Eurogamer: W przeszłości wielokrotnie mówiłeś o pozostawieniu za sobą serii MGS, jednak ciągle do niej wracasz. Na pewno słyszysz to bardzo często, ale czy mógłbyś wyjaśnić, dlaczego w dalszym ciągu powracasz pomimo tylu deklaracji?

Hideo Kojima: Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że koncept Peace Walkera został stworzony zaraz po wydaniu Metal Gear Solid: Portable Ops. Chciałem żeby pracowali nad nim młodsi członkowie Kojima Productions. Wiele rzeczy się wydarzały, ale sęk w tym, że akcja Peace Walkera dzieje się na Kostaryce w 1974 roku, czyli okresie nuklearnego odstraszania. Młodsi pracownicy nie rozumieją tła historycznego, a skoro sam stworzyłem cały koncept i zarys fabuły to chciałem bardziej się zaangażować, w końcu ja rozumiem tę historię. Rzecz jasna były też inne powody, ale ten był jednym z najważniejszych.

Czy nie uważasz, że młodsi pracownicy będą musieli znaleźć swoją własną, współczesną historię, którą będą chcieli opowiedzieć w którejś części serii?

Oczywiście masz rację. Metal Gear Solid: Rising jest tego najlepszym przykładem. Gdybym stworzył projekt i koncept gry wiele osób uznałoby, że tylko ja go rozumiem i mieliby problemy z kontynuowaniem pracy. Dlatego też zarówno projekt jak i koncepcja gry zostały stworzone przez młodszych pracowników, a ja jedynie nadzoruję, mówię, co by można poprawić. Uważam, że tak jest im łatwiej pracować w uniwersum Metal Gear Solid.

Jesteś bardzo zaangażowany w wiele projektów, jak radzisz sobie z organizacją?

Właściwie to sam się gubię w natłoku dat i wydarzeń serii MGS. Bardzo ciężko jest tworzyć przyszłość, a potem cofać się w czasie i tworzyć coś nowego. Jest wiele małych elementów, które nie do końca pasują. Przykładowo w Metal Gear Solid 4, ktoś się rodzi, a potem cofamy się w czasie i pojawia się ojciec tej postaci. Rzecz jasna dodaję także elementy prawdziwe, mające związek z tym, co rzeczywiście się działo. Tworzę cały życiorys postaci, kiedy się urodziła, co robiła, gdy coś się wydarzyło, dodaję też zagadnienia rzeczywiste, uczucia związane z Ameryką i Związkiem Radzieckim. Liczę też ile lat miała, gdy dane zdarzenie miało miejsce i pieczołowicie dopasowuję daty.

Czy teraz gdy spoglądasz na całą sagę MGS widzisz jakieś rzeczy, które chciałbyś dokładniej przedstawić?

Takich rzeczy jest bardzo wiele. Niektóre wydarzenia zostały opisane, ale nie przedstawiono szczegółów, a chciałbym się w to zagłębić. Może on spotkał go tam, albo ona go gdzieś indziej i to zaowocowało tym i tym. Chcę pogłębić fabułę. Z drugiej strony, jeżeli to zacznę to nigdy nie skończę i nie zrobię tego co naprawdę chcę, więc staram się o tym nie myśleć.

Co sądzisz o PS3 Slim, oraz obniżce ceny PlayStation 3?

To dobra decyzja, mam nadzieję, że podniesie sprzedaż, ale jeżeli gry nie zaczną sprzedawać się lepiej to wszystko na nic. Trochę mnie to martwi.