Na początku porozmawiajmy o Metal Gear Solid 4. Czy trailer pokazany na Tokyo Game Show to prawdziwy gameplay na PS3?

Do tej pory, wszystkie trailery pochodziły z przerywników z gry, ale tym razem zlepiliśmy sceny z prawdziwej gry. Właściwie to już chciałem umieścić grywaną wersję, ale było jeszcze kilka spraw do poprawy, więc zamiast tego daliśmy urywki z gameplay’u.

Widzieliśmy kilka poważnych zmian jak kamuflaż optyczny i beczki.

Zawsze używaliśmy kartonowych pudeł, ale potem pomyślałem czy kartonowe pudło zdałoby się na cokolwiek w polu walki.

Na pierwszy rzut oka widać, że zmienił się sam styl gry. Cóż, wkrótce zamierzasz wydać Metal Gear Portable Ops, prawda?

Tak, premierę planujemy na okolice grudnia. Co do jej produkcji to już prawie skończyliśmy, a pod koniec roku prawie co tydzień będziemy wydawać nową grę, więc sam dokładnie nie wiem kiedy będzie premiera Portable Ops.

Oczywiście. Wydajecie także Boktai, Kabutore, a niedawno ukazał się MGS: Digital Graphic Novel, więc może jeszcze za wcześnie na kontynuacje.

MGS: Digital Graphic Novel został oparty o fabułę MGS, a dla graczy, którzy zaczęli przygodę od MGS3 i chcieliby poznać fabułę MGS2 przygotowujemy coś innego. W przyszłym roku przypada dwudziesta rocznica premiery Metal Gear i myślałem nad zakończeniem serii przy MGS4, ale powstrzymałem się.

Następnie chciałbym porozmawiać o Kabutore. Ta gra jest dla ciebie przełamaniem pewnych barier, prawda?

Tak, naprawdę chcę zaskoczyć ludzi tą grą. Chcę dostarczyć graczom nowych wrażeń, dlatego bardzo się do tej gry przykładam. Oczywiście głównym projektem pozostaje MGS4 i bardzo żałuję, że nie mogę poświęcić więcej czasu i energii innym projektom.

Patrząc na takie gry jak Boktai czy Kabutore wydaje się, że ciągle chcesz tworzyć coś niekonwencjonalnego.

Jest tak dlatego, iż naprawdę lubię takie gry.

Rozumiem. No to kolejny pytanie. Czy planujecie utworzenie portalu poświęconego Metal Gear?

Mamy plan by ruszyć w grudniu. Czasy, w których tworzenie gier było jednostronne kończą się. Ten portal będzie zbierać opowieści ludzi, oraz ich pomysły, tak by każdy mógł zostać twórcą serii Metal Gear.

Z pewnością masz wiele różnych pomysłów. Przejdźmy do kolejnego pytania – dotyczy ono tegorocznego pokazu. Czy któraś z budek przypadła Ci szczególnie do gustu?

Po prawdzie nie przyglądałem się tak dokładnie, ale chciałbym zobaczyć kilka tytułów na PS3. Z pewnością było w tym roku dużo ludzi. Coraz więcej jest ludzi spoza Japonii. Przez chwilę pomyślałem czy nie jestem przypadkiem na E3. To nasz jedyny festiwal w roku i chcę, żeby był dla nas momentem kulminacyjnym. Zamierzam coraz bardziej iść właśnie w tym kierunku.

Chciałbym zapytać Cię o sprzęt wideo nowej generacji. Co o nim myślisz?

Każdy sprzęt ma swój urok i chciałbym by wszystkim się powiodło. Nie tylko systemy stacjonarne, ale także konsole przenośne i gry na telefony komórkowe coraz bardziej się rozwijają. Z czasem chciałbym próbować nowych rzeczy i rzucać sobie nowe wyzwania. Coraz więcej słyszę o nowych konsolach. Wszystkie firmy poświęciły przyszłość poszczególnym sprzętom, więc przyglądamy się im szczegółowo i zastanawiamy się nad tym, co możemy na tym sprzęcie zrobić. Obecnie nie zastanawiam się nad tym, jaki sprzęt odniesie sukces. Tak jak powiedziałem, chcę by wszystkim się udało.

Czy to znaczy, że zamierzasz tworzyć gry na wszystkie konsole?

Oczywiście. Jednak obecnie MGS4 to bardzo duży projekt i jest moim oczkiem w głowie.