Sam przyjechałeś na ECTSy, żeby pokazać nowy trailer. Dlaczego zdecydowałeś się na pokazanie go właśnie tutaj?

To były pierwsze targi ECTS na które przyjechałem i w związku z tym chciałem pokazać coś nowego. Drugi powód jest taki, że wszyscy Europejczycy dostają zawsze MGS na końcu i uznałem, że tak Im to wynagrodzę..

Widzieliśmy mnóstwo nowych rzeczy w trailerze. Na czym skupiliście się w produkcji po targach E3?

Nie mogę ujawnić, ale tak jak już mówiłem zmieniliśmy silnik gdy, stworzyliśmy zupełnie inny rodzaj gry, nie mogę podać szczegółów, ale to jest coś nad czym siedzę codziennie i sprawdzam.

W trailarach zawsze pokazujesz różne zagadki i zmuszasz tym samym graczy do myślenia. Śledzisz wypowiedzi graczy i ich spekulacje na temat gry?

Oczywiście, że tak sprawia mi to ogromną radość. Kiedy spekulują staram się nie iść w kierunku tych przypuszczeń bo to wtedy nie jest śmieszne. Staram się tworzyć trailery złożone z tego co ludzie myślą. Potem patrząc na wypowiedzi staram się poprawić w grze to co jeszcze mogę. Przykładem może być trailer z E3, gdyby po jego pokazaniu ludzie powiedzieli, że dżungla im się nie podoba to prawdopodobnie zrezygnowalibyśmy z niej w grze.

Pod koniec trailera widzimy nazwiska twórców gry a w tle walki wręcz. Czy możemy się spodziewać zwiększenia znaczenia walk wręcz?

Do tej części wszystkie Metal Geary koncentrowały się na walce przy użyciu broni. Można było się ukrywać, ale mimo wszystko nie było dobrego systemu walk wręcz. W tej części nie będziesz polegać na sile ognia, będziesz blisko kogoś, ale nie będziesz wiedział czy to wróg czy przyjaciel. Żeby bardziej urealnić zmagania w górach, nasz doradca wojskowy zabrał nas w góry i pokazał jak wygląda walka w takim miejscu.

Poprzednie części Metal Gear Solid zawsze wznosiły się na graficzne wyżyny na konsolach. Czy, skoro MGS3 jest robiony na PS2, uważaliście że to frustrujące, że nie możecie wykonać gigantycznego skoku w grafice?

MGS2 to był pierwszy Metal Gear na PS2, więc było nam łatwiej zaskoczyć ludzi grafiką. Tym razem mamy doświadczenie, wiemy jak co zrobić i mamy mnóstwo nowych pomysłów, które popchną serię do przodu. W związku z tym że nie będzie wielkiego skoku w grafice postanowiliśmy zmienić silnik i styl gry co chyba jest ważniejsze niż wielka poprawa grafiki. Wielki skok w MGS3 to dla odmiany będzie nowe miejsce, inny czas i nowa jakość grania.

Do jakiego stopnia Snake będzie mógł wchodzić w interakcje ze zwierzętami? Czy one także będą mogły nas uszkodzić?

Tym razem nie tylko żołnierze to wrogowie, tutaj także przyroda będzie z tobą walczyć, włączając w to zwierzęta. One mogą ciebie zaatakować, ty je, ale możesz je także wykorzystać jako pożywienie, a nawet w przypadku jadowitych węży rzucać nimi w strażników.

Jeżeli zacznę grać bez radaru w MGS3 to jak będę widział wrogów?

Osobiście polecam grę bez radaru, oczywiście radar będzie i będzie go można wyłączyć. Będzie również cos o czym nie mogę mówić, ale czasem znajdziesz przedmiot, który spowoduje pojawienie się radaru. Wracając do pytania. W dżungli i w górach jest o wiele więcej zabawy gdy nie ma radaru i musisz strażników szukać. Na radarze od razu widać przyczajonych strażników In psuje to całą zabawę.

Osadzenie gry w latach 60-ych ma pomóc graczom w zrozumieniu całej sagi Metal Gear?

Po części tak. Pierwszy Metal Gear był o genetyce, drugi o tym jak się uczymy mówić, śpiewać itp. Teraz dodajemy do tego rzeczywistość, która podnosi rangę tych rzeczy. Nie mogę o tym za dużo mówić, ale ta trylogia stworzy całą historię Metal Gear Solid.

Jak działa kamuflaż? Jak będziemy widzieć, że Snake jest zakamuflowany w danym miejscy i jak bez radaru go zobaczymy? Czy pojawi się pudło kartonowe?

Wszystko to jest jeszcze w fazie testów. Na razie wiemy, że w niektórych miejscach nie widać Snake’a a strażnicy są jeszcze trudniejsi do zauważenia. Może zmienimy jakość im jaskrawość, albo kolory, nie wiemy jeszcze jak. Możemy również dodać nad ich głowami jakiś symbol, nie chcielibyśmy tego robić, ale jeżeli nie będzie innego wyjścia to tak zrobimy. Snake gdy się porusza jest widoczny, ale kiedy stanie w miejscu to naprawdę wtapia się w tło. Pudła nie będzie w dżungli, dlatego umieściliśmy czapkę aligatora w trailerze. Takie kamuflaże będą dostępne w grze. Natomiast wewnątrz budynków będzie można używać pudła.

Jakie budynki znajdziemy w dżungli?

Poza dżunglą może być wroga baza… Jest dużo takich niezależnych budynków, w górach na przykład może być ukryta pod ziemią baza.

Na trailerze widzimy Snake’a złapanego w pułapkę. Czy będzie można samemu robić takie pułapki?

Snake zwisający z drzewa i ta gałąź uderzająca strażnika to są pułapki założone przez strażników. Snake będzie mógł używać pułapek, żeby łapać zwierzęta, których inaczej by nie złapał.

W MGS3 będzie coś co wyróżni go od poprzednich części. Nazwałeś to “operacją infltracyjną”. Możesz powiedzieć co to?

W poprzednich częściach zaczynaliśmy grę od razu w środku bazy. W MGS3 trzeba będzie do tej bazy dotrzeć, a żeby to zrobić trzeba będzie przedrzeć się przez niebezpieczną dżunglę. Kiedy już wejdziesz do bazy będziesz grał tak jak w poprzednich częściach.