Bez owijania w bawełnę: w MGS3 będziemy grać Big Bossem czy nie?

Będzie to ta osoba, którą widać w trailarach i demie.

Czy osadzenie gry w latach 60-ych, miało wpływ na technologię, którą mogliście umieścić w grze?

W pewnym sensie tak, ale umieściliśmy urządzenia takie jak gogle termiczne czy noktowizor, pomimo tego, że wtedy ich jeszcze nie było. Po prostu były one w poprzednich częściach i dobrze sprawują się w grze. Położyliśmy większy nacisk na siłę fizyczną Snake’a, nie na sprzęt jakim dysponuje.

W trailerze jest człowiek nazwany ‚Sokolov’, dlaczego Snake go ratuje?

To część gry, a dopóki ta się nie ukaże, nie chcę o tym mówić. Jest to bardzo ważna osoba i jeżeli nie przeprowadzisz go na zachód, nastąpi kolejny kryzys ogólnoświatowy

Zaczynamy grę z wszystkimi kamuflażami, czy będziemy je zbierać?

Zaczynamy z kilka różnymi kamuflażami, resztę trzeba będzie zebrać.

Z tego co widzimy, Snake w końcu ma bardzo dobrze zrobioną mimikę twarzy. Jakie emocję będą pokazywane?

Nie ma tego zbyt wiele w czasie gry. Ból, koncentracja, gniew… Około pięciu czy sześciu. W MGS2 miało być dużo takich mimik twarzy, jednak z powodu ograniczeń sprzętowych musieliśmy je wyciąć. Możliwe jest, że tak samo będziemy musieli zrobić z MGS3.

Czy zjedzenie konkretnych rzeczy daje Snake’owi więcej wytrzymałości i polepsza jego zdolności?

Owszem odbudowują poziom energii, jednak nie dodają żadnych ‚super mocy’. Wiadomo, że niektóre rzeczy będą bardziej bogate w energię od innych, jednak trzeba też uważać, przykładowo po zjedzeniu jadowitego węża czekają nas spore kłopoty. Niektóre odmiany żab, grzybów, czy też ziół będą jednak mogły wyleczyć zatrucie.

Widzieliśmy scenę w której Snake użył beczki by zająć się strażnikiem. Czy będzie dużo takich momentów w grze?

Jest kilka takich rzeczy, przykładowo będzie można uderzyć strażnika drzwiami.

Jaka będzie nowa umiejętność straszenia strażników?

Będą dwa typy zastraszenia strażników. Jeden, znany z poprzedniej części, w którym stajemy za strażnikiem i drugi w którym używając CQC przewracamy strażnika na ziemię i gdy leży celujemy w niego. Znowu będzie można to wykorzystać do uzyskania przedmiotów. Także używając CQC, będzie można przyłożyć strażnikowi nóż do gardła i wyciągnąć od niego informacje o bohaterach, lub o położeniu jakiegoś szczególnego zwierzęcia.

W sekwencji otwierającej grę czuć duży wpływ filmów z Jamesem Bondem. Czy takie wpływy będą też w grze?

Niekoniecznie z Jamesa Bonda, ale skoro gra toczy się w latach 60-ych, w okresie zimnej wojny, to zobaczymy wiele dziwnych wynalazków, których używali sowieci i amerykanie do wzajemnego szpiegowania.

Jakie problemy musieliście przezwyciężyć, chcąc umieścić grę w dżungli?

Przede wszystkim, samo graficzne przedstawienie dżungli jest bardzo trudne i potrzeba na nie wiele siły. Następnie trzeba się zająć różnicą poziomów, co jest jeszcze trudniejsze biorąc pod uwagę efekty kolizji. Trzeba dostosować kolizje do strażników, graczy, kul i rykoszetów… Łatwiej jest tworzyć płaskie plansze z pionowymi ścianami, ale mając te wzniesienia, jest trudniej. Także w czasie tworzenia dżungli trzeba zająć się drzewami, kamieniami i innymi rzeczami, które w są w ekosystemie dżungli. Musimy dodać zwierzęta, oraz rośliny, a dżungla potrzebuje przecież mgły, chmur, promieni światła przechodzących przez liście… Wszystkie te efekty muszą współgrać z resztą gry. Najtrudniejsze jest to, że musimy zachować równowagę. W prawdziwej dżungli mając wokół siebie wrogów miałbyś także zwierzęta, a my mając ograniczone możliwości PS2 musimy starać się jakoś to zrównoważyć.

