Solid Eye System

Najbardziej rzucającym się w oczy, zupełnie nowym urządzeniem, którego Snake używał będzie w „Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots”, jest tzw. Solid Eye System. Sprzęt ten w zamierzeniu ma być substytutem dla kilku innych, znajdujących się w dawnym ekwipunku Solida przyrządów, takich jak choćby termowizjer, noktowizor, czy też radar, nie wspominając o tym, iż będzie on odpowiadał za HUD na ekranie gracza.

* Na jakiej zasadzie funkcjonuje Solid Eye System?

Urządzenie to będzie przez Snake’a noszone najprawdopodobniej na lewym oku. O jego uruchomieniu i działaniu sygnalizowało będzie małe, czerwone światło. Nie jest do końca wyjaśnione, czy będzie ono dostrzegane przez przeciwnika, czy też nie (przykładowo, wróg nigdy nie spostrzegał świateł pochodzących z gogli używanych przez Sama Fishera).

By rozpocząć proces komunikacji w Metal Gear Solid 4, Snake dotknąć musi specyficznego punktu na skroni, a nie na szyi jak wtedy, gdy bohater używał do porozumiewania się codecu. Taki fakt wskazywać może na to, iż nowo wstrzyknięte nanomaszyny mogą obszarem swego działania obejmować już całą głowę Solida, a nie jedynie kości ucha. Jeżeli będzie tak w rzeczywistości, wyjaśniłoby to poniekąd sposób działania Solid Eye System. Urządzenie mogłoby pełnić wtedy funkcję radaru, który wychwytując istotne informacje z otoczenia, przesyłałoby je następnie za pomocą impulsów (świetlnych, podczerwonych, czy też ultrafioletowych) do znajdujących się w korze mózgowej Snake’a (lub na nerwach gałek ocznych) nanomaszyn. Wtedy też te mikro urządzenia tworzyłyby w mózgu Solida obraz HUDa, wizerunek z podczerwieni, noktowizora, bądź radaru. Jest to co prawda jak na razie jedynie teoria, choć taki sposób działania urządzenia w realiach MGSa nie jest całkowicie wykluczony.

Kolejnym istotnym udogodnieniem sprzętu będzie radar. Dzięki systemowi GPS gracz posiadał będzie doskonały przegląd otaczającego go środowiska. Radar sam w sobie również zyskał dodatkową funkcję, posiada on bowiem możliwość wykrywania zarówno jednostek organicznych, jak i mechanicznych, dzięki czemu będzie można śledzić ruch zarówno żołnierzy, a także wszelakiej maści pojazdów. Rzecz jasna radar taki nie będzie pozbawiony ujemnych stron, jako przykład posłużyć tu może brak możliwości do wykrycia znajdujących się chwilowo w powietrzu Gekko (będzie to możliwe dopiero, gdy mech znajdzie się na ziemi).


Inną interesującą funkcją Solid Eye jest niekłopotliwa możliwość namierzania przeciwnika. W momencie, gdy Snake spostrzeże wrogo usposobionego żołnierza, gracz na swoim ekranie będzie mógł obejrzeć rozmaite dane na jego temat (położenie, stan zdrowia, lub też ilość dostępnej amunicji). Funkcja ta będzie przydatna także do określenia tego, kto jest wrogiem, bądź przyjacielem gracza, gdyż system urządzenia będzie mógł przechwytywać tego rodzaju informacji z nanomaszyn innych walczących na polu bitwy osób.


Jak na razie ostatnią zauważalną możliwością Solid Eye System jest zdolność do udzielania informacji na temat posiadanych przez Solid Snake’a broni i stanie amunicji.

Nowatorskie urządzenie jest dziełem Otacona, najprawdopodobniej dlatego, iż poprzedni wynalazek Mei Ling po pewnym czasie okazał się stosunkowo łatwy do wyeliminowania przez nieprzyjaciela (zakłócenia sygnału).