Wywiad z Hideo Kojima z magazynu EGM [11/2005]
- środa 29 września 2010
- Przez kul
Fani byli troszkę zaskoczeni nowymi wąsami Snake’a…
Razem z drużyną wybieraliśmy nowy image, przeglądnęliśmy wiele rodzajów bród i wąsów, no i zdecydowaliśmy się na te inspirowane Lee Van Cleefem. Moc PS3 pozwala nam zaprezentować wąsy w bardzo dokładny sposób, podobnie jak inne efekty twarzy, takie jak małe zmarszczki. Bardzo łatwo jest stworzyć prostą teksturę, taką jak skóra młodej, pięknej dziewczyny, więc postanowiliśmy wykorzystać maszynkę tak by stworzyła coś bardziej złożonego…starego mężczyznę.
Zastanawialiśmy się, czy broda Snake’a będzie rosła z biegiem czasu i czy trzeba będzie ją golić w jakiejś minierze?
Mieliśmy taki pomysł przy MGS2, jednak nie byliśmy w stanie tego zrobić w czasie rzeczywistym. Tym razem ponownie chcemy umieścić coś takiego…na szczęście tym razem znajdzie się to w grze. Chcemy także by twarz Snake’a wyglądała na starszą i by pokazywała rzeczywiste uczucie zmęczenia podczas grania. Powiedziałem to zespołowi, a oni zareagowali “Prosimy, nie chcemy robić czegoś takiego’. Jeszcze nie wiemy co z tego wyjdzie.
MGS zawsze wydawał się być oparty na prawdziwych wydarzeniach. Czy trwające obecnie konflikty zbrojne mają wpływ na MGS4?
Oczywiście, że wszystko co się teraz dzieje – nie tylko konflikty zbrojne, ale konflikty ogólno narodowe – mają wpływ na moją pracę. Nigdy nie byłem na prawdziwym polu walki, ale zamierzam się do niego zbliżyć. Nie jestem pewny czy wrócę żywy, ale chcę to zrobić przed końcem roku. MGS4 nie powstanie w oparciu o jedną specyficzną lokację; nazywa się po prostu ‘pole walki’. To może być dowolne miejsce w którym toczy się konflikt zbrojny: wiele różnych sytuacji i wiele różnych krajów.
Czy powrócą opcje leczenia, polowania i kamuflażu znane nam z MGS3?
Wielu ludziom spodobał się system zaimplantownay w MGS3, a pod koniec mój zespół był również zadowolony, nawet pomimo wielu wewnętrznych kłótni. Wszystkie te systemy pojawiły się ponieważ przeżycie było głównym tematem MGS3. Niektóre z nich mogą pojawić się w MGS4, ale skoro w tej części głównym tematem jest pole walki, zrobimy to chyba w inny sposób. Nad głowami będą świstać kule, więc nie będzie czasu na polowanie na żaby.
W trailerze widzimy jak Otacon kieruje Metal Gear Mark II. Wygląda on jak ten z twojej gry Snatcher. Czy coś jeszcze łączy te dwie gry?
Nie liczyłbym na to. To są dwa zupełnie różne światy. Zawsze marzyłem o zdalnie sterowanym robocie w MGS, ale nigdy nie mieliśmy sprzętu, który by sobie z tym poradził. Na szczęście PS3 udźwignie to bez problemu.
W trailerze widzimy jak Snake walczy z żołnierzami w mieście. Czy w grze będą jakieś postacie, które będą się temu przyglądać?
Tak, w grze będą niewinni ludzie, w trailerze się nie pojawili, gdyż nie mieliśmy czasu na stworzenie aż tylu ludzi na ekranie. W poprzednich grach, Snake musiał wkraść się do baz przeciwnika, więc z jego punktu widzenia, każdy kto tam się znajduje jest zły. A z ich punktu widzenia, to Snake jest zły. Tak więc, tym razem pole walki jest duże i zróżnicowane.
Czy chcesz aby MGS4 był bardziej otwarty, był mniej przewidywalny?
No cóż jest tylko jedna linia fabularna, ale im bliżej końca tym więcej możliwych rozwiązań. Oto przykład: jeżeli jesteś na polu bitwy i walczą kraje A i B, sprzymierzysz się z krajem A i zniszczysz kraj B, to w kolejnym etapie ta wojna między A i B miała trwać dalej, teraz jednak już tak nie będzie.
Czy to, że Snake jest starszy będzie miało wpływ na grę? Widzimy, że coś sobie wstrzykuje…
No cóż, nie chcemy męczyć graczy, ale będą kierować Snake’iem, który już jest stary, a ciągle chce być bohaterem. Jest jeszcze coś co będzie równie ważne, ale nie mogę jeszcze powiedzieć co. Chcę żebyście wiedzieli, że Snake nie jest tylko stary…
Czy pan Mori, Twój doradca wojskowy, przekazał Ci wiedzę o walce w terenie zabudowanym?
Tak, pan Mori wspiera nas cały czas, głównie nas oddział wojskowy. Wkrótce będziemy mieć kolejne sesje treningowe. A skoro MGS4 to takie uwieńczenie całej serii, zamierzam odwiedzić razem z panem Mori najbardziej niebezpieczne miejsca. Konami to firma, a ja jestem jej ważnym elementem, dlatego też miałem problemy z przekonaniem swoich szefów by pozwolili mi jechać. Kiedy mówię, że to niebezpieczne, nie mówię tylko o cielesnym niebezpieczeństwie, tym razem chcemy także naświetlić psychologiczne efekty wojny. Boję się tylko, żeby u nikogo z zespołu nie pojawiły się objawy choroby psychicznej i problemy z powrotem do prawdziwego świata.
Jaki wpływ na grę będzie miał nowy ‚Solid Eye System’?
W przeszłości Snake nosił wiele różnych gogli, czy to termiczne, czy noktowizyjne. Teraz wszystkie będą połączone z radarem by były bardziej przyjazne dla użytkownika. Oczywiście, myślałem o tym z punktu widzenia gracza, ale także chciałem, żeby Snake nosił opaskę, więc poprosiłem swój zespół, żeby zrobił coś takiego.
Dla każdej z części wybierałeś specyficzne słowo pasujące do tematu przewodniego: Meme (MGS1), Gene (MGS2), Scene (MGS3) (czynniki warunkujące nasze ego – Jezyk i kultura, geny oraz środowisko dop. tłum.). A teraz wykorzystał pan „Sense” (czucie). Jaki będzie miało to wpływ na zawartość MGS4?
W poprzednich częściach skupiliśmy się na motywie przekazywania informacji genetycznych kolejnym pokoleniom i jak to pokolenie rozwija się w swojej nowej erze. Tak więc, razem z rozwojem technologii sama natura genetyki może być sprowadzona do informacji elektronicznej i można by sterować w jaki sposób DNA ma być przekazane. W tym samym czasie, rozwija się Internet, pozwalając ludziom na swobodne przekazywanie informacji. Ważne jest także elektroniczne zachowywanie pamięci, zmysłu, po tym gdy odejdą. Nie jest możliwe przekazanie ich woli, ani duszy, tego nie można zachować. Ludzie tworzą społeczności i wydaje się nam, że ‚czucie’ jest sercem wszytkiego.
Jeszcze nie komentowane.