W jakiej rozdzielczości będzie wyświetlany obraz w MGS4? Czy muzyka będzie odtwarzana w 7.1?

Potwierdzono informacje o dźwięku Dolby Digital 5.1, oraz rozdzielczość 720p. O dźwięku 7.1, oraz o rozdzielczości 1080p nic nie wiadomo.

Co ze sterowaniem? Czy można wrócić do sterowania z poprzednich części?

Sterowanie jest bardzo płynne. Jeżeli grałeś w Snake Eater, lub Subsistence powinieneś być zaznajomiony z takimi podstawami jak celowanie przy użyci L1, oraz korzystanie z L2 i R2 do wyboru broni czy sprzętu, a także do naciskania X by zmienić postawę. Jednakże większość skomplikowanych sekwencji została usunięta, przez co ruchy stały się bardziej intuicyjne. Przykładowo o wiele łatwiej się celuje i strzela. Pomniejsze ruchy przypisane są do gałek analogowych, więc delikatne przesunięcie lewej do przodu sprawi, że Snake będzie powolutku szedł do przodu. Przesunięcie w lewo, lub prawo sprawi, że zrobi przewrót w daną stronę, a ilość obrotów powiązana jest z tym jak długo trzymaliśmy wychyloną gałkę. Wygląda na to, że sterowanie można zmieniać, więc każdy znajdzie schemat dla siebie.

W jakimś wywiadzie Kojima powiedział, że można grać w MGS4 jak w FPSa. Próbowaliście tego?

Można przejść całe sekcje (zapewne całą grę też) w trybie widoku z pierwszej osoby. Bardzo ułatwia to Solid Eye otrzymane od Ogacona, oraz Mark II, który wychwytuje z daleka wrogów i przyjaciół. Wątpliwe jest by ktoś chciał tą grę tak przechodzić bowiem ominie wiele szczegółów, a ukrywanie się jest wtedy praktycznie niemożliwe.

Jak przedstawia się różnorodność broni? Czy naprawdę jest ich ponad 70? Jeżeli tak, to czy są liczone modyfikacje takie jak wyrzutnik granatów?

Tak jak pisaliśmy broni jest bardzo dużo. Snake może wejść w posiadanie pistoletów, karabinów, zarówno lekkich jak i ciężkich, oraz materiałów wybuchowych. Każda broń ma przypisaną specjalność taką jak siła ognia, zasięg, czy wielkość wybuchu. Przedmiotów oraz broni z pewnością jest ponad 70. Dodatki którymi można zmodyfikować broń to latarki, czujniki optyczne, wyrzutniki granatów, uchwytów do karabinów, oraz wiele innych.

Co z grafiką? Czy są problemy z nagle spadająca szybkością wyświetlania? Co z animacją? Czy działa płynnie?

Animacja wszystkiego począwszy od ruchów Snake’a poprzez akcje PMC, uniki Gekko, czy ruchy oddziału FROG jest niezwykle płynna. Większość akcji była wyświetlana w stabilnej szybkości 60 klatek na sekundę. Było kilka momentów w których było ich mniej, ale trwały nie dłużej niż dwie sekundy i były wywołane przez duża ilość wybuchów oraz innych efektów.
Trailery pokazały jedynie cząstkę tego jaka gra jest naprawdę. Tytuł wygląda o wiele lepiej niż na trailerach czy screenach.

Czy możecie powiedzieć coś więcej o Drebin Points (Punktach Drebina). Jest to przeszkoda czy może powiem świeżości?

Każda broń, którą Snake znajdzie, jest zablokowana. Po jej znalezieniu natychmiast dowiadujemy się ile jest warta punktów, które możemy wykorzystać na odblokowanie broni które znaleźliśmy w czasie misji, kupienie amunicji czy dodatków.
Zbieranie punktów jest proste. Snake, lub Mark II dostarczają broń Drebinowi za co dostajemy punkty. Można je wydać od razu, lub zaoszczędzić by skorzystać z promocyjnych cen. Kiedy obowiązują wszystko jest tańsze o połowę.
Ten system w ogóle nas nie ogranicza. Jeżeli nie chcesz zbierać broni, nie musisz. Jedynym minusem będzie to, że dostaniesz mniej punktów do wydania. Możesz je jednak dostać poprzez inne akcje. System sprawdza się dobrze i naprawdę dodaje głębi grze.

