększa celność) – zacznij pojedynek pomiędzy co najmniej dwoma graczami w MGO.
The Fury (żołnierze trzymani przez Snake’a są wściekli) – jest w akcie drugim, w Covery Valey Village, w zniszczonym przez ogień domu.
Test Subject’s Duality – akt trzeci, Midtown S.
The Best Is Yet To Come – na Snowfield, tuż przed rozmową o zmianie dysku.
The Essence of Vince – w Echo’s Beacon, w akcie trzecim.
The Pain – do ściągnięcia.
The Fury – znajduje się w Cave Valley Village w akcie drugim, jest w spalonym budynku.
Theme of Solid Snake – Millennium Park w akcie pierwszym.
Theme Of Tara – w Militia Safehouse, jest tuż przed skrzydłem leżącym na stole; akt pierwszy.
Warhead Storage – w Tank Hangar, w korytarzu na górze.
Yell (Dead Cell) – w Casting Facility North, w czasie czwartego aktu.
Zanzibarland Breeze – w akcie pierwszym, w Urban Ruins, tuż przed scenką.

Nowa amunicja

Po ukończeniu gry możemy kupić u Drebina następujące rodzaje amunicji:
Emotive ammo (cry) – sprawia, że żołnierze płaczą.
Emotive ammo (laughter) – postrzeleni żołnierze śmieją się.
Emotive ammo (rage) – ranieni amunicją żołnierze są wściekli.
Emotive ammo (scream) – żołnierze krzyczą.
Smoke Grenade (blue)
Smoke Grenade (green)
Smoke Grenade (red)
Smoke Grenade (yellow)

Rodzaje OctoCamo do ściągnięcia

Digital Red
Digital Blue
Laughing Camo – wrogowie śmieją się, gdy zauważą Snake’a.
Raging Camo – przeciwnicy wpadają w złość, gdy spostrzegą Snake’a.
Crying Camo – żołnierze zaczynają płakać, gdy Snake jest w pobliżu.
Screaming Camo – wrogowie zaczynają krzyczeć, gdy zauważą Snake’a.
Snake Camo – Snake jednym uderzeniem ogłusza przeciwników. Kostium likwiduje stres wywołany noszeniem ciężkich przedmiotów, oraz bóle pleców. Camo Index zmniejsza się jednak o 10%.
Beauty Camo – Snake przejmuje Psyche przeciwnika, kiedy go chwyci. Stres wzrasta dwukrotnie szybciej.
Metal Camo – wskaźniki Life i Psyche obniżają się dwa razy wolniej. Camo Index zmniejsza się o 10%.
Gear Camo – wskaźniki Life i Psyche spadają dwa razy wolniej. Camo Index nie zmienia się.
Fly Camo – zwiększa stres i przywołuje muchy. Żołnierze mdleją, gdy się ich pochwyci.
Haven Camo – podnosi Camo Index do 100% gdy się nie ruszamy. Podczas ruchu sprawia, że obrażenia są dwa razy większe, a Psyche spada dwa razy szybciej

Ciekawostki

1. Naciśnij w czasie Intra jakikolwiek przycisk, by zmienić kanał. Jest dostępnych kilka programów, w tym HIDEO 1 i HIDEO 2.

2. Unikaj Pięknych przez 3 minuty. Po tym czasie przestrzeń walki zmieni się w olbrzymi biały pokój. Masz 3 minuty, żeby:
– wybrać aparat i zrobić zdjęcia. Piękne będą specjalnie dla Ciebie pozować.
– wybrać iPoda i włączyć utwór Oishii Chuhan Seikatsu, który sprawi, że dziewczyny zaczną tańczyć.

3. We środy i niedziele u Drebina obowiązuje 20% rabatu. W akcie piątym ceny spadają o 50%.

4. Punkty Drebina, broń, amunicja, oraz przedmioty, przechodzą do kolejnej Twojej rozgrywki. Musisz jednak spotkać Mk. II by odzyskać cały ekwipunek.

5. Jeżeli podczas scen przerywnikowych Snake traci Psyche, naciskaj szybko X, by je odzyskać.

6. Kiedy po raz pierwszy widzisz danego bohatera, oraz nazwisko aktora podkładającego pod niego głos, naciśnij R2 by móc zobaczyć kto odpowiedzialny był za ruchy postaci.

7. Zabij 50 osób w trybie Alert w jednym akcie, a usłyszysz głos Liquida z MGS1, po czym Old Snake zwymiotuje i spadnie mu Psyche.

