Metal Gear Solid: Portable OPS – sterowanie

Gameplay Metal Gear Solid: Portable OPS (w skrócie MPO) znacznie różni się od poprzednich części. Jest to spowodowane nie tylko różnicami sprzętowymi, ale także tym, że autorzy mieli dużo nowych pomysłów. Poniżej zamieszczam sterowanie, już niedługo napiszę o patencie z drużyną.

Sterowanie w trakcie gry:

1. do wyboru można przełączać funkcje trzech paneli (analog; strzałki; kółko itd.) Jeden steruje kamerą, drugim się poruszamy a trzeci jest od wszelkich akcji. We wszystkich grach japońskich kółko potwierdza, zaś X cofa.
1.1. Oprócz tego są jeszcze 2 przyciski na górze (R i L) oraz przyciski SELECT oraz START.
2. Automatyczne ustawienie paneli jest takie:
2.1. Analogiem sterujemy postacią, strzałkami sterujemy kamerą, odpowiednio:
2.1.1. ↓ – przenosi kamerę nad postać
2.1.2. ↑ – przenosi kamerę pod postać
2.1.3. ← – okrąża postać z prawej strony
2.1.4. → – okrąża postać z lewej strony
2.2. pozostałe 4 przyciski to:
2.2.1. X –
2.2.1.1.szybkie naciśnięcie – kucanie, drugi raz – wstanie
2.2.1.2.przytrzymanie – leżenie, drugie przytrzymanie – wstanie, szybkie naciśnięcie z leżenia – kucanie.
2.2.2. O –
2.2.2.1.przytrzymanie – ekran wybory broni (4 max.), strzałka w lewo, prawo, góra, dół – wybór broni, która jest na tej pozycji.
2.2.2.2.Gdy broń jest wybrana, szybkie naciśnięcie O daje natychmiastowe wy/ekwipowanie tej broni.
2.2.3. –
2.2.3.1.bez broni – jedno naciśnięcie – 1 cios, 2 naciśnięcia – 2 ciosy, 3 naciśnięcia – 2 ciosy + kopniak (to combo 3 daje powalenie przeciwnika na ziemię (oprócz bossa)). Naciśnięte za przeciwnikiem daje nelsona, nelson + L = przesłuchanie (więcej CQC w instrukcji do gry).
2.2.4. ∆ – przycisk „skradania”
2.2.4.1.przytrzymanie wraz z chodzeniem daje skradanie się w danym kierunku, przy ścianie daje chodzenie plecami do ściany
2.2.5. R i L
2.2.5.1. Przycisk R daje widok z 1 osoby, jeśli masz broń to widok wraz z bronią. L namierza przeciwnika, dobre w połączeniu z R (namierzenie – dokładniejsze wycelowanie). L można używać również z chodzeniem.
2.2.6. SELECT i START
2.2.6.1.SELECT przełącza do ekranu rozmowy przez radio. START włącza pauzę, pokazuje nam mapę i opcje do wyboru:
2.2.6.1.1. member change (zmiana postaci – najpierw wybierasz swoją kryjówkę, potem na kogo zmieniasz.)
2.2.6.1.2. abort mission (wychodzenie z misji, możesz to zrobić w prawie każdej chwili; jeżeli przyjechałeś tylko po to, żeby rekrutować albo zdobyć jakiś cenny przedmiot po wyjściu nic nie tracisz.
2.2.6.1.3. restart mission (zaczynasz misję od nowa)
2.2.6.1.4. key config (wybór stylu ułożenia paneli sterowania)
2.2.6.1.5. options (opcje, nie będę tłumaczył…)

Autor – Lalilulelo