Czy są jakieś przerywniki filmowe w CGI?

Wszystkie przerywniki są oparte na silniku gry. Jednakże momentami są interaktywne, ponieważ można nacisnąć L1, lub X by przywołać elementy fabuły z poprzednich części. Takie coś doda nam także DP (Punktów Drebina)

Czy kolorystka gry to głównie szarość z Bliskiego Wschodu czy może jednak coś się zmieni?

Paleta kolorów jest naprawdę bogata, a same kolory będą różnić się w zależności od środowiska w którym będziemy się znajdować. Teren na bliskim wschodzie jest o wiele bardziej kolorowy niż widać to na trailerach.

Jak sprawdza się DualShock 3?

DS3 ma ogromny wpływ na grę. Reaguje na wszystko od wystrzałów do eksplozji. Dało się to odczuć zwłaszcza gdy poziom psyche (nastawienia) był niski lub gdy poziom stresu był wysoki, bo wtedy pad wibrował symulując bicie serca. Było kilka momentów w których mógł wibrować mocniej, ale z pewnością zostanie to poprawione.

Jaki poziom trudności był ustawiony w wersji w którą graliście? Jakie poziomy będą dostępne w pełnej wersji?

Są cztery początkowe. Liquid Easy, Naked Normal, Solid Normal oraz Big Boss Hard. Naked Normal jest tym na którym graliśmy. Film z MGS4 Boot Camp (obozu treningoweg) w Nasu, który ostatnio się pojawił, przedstawia poziom Solid Norma.

Czy pojawia się kontra CQC znana z MPO?

Jeżeli mówisz o ataku strażnika tuż zanim wezwie pomoc lub zanim zacznie strzelać, to tak.

Czy można dowolnie zmieniać HUD? Widać coś takiego na filmach.

Tak, można swobodnie go dostosowywać. Informacja ta została potwierdzona, powiedziano także że ma być 20 rożnych kolorów do wyboru.

Czy MGS4 dalej skupia się na skradaniu się tak jak poprzednie gry? Czy może teraz biegniemy i strzelamy, a ukrywanie się stało się trudniejsze?

Metal Gear Solid 4 kładzie nacisk zarówno na akcję jak i na skradanie się. Gracze mogą zdecydować jak chcą grać, tak jak to było w poprzednich częściach. Jeżeli będą chcieli wybić wszystkich ludzi w okolicy to mogą to zrobić bez problemu. Można także zlać się z tłem i unikać wszystkich strażników. A jak ktoś chce może połączyć oba sposoby. Wybór należy do graca.

Jak duże są walki pomiędzy PMC a żołnierzami armii ochotniczej?

Walki są różnej wielkości. Od kilku żołnierzy ochotników walczących o lepsze pozycje, do prawdziwego pola walki, na którym obie strony wzywają pomocy, eliminują przeciwników, czy rzucają granaty. Pole walki będzie się zmieniać zależnie od tego jak radzi sobie dana strona, więc gracz może widzieć dwa różne pojedynki przy dwóch kolejnych podejściach.

Jak rozbudowane jest CQC? W MGS3 jest chyba pięć ruchów. Czy w MGS4 jest ich więcej?

W MGS3 jest więcej niż pięć ruchów CQC, a MGS4 dodaje kolejne. Pierwsza nową zdolnością jest pozbawienie przeciwnika broni. Kolejną to duszenie po którym przeciwnik traci przytomność. Trzeci ruch to uderzenie wroga, po wzięciu go na muszkę, co owocuje wydaniem nam sprzętu. Można także łapać za jądra, przez co mdleją z bólu.

Czy MGS4 jest zabawny? Czy jest pełny gagów w MGSowym stylu?

Bez spoilerowania możemy powiedzieć że tak. Jest mnóstwo żartów samego Snake’a, który ma do siebie ogromny dystans, ale są także inne żarty dla fanów serii.