FAKE – OSZUSTWO

* Tło fabularne

Po zakończeniu zimnej wojny, Stany Zjednoczone znacznie zmniejszyły ilość środków finansowych przeznaczanych na wojsko i obronę narodową. Fakt ten doprowadził do zauważalnego wzrostu znaczenia, jakie odgrywały prywatne firmy w toczących się podówczas konfliktach. Mając tego świadomość, Liquid przez lata, poprzez wpływy kilku swoich współpracowników, potajemnie przelewał zgromadzone fundusze na kilka prywatnych kompanii wojskowych, przejmując je tym samym jedna po drugiej. Od tego też czasu udało mu się przeprowadzić „Incydent na Manhattanie”. Czekał następnie na to, by Patrioci odnaleźli kozła ofiarnego odpowiedzialnego za to zdarzenie. W tym czasie wojsko USA, wspomagane właśnie przez owe prywatne firmy, było wysyłane do kilku krajów, które oskarżono przed masową publicznością o ataki zbrojne. Po latach prowadzenia takich wojen, zbierając ogromne zyski i gromadząc sporą ilość żołnierzy, Liquidowi udaje się wreszcie przeprowadzić swój od dawna planowany atak na wojsko USA, a także na samych Patriotów.

* Postacie:

– 4D (kryptonim tymczasowy):

Człowiek z istnie czterowymiarowym spojrzeniem na rzeczywistość. Kiedy miał 10 lat, jego matka zabrała go do neurologa pediatry, który stwierdził u dziecka padaczkę płatów skroniowych i przepisał mu silne leki. W konsekwencji sprawiło to, iż ciało bohatera stało się słabe i delikatne. Pomimo leczenia ciągle miewał paramnezję. Będąc jeszcze nastolatkiem zdecydował się wykorzystać swoje moce. Tak też zbił fortunę wygrywając w narodowej loterii trzykrotnie z rzędu. Pozwolono mu na odebranie pieniędzy jedynie pod warunkiem podpisania oświadczenia o tym, że już nigdy więcej nie weźmie udziału w grze.
W 2009 roku, przewidując incydent, jaki będzie miał miejsce na Manhattanie, 4D zainwestował wszelkie swoje fundusze w ArmsTech (która to firma stworzy niedługo roboty Gekko). Jak się okazało postąpił słusznie, gdyż notowania spółki wkrótce zyskały na wartości. To zdarzenie sprawiło, że zainteresowało się nim bliżej FBI, które też podjęło się śledztwa w sprawie jego wiedzy na temat tego wydarzenia. Informacje te udało się im uzyskać dzięki sztucznej inteligencji programu PROMIS. W momencie gdy FBI zdało sobie sprawę z umiejętności 4D, został on oczyszczony z wszelkich zarzutów. Wtedy też rekrutuje go CIA, które kusi go treningiem mającym na celu zwiększenie w przyszłości jego mocy.
Wkrótce potem 4D ma wizję, widzi siebie ginącego z rąk starego Solid Snake’a. Ta iluzja sprowadza go do podziemia, gdzie bohater żyje przez lata w ciągłym, paranoidalnym strachu. W końcu, zdesperowany, ale nie potrafiący odebrać sobie życia, 4D decyduje się uciec przed przeznaczeniem i sam postanawia zabić Snake’a. We właściwej już grze pełni on funkcje nauczyciela, tłumaczy w jaki sposób jego działania wpływają na wydarzenia. Poczucie deja vu Snake’a jest wskazówką dla Solida o obecności w pobliżu 4D. Najlepszym tego przykładem są kruki, które Wąż napotyka na Bliskim Wschodzie. Fizycznie 4D jest postacią słabą, posiada niewielki pasek życia, dlatego zawsze wspomagają go dobrze uzbrojeni żołnierze. Jeżeli gracz wybierze opcję kontynuacji na ekranie końca gry, albo zacznie rozgrywkę ponownie, 4D napomknie o tym podczas spotkania. Postać ta może także kierować mechami Gekko poprzez system kontroli znajdujący się w jej nanomaszynach.
W rzeczywistości projekt CIA, w którym uczestniczył był kontrolowany ściśle przez samych Patriotów, a wizje 4D były jedynie czystymi fantomami. Od tamtej też pory stał się nieświadomą niczego marionetką, której to zadaniem było zbliżyć się do Liquida.
Bohater ma mniej niż 35 lat, posiada dość mocny francuski akcent i z tego powodu często źle wypowiada się w języku angielskim. Jego głos jest słaby i łamliwy, zwłaszcza podczas rozmów ze Snake’iem.

