Czy A.I. w The Twin Snakes zostało znacząco ulepszone niż w MGS 2? W takim razie jak? Proszę o przykłady.

Tak, A.I. w TTS jest znacząco ulepszone niż w MGS 1 czy 2. Jednym z główniejszych uwydatnień dla sztucznej inteligencji było oczyszczanie terytorium przez wroga nawet na zewnątrz, czego nie doznaliśmy już w Sons of Liberity. Niesamowitym wyzwaniem było zaprojektowanie i wprowadzenie tego w czyn, ale myślimy, że gracze zauważą różnicę.

Jaka jest Twoja ulubiona cecha/dodatek dla TTS w porównaniu do MGS 1?

Jest wiele dodatków: powiększenie technologii, powiększenie gameplay’u, powiększenie cut-scenek . Jeżeli miałbym wybierać, domyślam się, że wybrałbym całkowite doznanie gry porównujące do pierwowzoru.

W 27 minutowym trailerze wymawiany dialog przez bohaterów nie był zbyt dobrze dopasowany do ruchu ust. Czy będą jakieś poprawki?

Nie jestem pewny kiedy ten trailer został zmontowany. Myślę, że zostało to zrobione zanim ukończyliśmy cut-scenki, więc jest możliwe, że pewnych poprawek nie dodano. Wiem, że zespół Kojimy wraz z Kitamurą pracowało nad tym do upadłego.

Jaka jest najważniejsza rzecz, której się nauczyłeś podczas tworzenia tej gry i której użyjesz w przyszłych grach?

Musiałbym powiedzieć, że przez współprace z KONAMI przyszło mi zrozumieć i docenić wysoką wartość w grach. Z tego punktu widzenia czujemy, że oni są bezprecedensowi w przemyśle gier. Lubimy ich styl i wierzymy, że przez współpracę z nimi czegoś się nauczyliśmy.

Czy jakieś ruchy / zdolności zostały zapożyczone lub ulepszone niż w MGS2? (strażnicy z tarczami, kopnięcie z pół obrotu)

Wszystkie zdolności z MGS 2 zostały dostosowane do MGS1, jednak znacznie się one różniły. Jednak w TTS większość graczy rozpozna podobieństwo z SoL.

Denis, czy grałeś wcześniej w jakąś grę z serii MG albo MGS? Jeżeli tak to co Ci się bardziej podobało?

Tak grałem w MGS 1 i 2. MGS 1 kochałem za fabułę i innowację, a MGS 2 natomiast za produkcyjną wartość i poczucie strachu podczas cut-scenek. Jeżeli miałbym wybierać, to wybrałbym MGS 1.

Panie Dyack, dlaczego postanowiliście nagrywać dialogi jeszcze raz?

Prawdę mówiąc dialogi z pierwowzoru nie były wystarczające ( np. tempo ) dla dzisiejszych standardów. Myślę, że Pan Kojima także chciał zmienić parę kwestii.

Czy finałowa wersja The Twins Snakes będzie pędzić 60 klatek na sekundę?

Nie, jest kilka miejsc w którym płynność może spaść poniżej 60 fps. Jednakże dzieje się to bardzo rzadko i jest to prawie nie odczuwalne. Mogę także powiedzieć, że szybkość klatek jest bardziej stabilniejsza od innych gier. Jeżeli porównasz TTS do np. Halo to TTS jest IMHO o niebo lepszy, ponieważ mamy najlepszą szybkość klatek serii. Owa szybkość klatek została jeszcze bardziej ulepszona niż co było podawane w prasie parę miesięcy temu.

Jak twoim zdaniem prezentuje się grafika TTS w porównaniu do MGS2: SoL. Oparta jest na tym samym silniku czy może lepszym?

Myślę, że graficznie TTS jest lepszy od MGS 2 z powodu powiększonej budowy tekstur i warstw. Trudne jest to do zauważenia na screenach czy innych obrazkach, ale gdy widzisz grę w akcji różnica jest oczywista.

Czy układ klawiszy na padzie jest taki sam jak bym używał z konwertowanego pada z PS2?

Przykro mi, będziesz mógł tylko używać pada z GC

Teraz kiedy gra jest już prawie ukończona jesteś dumny z dzieła, czy może chciałbyś jeszcze dodać jakieś rzeczy?

Tak naprawdę to gra nigdy nie jest skończona, bo zawsze chcesz robić więcej. Jedyne czego żałujemy to to, że nie udało nam się zrobić misji VR. Podczas tworzenia gry woleliśmy się bardziej skupić na fabule, co przyznacie jest najważniejsze.

Rzeczy i bronie zostały umieszczone w tych samych miejscach co w oryginale czy może wprost przeciwnie?

Poziom Extreme jest bardzo wymagający, wierz mi. Jeżeli przejdziesz za pierwszym razem grę na tym poziomie, bez radaru i zdobędziesz rangę BIG BOSS staniesz się moim osobistym idolem. Znam tylko jednego człowieka, który tego dokonał i nie sądzę, żeby chciał to powtórzyć. Rozmieszczenie ekwipunku będzie zależeć od poziomu trudności, ale niektóre zostaną bez zmian.

Na samym początku cyklu rozwoju gry KONAMI oświadczyło, że chciałeś wyciąć parę scen, a większość miała zrobić firma Silicon Knights.

To zostało już przedyskutowane wcześniej, ponieważ nie było pomysłów na nowe przerywniki. Jednakże Kojima wraz z Kitamurą mieli pewną wizję w głowach, zanim zaczęliśmy prace. Jak się okazało słusznie postąpiliśmy akceptując ich pomysły.

