Gekko, Moonlight – nowy Metal Gear

Mechy Gekko okazały się największym zaskoczeniem z pierwszych trailerów „Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots”, które obejrzeli fani sagi. Roboty te to swoiste, miniaturowe Metal Geary, mogące bezproblemowo poruszać się pośród żołnierzy piechoty, potrafiące zgładzić dużą gromadę ludności za pomocą samych jedynie nóg. Moonlighty to śmiertelnie niebezpieczne, inteligentne maszyny, stworzone tylko do jednego, konkretnego celu.

Czas więc najwyższy, by przyjrzeć się im dokładniej.

* Sylwetka

Gekko na pierwszy rzut oka sprawiają wrażenie naturalnego połączenie dwóch wizerunków swoich poprzedników, Rexa i Ray’a, otrzymując jednocześnie najlepsze ich cechy. Korpus Moonlightów, solidnie opancerzony i uzbrojony, wyposażony w radar, a także w specjalną mackę zawierającą kamerę, przypomina tułów Rexa. Z kolei dwie biomechaniczne nogi maszyny, dające jej niezwykłą zwinność, mobilność i dynamikę, z pewnością zainspirowane zostały technologiami wykorzystanymi przy budowie Metal Gear Ray’a.

* „Oczy”

Gekko posiadają dwie kamery, jedną znajdującą się bezpośrednio na samym korpusie, a także drugą, która umiejscowiona została na końcu wysuwanej, chwytnej macki. Wszystko wskazuje na to, iż druga z kamer wyposażona została dodatkowo w zestaw czujników mogących zmieniać tryb widzenia mecha, lub też potrafiących wykryć źródła ciepła w środowisku.

* Głos

Moonlighty wydają szeregi specyficznych dźwięków, których zadaniem jest zarówno zmylenie wroga, poprzez wprowadzenie poczucia pozornego bezpieczeństwa (dźwięki cykady), lub też wywołania spokoju w tożsamych im jednostkach. Symulowane krowie „muczenie”, dźwięki wydawane przez świerszcze, czy odgłosy stąpania koni, mogą okazać się decydujące w prowadzeniu potyczek przyszłości. Wróg, który pierwszy raz napotka na swojej drodze Gekko wydającego odgłosy konkretnego zwierzęcia, najprawdopodobniej nie uświadomi sobie zbliżającego się zagrożenia. Natomiast u żołnierzy, którzy skonfrontowali się wcześniej z mechem, dźwięki te z pewnością wywołają paniczny strach.

* Uzbrojenie

Jak można było zobaczyć na trailerach „Guns of the Patriots”, Gekko uzbrajane będę w sposób indywidualny. Każdy z robotów będzie posiadał inny zestaw środków do walki, dzięki czemu będą mogły zetrzeć się z niemal każdym przeciwnikiem. Nawet po utracie amunicji, Moonlight będzie mógł przecież skorzystać ze swych potężnych, silnych nóg, które również jako broń wydają się efektywne. Podobnie przydatna będzie także macka, mogąca chwytać i krępować pojedynczych żołnierzy.

* AI

Wszystkie Gekko sterowane są za pomocą Sztucznej Inteligencji (A.I). Nie jest jednak jasne to, czy każdy z nich będzie miał swoje niezależne A.I, czy też cała ich gromada będzie sterowana odgórnie (jak Ray’e przez Arsenal Geara). Wiadomo natomiast, iż Moonlighty będą mogły działać tak indywidualnie, jak i w większych grupach.

* Kończyny

Nogi to prawdopodobnie najbardziej charakterystyczna część Gekko. Biomechaniczne kończyny, krwawiące podczas zranienia nanomaszynową pastą (podobną do tej, którą użyto w Ray’ach), stanowią o odrębności tych mechów na tle innych maszyn wojennych. Nogi te posiadają dodatkowo metalowe kości, które otoczone zostały sztucznymi mięśniami, utworzonymi z żelowego polimeru, albo z SMM (Shape memory metal – metal zapamiętujący swój kształt). Za pierwszą opcją przemawia zwinność nóg Gekko, a także łatwość w ich wykonaniu. Za drugą, SMM, siła kończyn. Obie substancje potrafią zmieniać swój wygląd pod wpływem środków chemicznych (jak kwas, czy alkohol), co może stanowić o istnieniu krwiobiegu w nogach mechów. Roboty mogą używać również swych kończyn jako rąk przydatnych do łapania, chwytania, czy też wspinania się na różne, wcześniej niedostępne obiekty, nie wspominając już o ich przydatności bojowej.

* Możliwość zbierania przedmiotów

Wnioskując z rysunków koncepcyjnych, Gekko będą mogły zbierać leżącą na ziemi broń i amunicję, a następnie przekazywać je żołnierzom będącym po ich stronie (podobnie robił będzie Metal Gear Mk. II). Całkiem możliwe, iż Moonlighty będą swoistymi, ruchomymi arsenałami zawierającymi niezbędne na placu boju oprzyrządowanie, wcześniej przez kogoś pozostawione.

* Oznaczanie terenu

Zjawisko to można interpretować w sposób dwojaki. Możliwe, iż chodzi tu o zaznaczanie przez mechy terenu, by poinformować inne Gekko o jego przynależności do ich popleczników. Bardziej prawdopodobne wydaje się jednak, że jest to zwyczajny proces pozbywania się odpadów nagromadzonych w maszynie podczas wzmożonej pracy silnika.

* Paliwo

Nie jest wyjaśnione do końca, czym Gekko będą napędzane, czy będzie to płynne paliwo (jak w czołgach i ciężarówkach bojowych), czy może energia słoneczna, lub technologia stosująca jako paliwo, wodę (zjawisko tzw. zimnej fuzji).

Autor – uci