„Każdy Metal Gear jest dla mnie ostatni” – z takiego stwierdzenia wynika jasno, że ojciec Snake’a nie zamierza odejść na emeryturę.

– każda część Metal Gear Solid powstaje z zamysłem zamknięcia wątków protagonisty, podsumowaniem jego dotychczasowej historii. Piątka, jak każdy inny epizod, jest zwieńczeniem sagi, mimo to Hideo czuje, że nie może opuścić serii
– gdyby jednak ojciec sagi miał kiedyś usunąć się w cień, jego dziedzictwo nadal będzie kontynuowane przez Konami
– trailer z E3 koncentrował się głównie na sposobach eksploracji otoczenia, w pełnej grze Snake używać będzie całego zestawu gadżetów, dzięki którym misja zakończy się sukcesem
– od czasów Metal Gear 2 deweloper poruszał problematykę dzieci walczących na wojnie ale teraz zamierza pójść dalej. Hideo Kojima nie zastanawia się jednak czy tematyka narusza obyczajowe tabu ponieważ jest to część historii, którą należy opowiedzieć
– Kojima widzi w funkcjach społecznościowych przyszłej generacji środek do tworzenia niekończącej się liczby wyzwań wewnątrz gry bez konieczności angażowania w proces deweloperów: zapis z przejażdżki konnej wraz z jego wynikiem końcowym może zostać umieszczony na Facebooku lub Twitterze, zachęcając innych do jego pobicia
– Kurt Russell był jednym z kandydatów do odtworzenia roli Snake’a w piątce ale nigdy nie doszło do porozumienia między aktorem a twórcami gry
– Kojima nadal milczy w sprawie tego czy Solid Snake zaliczy występ w tej części. Hideo tłumaczy milczenie koniecznością zachowania elementu zaskoczenia: „Nie mogę o tym mówić, nie teraz, a jeśli coś powiem, fanom może się to nie spodobać”.

Źródło