Czy będą jakieś dodatki w grze w stylu Battle Boss czy Casting Theater jak to miało miejsce w Substance?

Boss Battle, Casting Theater jak i zarówno inne sekrety, których możecie się spodziewać znajdą się w grze: zdjęcia z duchami, blachy i masę innych schludnych niespodzianek.

Jak długo zajmie nam ukończenie gry ( w przybliżeniu )?

To zależy od poziomu trudności. Doświadczonemu graczowi zajmie to od około 12 do 20 godzin. Na EXTREME najlepszym testerom zajęło to 3 dni z wieloma kontynuacjami i save’ami. Hehe, jeśli szukasz wyzwań to znajdziesz je właśnie w TTS 🙂

Czy zrobiono jakieś poprawki dla twarzy 2D w codecu?

Nie, codec jest taki jak w oryginale.

Czy będzie możliwość wybrania/przystosowania klawiszy na padzie?

Przykro mi, zostały one już z góry ustawione.

Czy wierzysz, że Twin Snakes będzie posiadał wysoką wartość jako remake ? W takim razie dlaczego?

Tak i to bardzo. Grupy testujące posuwały się po omacku z powodu wszystkich sekretów i dodatków znajdujących się w grze. Wierzymy, że to wszystko przedłuży żywot gry a wartość remake’u jest czymś czego fani oczekują, więc nie chcemy ich zawieść.

Czy zmienicie jeszcze ilustrację na pudełku z grą żeby to wyglądało bardziej Metal Gear’owskie jak np. tutaj -http://cubemedia.ign.com/cube/image/twinsnakesbig.jpg

Niestety nie, przykro mi jeżeli Ci się nie spodobała.

Czy w grze będzie więcej dodatków dla urozmaicenia rozgrywki niż w oryginale jak np. Tuxedo, Stealth, Bandana.

Wszystkie te rzeczy i jeszcze więcej znajdą się w grze, wiec krótko mówiąc: TAK 😀

Czy planujecie wypuścić oficjalną ścieżkę dźwiękową z TTS?

Nie jestem pewny, musiałbym to sprawdzić, przykro mi.

Panie Dyack, Hideo Kojima powiedział już, że podejmie się prac nad MGS 4 jeżeli nikt temu nie podoła. W dodatku Shiggy ogłosił, The Twin Snakes zajmie nas wystarczająco do następnej części MGS. Miał on na myśli MGS Snake Eater czy MGS 4? Czy SK wkroczy i zajmie się Metalem 4?

Tak naprawdę nigdy szczególnie nie mówiliśmy nad czym będziemy współpracować w przyszłości, chociaż każdy jest nastawiony na oryginały.

Denis, czy musieliście wyciąć jakieś rzeczy z MGS:TTS aby gra zajmowała 2cd?

Nie, skądże to był nasz najmniejszy problem. Wszystko zostało idealnie dopasowane, niczym się nie martw 😉

Jaka była opinia Kojimy dotycząca ukończenia gry?

Wierze, że Kojima jest bardzo szczęśliwy z naszego dzieła, lecz na to pytanie niech lepiej sam się wypowie.

Jaka rzecz najbardziej podoba Ci się w serii Metal Gear Solid?

Historia, przygoda i znaczenie produkcji całej serii 🙂

Widząc jak poprzednie MGS’y były wyłącznymi dziełami Konami / Hideo Kojimy, czy myślałeś ze TTS będzie lepszy od oryginału?

Osobiście tak nie uważam, zostawmy to pytanie graczom. TTS jest tylko odgrzanym kotletem od oryginalnego MGS’a pod względem fabuły i innych. My staraliśmy się dodać parę urozmaiceń, które mam nadzieje przypadną graczom do gustu.

Czy macie jakieś plany na przyszłość aby wydać coś w rodzaju Substance do TTS?

Jest to możliwe, ale nie jestem świadom jakichś aktualnych planów.

Zauważyłem pewną sprzeczność w rzutach cieni w grze. Niektóre poziomy je maja a nie które nie ! Zostanie to poprawione przed wydaniem gry?

Hehe, zauważysz to w każdej grze. Tworzenie realistycznych cieni w grze jest bardzo trudne. Ja na twoim miejscu nie krytykował bym tego gdyż nie widziałeś gry w akcji. Proszę nie osądzaj poprzez screeny bo niektóre są już stare, zrobione jeszcze przed ukończeniem gry. Cienie w TTS są jeszcze lepsze niż w MGS 2, więc jeżeli Ci się wtedy podobały to na tych się także nie zawiedziesz.

Jaka jest twoja ulubiona walka z bossem w nowym MGS’ie?

Walka z Hindem na extreme ponieważ jest bardzo trudna i z Ravenem za niezły klimat.

Denis kiedy skończycie prace na TTSem masz zamiar przejść grę (albo już to zrobiłeś) ? Czy wcześniej byłeś fanem tej gry?

Tak przeszedłem grę od początku do końca kilka razy i byłem jej wielkim wielkim wielbicielem.

Jeżeli nadarzyła by się okazja znów w przyszłości współpracować z Kitamurą, SK i Konami to jaki remake chciałbyś stworzyć?

Przykro mi to tajemnica. Mogę tylko tyle powiedzieć, że przy następnej współpracy będziemy pracować nad czymś nowym i na pewno nie będzie to remake.

Teraz The Twin Snakes uderza na Gamecuby, czy możemy w najbliższym czasie spodziewać się sequelu albo innych części?

Wierzę, że to dobra szansa na dalszą współprace z Nintendo i Konami, jednakże decyzję pozostawmy im.

Czy fabuła TTS jest całkowicie oparta na oryginale?

Tak, absolutnie.