– Kryptonim nieznany (kilka propozycji):

Tajemnicza chimera z nie do końca jasnymi powiązaniami. Postać ta mierzy 195 centymetrów wzrostu, wyposażona jest w czarny egzoszkielet, nosi katanę i wakashi. Jej płeć nie jest znana, wiadomo natomiast, iż używa CQC i jest szybsza i silniejsza od Raidena. Bohater ten nosi maskę, która pozwala zmieniać mu wygląd swojej twarz i modulować głos. Tożsamość tej osoby zależy od akcji podjętych przez gracza w trakcie rozgrywki.
Postać będzie przemawiała głosem znanych osobowości historycznych, korzystając również z ich słynnych kwestii, wszystko w zależności od sytuacji panującej na polu walki. Jest to swoisty czynnik psychologicznej walki z osobą zasiadającą przed ekranem.
Podczas procesu modyfikacji twarzy, zawsze lewe oko bohatera pozostanie niebieskie. Heterochromia pojawi się w momencie, gdy prawe oko będzie miało inny kolor niż oko lewe. Fakt ten stanowić będzie pewną wskazówkę, co do autentycznej tożsamości postaci.
Część zespołu odpowiedzialnego za powstanie gry, z szefem włącznie, zmapowało swoje twarze specjalnie na potrzeby tego bohatera. Nagrane zostały również głosy.

– St. Patrick
Pochodzenie: Północna Irlandia

Były oficer IRA, bardzo dobrze wyszkolony w posługiwaniu się materiałami wybuchowymi i toczeniu walki rebelianckiej. Swój pseudonim uzyskał ponieważ „wygonił węże (Brytyjczyków) poza Irlandię”. Naprawdę St. Patrick jest podwójnym agentem pracującym dla wojsk brytyjskich. Bez współczucia poświęcił on swoich towarzyszy, by utrzymać swoją dawną przykrywkę. Wychowany jeszcze w „starej szkole” na brytyjskiego inteligenta, przeprowadził się do USA, by tam pracować w sektorze prywatnym. Posiada pod swoją kontrolą całą siatkę szpiegów w prywatnych spółkach wojskowych, którzy dostarczają potrzebne wyposażenie i informacje dla straży we właściwej grze. To pomaga w znacznym przedłużaniu konfliktów, a tym samym zdobywaniu jeszcze większych zysków dla firm. Usprawiedliwia to również dłuższy pobyt kompanii w określonych rewirach potyczek. St. Patrick ma ponad 50 lat i dysponuje delikatnym irlandzkim akcentem. To zimny zawodowiec, będący jedynie na usługach pieniądza.

– Raiden (Fox)

Podczas wydarzeń mających miejsce na Big Shell, jego krew zastąpiono białą, wyposażoną w nanomaszyny syntetyczną krwią, która zdolna jest przenosić kilkakrotnie większą ilość tlenu. Dzięki temu też wytrzymałość Jacka była na znacznie wyższym poziomie niż u przeciętnego mężczyzny. Transfuzja taka jednakże sprawiła, iż Raiden posiada wyjątkowo bladą cerę i podatny bardziej jest na wpływ Patriotów. By można było zażegnać ten ostatni czynnik, Jack wyposażony został w specjalny egzoszkielet, który ochraniać ma go przed bodźcami zewnętrznymi, a jednocześnie nadal wysyłać oznaki życiowe bohatera do Patriotów. Tym samym strój Raidena chroni go skutecznie na polu walki i stale gwarantuje życie dziecku Olgi. Jack posiada aktualnie młody, aczkolwiek niezwykle „grobowy” glos, pobrzmiewający elektronicznie.