Wiele osób zszokował widok Snake’a na trailerze z TGS2005, z czymś w rodzaju opaski na oku:

Widok ten, jak zawsze w przypadku trailerów MGS, wywołał burze dyskusji: ‚to Big Boss!!!’ – mowili jedni; ‚nie, to Snake stracil oko, i powoli staje się taki, jak jego ‚ojciec” – słychać było z drugiej strony. Prawda okazuje się być chyba jednak trochę bardziej prozaiczna – przedstawiamy wam ‚EyeTap’!

‚EyeTap’ to urządzenie, które “pozwala oku na jednocześnie działanie jako wyświetlacz i odbiornik obrazu”. Urządzenie to mierzy ilość światła w dużej ilości promieni świetlnych, jakie zbiegają się w oku użytkownika, a następnie resyntezuje te promienie. W warunkach idealnych, każdy przychodzący promień świetlny tworzy kolinearne promienie świetlne. Kryteria ‘EyeTap’ podają, jakie warunki praktyczne muszą być spełnione by mogły zostać potraktowane jako idealne. Urządzenia ‘EyeTap’ są skuteczne jako elektryczne okulary, pomagające w widzeniu. Spotykane są ‘EyeTap’y’ zakładane na oboje oczu, jednak nie są one tak skuteczne jak te, które zakładamy na jedno. ‘EyeTap’ składa się z czujnika światła i syntezatora świetlnego, ułożonych idealnie. Właściwie w skład idealnego ‘EyeTap’a’ wchodzą trzy rzeczy: – czujnik – syntezator – oko Oddziaływanie światła na EyeTap’a jest mierzone i wykorzystywane przez syntezator nazwany ‘aremac’ (camera czytane od tyłu). Pomiędzy czujnikiem a syntezatorem znajduje się procesor, który modyfikuje światło pod kontrolą programu komputerowego. Światło z otoczenia może być zmienione, uzupełnione, albo zlikwidowane, zanim dotrze do oka. Czasami nazywane jest to ‘rzeczywistością zmienioną przez komputer’. Korzystanie z ‘EyeTap’a’ jako elektryczną pomoc dla oczu, jak okulary, pozwala na nagrywanie całego przebiegu życia. Wiele urządzeń ‘EyeTap’ nagrywa także EEG, i współpracuje także z innymi czujnikami (np.: EKG). Zapisywanie przebiegu pracy mózgu, zyskało już nazwę ‘CybergLog’. Byłoby bardzo przydatne w monitorowaniu funkcji życiowych, tworząc coś w rodzaju ‘odwróconego nadzoru’. Ogólnie pomysł nadzorowania przypomina trochę propozycję ‘bezpiecznego sąsiedztwa’, z tą różnica, że zachęcanoby ludzi do ‘nadzorowania’ osób na stanowiskach państwowych. Jamek Fung znacznie dopracował prędkość wyświetlania danych przez ‘EyeTap’ (dokonał tego przy pomocy Reality Window Manager), który teraz wyświetla dane z prędkością 100 klatek na sekundę. Dzięki RWM urządzenie to staje się prawdziwym kombajnem do odczytu danych, umożliwiając, na przykład, płynne przejście z oglądania terenu do oglądania wiadomości email, mimo iż nie takie było pierwotne założenie jego twórców. Termiczny ‘EyeTap’ ‘EyeTap’ potrafi transkodować światło przez różne obiekty widmowe, a także przechwytywać, poprawiać i przetwarzać obraz w sposób jak najbardziej dopasowany do użytkownika Tęczówka w soczewce jest dopasowana dokładnie do tęczówki w oku, przez którą przechodzą wszystkie promienie na drodze do siatkówki. Które z zastosowań ‚EyeTap’ zostanie wykorzystane w MGS4? I czy to w ogóle ‚EyeTap’? Co do drugiego pytania – wydaje się, że jest to urządzenie zbliżone do prezentowanego powyżej. Co do pierwszego… Czas pokaże. Jeśli macie na ten tamat jakieś ciekawe pomysły, które nam nie przyszły do głowy – zapraszamy do komentowania!