Hideo Kojima postanowił powspominać dawne czasy, a w związku z tym odkurzył kilka zapomnianych projektów, które później miały się stać klasycznymi już tytułami kojarzonymi z nazwiskiem mistrza. W tą sentymentalną podróż po półkach pełnych zapomnianych już dokumentów, zapraszamy do dalszej części wiadomości.

Zanim powstał Metal Gear, a dokładniej rzecz biorąc, gra którą znamy w obecnym kształcie, istniał jedynie projekt o nazwie Metal Gear (Intruder):


Powyższy plan jest tym co później stałą się oryginalną częścią sagi Kojimy. Sam projekt powstał w 1986 roku, jak jednak pokazuje duża czerwona pieczątka na dokumencie, został on odrzucony. Poniżej widnieje odręcznie narysowana mapa dla pierwszego piętra gry:


Teraz przynajmniej wiecie skąd wzięła się nazwa Operacji mającej na celu infiltrację fortecy Big Bossa.

Nie mniej ważnym dokumentem okazały się pierwsze zapiski z kontynuacji gry, czyli Metal Gear 2: Solid Snake. Oto jak prezentuje się mapa dla gry:


Jak widać wszystko zostało spisane ręcznie, podobnie jak sam plan fabuły, gdzie wszystkie najważniejsze zdarzenia zostały rozpisane punk po punkcie, jasno definiując założenia i cel gry:


Kolejna odrzucona wersja – tym razem do śmietnika trafił ekran tytułowy Metal Geara dla MSX2:


Z uniwersum sagi trafiamy wprost w opary tego co później miało się przerodzić w Snatchera:


Pierwotny plan zakładał że gra będzie nosić nazwę Junker. Projekt powstał zaraz po tym jak Kojima wrócił z tygodniowego urlopu po zakończeniu prac nad Metal Gearem.

Tym razem możemy obejrzeć pliki dokumentujące proces powstawania gry z 1988 roku:


Jedna z teczek informuje nas o tym iż istniał projekt będący kontynuacją gry. Potwierdza to zresztą sam Kojima dając nam tym samym do zrozumienia że Snatcher 2 kurzy się gdzieś w biurowcu Konami.