Jakie tereny oprócz dżungli będą w grze?

Góry, jaskinie, las namorzynowy, no i budynki.

Co nam możesz powiedzieć o kobiecie z którą rozmawia Snake?

To jest nauczycielka Snake’a. Jest dla niego żywą legendą.

Czy między nimi było kiedyś jakieś uczucie?

Nie mogę powiedzieć.

W grze umieściłeś wiele odwołań do prawdziwego świata. Co możemy oczekiwać po MGS3?

Czas akcji to lato 1964 r., a rok wcześniej miał miejsce tzw. kryzys kubański, oraz zabito prezydenta Johna Kennedy’ego. Wtedy właśnie Ameryka zaczęła podążać złą ścieżką, tuż przed wojną w Wietnamie. Mam wrażenie, że wtedy miało miejsce wiele historycznych wydarzeń. W grze nie będzie nic o wojnie w Wietnamie.

Jakie badanie przeprowadziliście, żeby odwzorować dżunglę? Czy razem ze swoim zespołem wyruszałeś w podróż?

Rozmawiając z grafikami powiedziałem im, że nie chcę dżungli południowoamerykańskiej czy amazońskiej. Chcieliśmy stworzyć dżunglę, której nikt inny by nie stworzył. Chcieliśmy coś świętego, taki święty las. W związku z czym udaliśmy się na japońską wyspę zwaną Yakushima. Udaliśmy się także na inną wyspę Amami-Oshima, znaną ze swych jadowitych węży. W tych miejscach przeprowadziliśmy badania.

W każdej grze z serii MGS jest dużo zwrotów akcji. Czy zamierzasz tym razem zaskoczyć nas jeszcze bardziej niż w poprzednich częściach?

Będzie kilka zwrotów akcji, ale wydaje mi się, że ta część będzie najprostsza z całej trylogii do zrozumienia. Jest całkiem prosta.

Główna historia MGS to jeden człowiek próbujący powstrzymać wojnę. Czy na tym też się opiera fabuła MGS3?

Snake, po raz kolejny został w to wciągnięty. Wydaje mu się, że musi wykonać to misję.

Widzieliśmy Snake’a używającego ciężkiej artylerii, a nawet próbującego ukraść motor. Z jakiego sprzętu Snake będzie korzystał w MGS3?

W każdej bazie będzie dużo sprzętu, który Snake będzie mógł wykorzystać. Co do pojazdów, to Snake będzie po prostu do niego wskakiwał i jechał. Gdyby miał go jeszcze prowadzić to musielibyśmy całkowicie zmienić schemat sterowania.

Co nam możesz powiedzieć o grze Metal Gear na PSP?

Jest to gra na PSP, nowy handheld. W Japonii większość ludzi gra na handheldach w pociągach, a w takich warunkach nie można dobrze grać w gry akcji. Dlatego zaprezentowaliśmy wersję świata MGS i gry MGS pasującą na handhelda. Nie jest to więc gra akcji, a gra turowa korzystająca z systemu karcianego. W grze jest bardzo dużo elementów strategicznych.

Czy osoba którą widzimy w trailerze to naprawdę młody Revolver Ocelot?

Tak, oprócz niego fani znajdą wiele innych nawiązań do poprzednich części. Rewolwery, który Ocelot używa w MGS1 i MGS2 to tak naprawdę pomysł, który podsunął mu Snake w MGS3. Snake mówi : ‚Bardziej pasujesz na rewolwerowca’, a Ocelot zaczyna myśleć ‚Może rzeczywiście powinienem używać rewolwerów’, a na końcu trailera widzimy go już żonglującego rewolwerami.

Czy Johnny Sasaki pojawi się znowu w grze?

[Śmieje się] Raczej jego dziadek. Każdy pierwszy syn w rodzinie jest nazywany Johnny i idzie do wojska

Podobał Ci się pokaz w tym roku? Jakie gry przypadły Ci do gustu?

Odwiedziliśmy stanowisko Capcomu, chcieliśmy także zobaczyć PSP, jednak nie chciało nam się stać w tak długich kolejkach. Nawet nie widzieliśmy pokazu MGA.