8. Wybierz z iPoda utwór Oishii Chuhan Seikatsu i naciśnij Start. Spójrz w okienko z kamerą umieszczoną na Nomadzie i przyjrzyj się jak Sunny tańczy.

9. Zadzwoń do Rosemary i zacznij machać padem (przypatrz się jej piersiom).

10. Chcesz by wskaźnik Stress spadał szybciej? Schowaj się do kartonowego pudła lub zapal papierosa.

11. Po śmierci i dokonaniu kontynuacji zadzwoń do Rose, by usłyszeć o koszmarach Snake’a.

12. Przeszukiwanie członkiń FROGS wywoła różne reakcje, od komplementów i chichotów, aż po ostre słowa krytyki.

13. Wybierz Ration i zadzwoń do Rose, a dowiesz się tego, jak kobieta gotuje.

14. Aparat fotograficzny znajdziesz w czasie każdego Briefingu za biurkiem, przy którym siedzi Sunny. Jeżeli podniesiesz go dopiero w akcie czwartym, znajdziesz tam dodatkowe zdjęcia.

15. PS3 jest widoczne na każdym Briefingu na stole u góry. We wprowadzeniu do aktu drugiego, Sunny dostanie PSP. Czasami gra na konsolce w Penguin Adventure.

16. W Briefingach do aktów 1-4 możesz udać się na górę i włączyć magnetofon. Usłysz jeden z utworów z MGS3, Policenauts, MGS1, lub HideChan, bądź innych gier Kojima Productions.

17. Kiedy zdobędziesz Facecamo od Laughing Octopus, możesz wrócić do pierwszego Briefingu, aby pozyskać maskę Campbella. Jeżeli uderzenie robotem w mężczyznę nie zadziała, spróbuj potraktować go prądem.

18. W czasie pierwszego Briefingu, kierując Mk.II naciśnij L1 przy stole z TV, aby zmienić kanał.

19. Jeżdżąc Mk. II w pierwszym Briefingu możesz znaleźć: baterie, aparat, amunicję, rację żywnościową, oraz utwór do iPoda.

20. Wskocz na pomnik w akcie pierwszym, tak by Snake zasłonił przyrodzenie figurze. Powtórz czynność kilkakrotnie by zaobserwować ciekawą scenkę.

21. Chcesz się dowiedzieć, dlaczego Snake stosuje CQC? Kontaktuj się co chwilę z Otaconem.

22. W północno-wschodniej części pokoju komunikacyjnego w bazie milicji, znajdziesz strój bojówkarzy.

23. Turlanie się w beczce ma negatywny wpływ na stan Psyche.

24. Oglądanie Playboy’a i Emotion Mag posiada pozytywny wpływ na Psyche.

25. Otworzenie Emotion Mag na stronie z Laughing Octopus sprawi, że oglądający go strażnik zacznie się śmiać. Strona z Crying Wolf wywoła płacz, z Raging Raven wprawi ich w złość, a ze Screaming Mantis okrzyki i omdlenia.

26. Grałeś w MGS1? Spójrz na Meryl, gdy walczycie wspólnie z FROGS, a dziewczyna powie coś znajomego.

27. Nie wskakuj od razu do otworu, którego wcześniej blokował Akiba. Przeskocz wyrwę i zbierz dodatkowe przedmioty.

28. W czasie pierwszej sceny z oddziałem B&B, za Screaming Mantis można zaobserwować Psycho Mantisa.

29. Podczas przejażdżki Mk. II w Briefingu do aktu drugiego, możesz znaleźć: baterie, aparat, amunicję, Noodle, oraz utwór do iPoda.

30. Uratuj rebeliantów na początku aktu pierwszego, by uzyskać dostęp do tajnego pomieszczenia z ich strojem.

31. Zniszcz stację przekaźnikową przy użyciu C4, bądź pomóż w tym rebeliantom. Dzięki temu będziesz mógł dostać się do nowego obszaru pełnego broni. Wystarczy wejść na wieżę, po czym przejść za mur po linie.

32. W środku Vista Mansion zestrzel obraz wiszący nad łóżkiem w sypialni. Odkryjesz plakat Minami Akina, a Snake’owi podniesie się Psyche.

33. Gdy Snake upuszcza papierosa w czasie spotkania z Naomi, naciśnij L1. Drugi raz naciśnij, gdy Snake dowiaduje się, że nie zostało mu już wiele czasu.

