Okładka pierwszej edycji japońskiej

Okładka edycji PC

Metal Gear Solid : Integral to swojego rodzaju „pakiet” : zawiera zwykłą (choć nie do końca, ale o tym później) grę Metal Gear Solid na 2 CD i trzecią płytę, na której właśnie znajduje się „esencja” Integral’a : różnego rodzaju misje, głównie w VR (Virtual Reality). W zwykłej wersji MGS w menu można było znaleźć kilka przykładowych misji. ( PSX )
MGS:I na PC składa się z 2 CD, na których od razu mamy główną grę i misje VR, oprócz tego nie różni się prawie niczym od wersji PSX.
W menu głównym oprócz VR training jest też opcja Extra, w której po skończeniu określonej liczby misji będą pojawiać się różne ciekawe rzeczy. W wersji PC jest tam od razu dostępna możliwość fotografowania pozujących Naomi i Mei Ling.
Oto jak podzielone są misję VR :

VR TRAINING

Sneaking Mode
Zadaniem jest dostanie się do zaznaczonego punktu bez alarmowania strażników : jeżeli któryś zobaczy Snake’a misję trzeba przechodzić od nowa. Składa się on z dwóch trybów : No Weapon i Socom, a każdy z nich dzieli się na Practice i Time Attack. W tym drugim na przejście każdej planszy mamy wyznaczony limit czasowy.
Weapon Mode
W tych misjach zadaniem jest zniszczenie wszystkich celów (przypominających bryły, czy kryształy), używając broni. Każda broń z MGS’a posiada osobny pakiet misji. Rodzaje celów :
Niebieski : zwykły, niszczy się od strzałów.
Czerwony : po zestrzeleniu wybucha i może zniszczyć też znajdujące się obok cele (zniszczony blisko Snake’a może także go zranić).
Advanced Mode
Tryb podobny do Weapon Mode, jednak zamiast „kryształów” trzeba likwidować przeciwników (odziały „Arktyczne”, znane między innymi z heliport w MGS’ie i androidy).
Special Mode
W tym trybie znajdują się chyba najciekawsze misje z Integral’a.
1 MIN BATTLE
Trzeba zlikwidować jak największą ilość przeciwników lub celów w czasie jednej minuty.
VS 12 BATTLE
Tutaj, mając określoną ilość amunicji trzeba zlikwidować dwunastu przeciwników w czasie pięciu minut. W kolejnych poziomach ubywa amunicji. Na planszy jednocześnie przebywa czterech wrogów : po pozbyciu się któregoś pojawia się następny.
MYSTERY
Bardzo ciekawy tryb. Jest tu kilka misji, w których trzeba przed upływem czasu poznać zabójcę leżącej na ziemi postaci. Niedaleko jest kilku ustawionych w rzędzie strażników i na podstawie jakiejś wskazówki obok ciała lub w wyglądzie czy zachowaniu podejrzanych Gdy się wybierze wroga, trzeba go zaciągnąć w oznaczone miejsce. Jeżeli się pomyliliśmy : trzeba próbować jeszcze raz, jednak ustawienie zabójcy w rzędzie się zmienia (żeby nie próbować po kolei). To ciekawe misje, w których trzeba pomyśleć.
PUZZLE
Kolejny „zestaw” misji, w których trzeba pokombinować i się trochę pozastanawiać. Na przykład trzeba dojść do celu, nie dając się zauważyć strażnikowi, ale powierzchnia jest pokryta śniegiem i Snake zostawia ślady. Utrudnieniem jest to, że ścieżka wroga biegnie wzdłuż jedynej ścieżki prowadzącej do celu (ale są osobne).
VARIETY
Trzynaście misji w których pojawiają się motywy z poprzednich trybów, niszczenie różnych obiektów, zabijanie strażników, nad każdą planszą trzeba będzie trochę pogłówkować.
VR MISSION
10 kolejnych plansz, na każdej zdobywamy kolejne bronie, na ukończenie wszystkich mamy piętnaście minut.
NINJA
Jeden z najfajniejszych trybów w grze. Trzy misje, w których kieruje się Cyborg Ninja’ą z MGS’a. Postać ma inne ruchy, niż Snake, można skakać, używać stelath i oczywiście ciąć kataną. Wszystkie misje odbywają się na tym samym poziomie. Najpierw zajmujemy się „pachołkami”, które trzeba zniszczyć, później przeciwnikami, a na końcu musimy zabić samego Snake’a. Stealth włączamy przyciskiem Switch Item, a przyciskiem Switch Weapon, przez Ninje przechodzi szok elektryczny, który rani pobliskich strażników.
NG SELECTION
W tym trybie jest osiem trudnych misji, w których występują „inteligentniejsi” wrogowie : mają lepszy „wzrok” i „słuch”.

Jest jeszcze w Metal Gear Solid : Integral pewien ciekawy bonus. Otóż wystarczy ukończyć grę na poziomie trudności wyższym, niż Very Easy, by uaktywnić możliwość „chodzenia” gry z możliwością ruszania się i strzelania w widoku FPP ! Nie wszystko można jednak w tej perspektywie zrobić : utrudnione jest zbieranie przedmiotów : czasami trzeba na przedmiot „najść” i kucnąć, żeby go zebrać. Aby „włączyć” ten widok trzeba dwa razy szybko wcisnąć przycisk „zwykłego” patrzenia w FPP. Aby wyłączyć ten tryb, wystarczy jeszcze raz dwa razy szybko wcisnąć ten przycisk. ( PSX )
Możliwość grania w trybie FPP w wersji PC jest dostępna od razu, sposób jej włączania i wyłączania jest taki sam jak w wersji PSX.

Daty premier :

24 czerwiec 1999 – Japonia ( PSX )
24 wrzesień 2000 – USA ( PC )
20 październik 2000 – Europa ( PC )