Wywiad z Hideo Kojimą [16 III 2004]
- środa 29 września 2010
- Przez kul
Czy MGS3, będzie miała opcje gry online?
Nie, będzie możliwość wgrania kamuflaży poprzez internet, ale nie będzie można grać online.
Możesz podać jakieś szczegóły dotyczące działania wskaźnika wytrzymałości?
Szczegóły wyjaśnimy na E3… Snake musi o siebie dbać, dobre odżywianie to podstawa. Jeżeli ściągnie koszule to zacznie mu spadać temperatura, a więc wytrzymałość także.
Wygląda na to, że akcja MGS3 ma miejsce w latach 60-ych. Czy to prawda?
Tą sprawę omówimy na E3. Na pewno bohater nie wskoczy do maszyny czasu I nie cofnie się w czasie.
Powiedziałeś, że Snake’owi, będzie spadała wytrzymałość podczas skradania. Mógłbyś omówić działanie systemu wytrzymałości?
O tym także powiemy na E3. Chodząc w górach potrzebujesz energii, żeby się wspinać, zdobywasz ją poprzez jedzenie.
Jakimi kryteriami będą kierować się sędziowie podczas konkursu na najlepszy kamuflaż?
Są trzy główne kryteria ocen : 1) efektywność jego zastosowania w grze; 2) śmieszność kostiumów, kamuflaże śmieszne, które niekoniecznie sprawdzą się w grze; 3) fajne pomysły. Chcemy ciekawych pomysłów stworzonych z wyobraźnią. Chcielibyśmy zaangażować w to różne firmy, oraz szkoły.
Jakie trudności napotkaliście podczas tworzenia kamuflaży?
Nie było problemów od strony technicznej. Chcieliśmy być wierni ideom tej gry, jednak nie chcieliśmy przesadzić. Ciągle pracujemy nad prezentacją tego w ostatecznej wersji.
W grze pojawiają się ślady. Jaki ma to wpływ na samo granie?
Trawa ugina się gdy po niej chodzisz, jednak szybko wraca do swojej normalnej pozycji. Chowając się w trawie powinieneś także uważać na odgłosy wydawane podczas ruchu. W trawie najłatwiej jest się schować, jednak trzeba uważać na czające się węże.
Czy tak jak w przypadku MGS2, pojawi się demo?
Jest taka możliwość.
Czy ponownie będzie współpracować z Kyle Cooperem przy filmie rozpoczynającym grę?
Tak, znowu pracujemy razem. Tym razem jednak intro będzie interaktywne, więc gracze będą mieli szanse by w nim uczestniczyć nie tak jak w MGS2. Będziesz mógł albo usiąść spokojnie i oglądać, albo też coś w nim pozmieniać.
Czy Snake będzie mógł podnosić i chować ciała tak jak w MGS2?
Będzie mógł je chować w trawie, rzekach, strumieniach i drzewach, oraz owszem będzie mógł je nosić.
Czy dźwięk odegra ważną rolę w grze?
Bronie wydają dźwięki. Snake będzie musiał być ostrożny co do tego. Dostał także nową opcje ruchu – skradanie się, dzięki czemu może się ciszej poruszać.
Jak wygląda sprawa ze sztuczną inteligencją?
AI nie jest taka jak w innych grach. Przeciwnicy wychwytują zarówno wskazówki wizualne jak i dźwiękowe twojej obecności. Jednakże oni nie mogą się skradać, ani chować. Za to bossowie będą mogli się skradać i wykorzystywać teren by się schować.
Na stronie Konami wspominaliście coś o pustyni, w jakich innych terenach przyjdzie nam walczyć?
Nie ma pustyń. Są skaliste wzgórza skarpy obrośnięte małą trawą, mogą one wyglądać na puste, ale to na pewno nie pustynie.
Podczas E3 w zeszłym roku, powiedziałeś że Snake zeskakuje do dżungli i gubi cały swój sprzęt, a wygląda na to, że rozpoczynasz grę z całkiem niezłym wyposażeniem. Skąd Snake będzie miał te wszystkie kamuflaże?
Nie powinienem o tym mówić, koledzy z firmy pewnie mnie zabiją. Na początku gubisz swój plecak i starasz się go odnaleźć. Początkowo nie masz dużo kamuflaży, będziesz je szukał przez całą grę.
Jak wygląda sprawa z tym wskaźnikiem niewidoczności?
Nawet mając 100%, strażnik może zauważyć, że coś jest nie tak, podejdzie i już jesteś zauważony. A jeżeli to zrobi, zacznie strzelać, co spowoduje wycieknięcie krwi na kamuflaż i popsucie go.
Przypuszczam, że zwierzęta i ludzie będą inaczej odbierali te kamuflaże. Czy ten procent ukrycia jest dopasowany do każdego przeciwnika, a może jest między tym duża różnica?
Numer ten dotyczy ludzi, nie ma podanych żadnych wskaźników dla zwierząt podanych na ekranie. Przykładowo gdy chcesz złapać ptaka lepiej bardziej wtopić się w tło, gdyż wtedy masz większe szanse na zostanie niezauważonym.
W pierwszych dwóch częściach po zostaniu zauważonym można było uciec i się schować, ale tutaj tereny są naprawdę duże. Co się stanie gdy zostaniesz zauważony?
To wszystko zależy od terenu na którym się znajdujesz, tyle mogę powiedzieć.
Czy są jakieś elementy środowiska w których musisz obawiać się o nie pozostawienie śladów?
Jeżeli chodzisz po twardym podłożu nie zostawisz śladów. Jeżeli jednak poruszasz się po terenach zabłoconych zostawisz ślady, więc musisz uważać.
W MGS:TTS pozwoliłeś na wiele usprawnień w filmach, dużo scen z filmów akcji. Czy tak samo zostanie potraktowany MGS3?
Nad filmami w MGS3 będę pracować sam, więc będą opracowane po mojemu.
Czy mógłbyś powiedzieć coś o tym ognistym kamuflażu?
W grze będą momenty gdy w tle będzie ogień, a także gdzie sam będziesz mógł rozpalić ognisko. Tak więc mając na sobie kamuflaż ogniowy wtopisz się w tło. Będą także kamuflaże zimowe. Kamuflaże to klucz do zwycięstwa w tej części MGS.
Jeszcze nie komentowane.