Trzech reżyserów: Hideo Kojima, Yoji Shinkawa, Shuyo Murata

3D mission – termin taki stosuje amerykańska armia dla określania misji, które są dirty, dull and dangerous (brudne, nudne i niebezpieczne). W większości przypadków są to zadania zwiadowcze. W ostatnich czasach coraz więcej takich operacji zostało przyporządkowanych maszynom, redukując tym samym zapotrzebowanie na prawdziwych żołnierzy.

W świecie realnym, misje, które wykonuje nasz bohater, Solid Snake, bezdyskusyjnie zostałyby zaliczone do zadań typu 3D. Jednakże istnieje pewna różnica. Operacje Snake’a nigdy nie cechują się nudą, są za to brudne i niebezpieczne. Cała w tym zasługa bohatera. To on, płacąc za to własną krwią, zasila wielką machinę wojny i wprowadza życie na pole walki.

Metal Gear Solid 4 to przede wszystkim bitwy, której uczestnikami są konsole najnowszej generacji. Bronią Hideo Kojimy jest jego świat 3D, który powierzony został tym razem trzem reżyserom. Funkcję tę pełnią: Shinkawa, Murata oraz sam Kojima. Czy odniosą oni sukces i tchną życie w najnowszą maszynę wojny, PlayStation3?