34. Śledząc Naomi przejdź przez rzekę, udaj się w lewo i idź w górę biegu rzeki. Odwróć się, a zobaczysz trawiaste wzgórze, wejdź na nie, a usłyszysz pewną rozmowę z MGS2.

35. Kiedy dotrzesz do miejsca, w którym strażnik majsterkuje przy minie, poszukaj odcisków dłoni. Podążaj za nimi, a dojdziesz do ukrytego miejsca z odciskami rąk twórców gry.

36. Kamera internetowa na laptopie Otacona skierowana jest na Naomi.

37. Przedmioty dostępne w Briefingu do aktu trzeciego: bateria, aparat, utwór do iPoda, amunicja, Compress.

38. Śledząc w Europie przedstawiciela ruchu oporu, ukryj się w parku naśladując posąg. Przypomina to sytuację z MGS2, jednak tym razem nikt się z Tobą nie skontaktuje.

39. Po tym, jak zobaczysz tajemniczego człowieka w płaszczu, przytrzymaj L1 by ujrzeć wydarzenia z jego perspektywy.

40. PRZECZYTAJ DOPIERO PO UKOŃCZENIU GRY!
Zwróć szczególną uwagę na oczodoły ciała leżącego w ciężarówce.

41. Przedmioty do zebrania w Briefingu do aktu czwartego: aparat (tym razem znajduje się na piętrze), bateria, amunicja, Regain, utwór do iPoda.

42. Lista dostępnych Flashbacków na Shadow Moses:
– wejście na Heliport, tuż przed windą.
– lądowisko dla helikopterów.
– schody na wschodzie, lub magazyn na zachodzie.
– przejście kanałami.
– schody w hangarze czołgów.
– wejście do laboratorium Hala.
– otwórz szafkę Hala.
– droga wiodąca do Communication tower A.
– platforma na Communication tower A.
– zniszczony Hind w północno-zachodniej części Snowfield.
– tuż przed Communication tower B.
– winda w hucie.
– przy drzwiach, za którymi walczyliśmy z Ravenem.
– gdy ustawimy kamerę nad bohaterem – uci.
– gdy wybierzemy SOCOMa – uci.

43. Pobiegaj po Heliport, podnieś Socoma i posłuchaj, co ma do powiedzenia Snake.

44. Kontaktuj się z Otaconem za każdym razem, gdy znajdziesz się w nowej lokacji. Zawsze ma on coś ciekawego do powiedzenia.

45. Zjedź na poziom B2 Nuke Storage i spójrz przez pierwsze drzwi w korytarzu. Zobaczysz posążek Moai.

46. Gdy przed laboratorium Hala zaatakuje Cię Gekko, użyj Mk. III by uruchomić elektryczną podłogę.

47. Zacznij strzelać do wilków, a następnie skontaktuj się z Rose i Otaconem.

48. Gdy pod koniec czwartego aktu ma miejsce wspominkowa rozmowa Raidena z Rose, naciskaj X by przywołać scenkę.

49. Kiedy zginiesz w akcie piątym, napis EXIT zmieni się w EXIST (Istniej). Wybierz tę opcję, a usłyszysz Liquida i będziesz mógł dokonać ponownego wyboru.

50. Lista rzeczy, które można zrobić w czasie walki z Mantis, przed zaaplikowaniem sobie Syringe:
– spróbuj zmienić port pada z 1 na 2.
– zadzwoń do Rose, Campbell zaproponuje użycie starych sztuczek.
– nie dzwoń do nikogo, sami zaczną się z Tobą kontaktować.
– napis HIDEO znany z MGS1 staje się HIDEO2.
– gra się resetuje? Kojima zamiast loga Konami? Odwrócone logo Kojima Production?!

51. Po pokonaniu Mantis czeka Cię spotkanie z dawnym znajomym, oraz dwie rozmowy, w zależności od tego czy posiadasz SIXAXIS, czy Dual Shock 3.

52. Gdy Psycho Mantis zacznie znikać, naciskaj X by usłyszeć głos pewnego japończyka, oraz zobaczyć jego zdjęcia. Pojawi się także The Sorrow.
Warto, na wszelki wypadek, trzymać L1 – uci

53. W czasie ostatniej walki przytrzymaj trójkąt, gdy Ocelot wykonuje swoje pozy. Odzyskasz w ten sposób trochę Życia.

54. Pozwól złapać się Ocelotowi z MGS3 i nic nie naciskaj. Po chwili pocałuje on Snake’a w policzek.