Godzina 11:59 Kojima-san ma ważne spotkanie na stoisku firmy Konami. Około 17:00 spotykamy go ponownie. Jest teraz bardziej rozluźniony. Cieszy się, że ten dzień powoli dobiegł już końca. Pytania zostały pogrubione.

Od naszej ostatniej rozmowy odbyło się sześć projekcji filmiku. jak został przyjęty?

Wszystkim bardzo się podobał. Jestem najszczęśliwszym człowiekiem na świecie!

Trudno nie zwrócić uwagi na ścieżkę dźwiękową skomponowaną przez Harry’ego Gregson-Williamsa. jakie masz plany co do dźwięków towarzyszących Metal Gear Solid 2?

W porównaniu z pierwszą częścią dysponujemy teraz większymi możliwościami technicznymi. Podczas gry będzie odtwarzany jeden temat, który może się zmieniać. Zmiany będą uzależnione od sposobu gry. Na przykład, gdy Snake znajdzie się w opałach, usłyszymy dźwięk perkusji. Zupełnie jakby gracz znajdował się tuż obok orkiestry. Za każdym razem, gdy w pobliżu Snake’a pojawi się określony przeciwnik, muzyka w określony sposób się zmieni.

Na filmie Snake trafia w rurę. Chodzi mu, o to by oślepić przeciwników, zanim się z nimi rozprawi.

Będzie możliwe ukończenie gry bez uciekania się do pomocy perspektywy pierwszej osoby. Chcemy jednak, żebyś grał strategicznie. Trafił w radio, zanim przeciwnik zdąży nawiązać łączność z bazą. Na filmie jeden z wrogów niszczy w ten sposób oświetlenie, mając na sobie gogle , gdyby Snake miał gogle, a jego przeciwnik nie, powinien zastosować to rozwiązanie. nie można tego uczynić z widoku perspektywy trzeciej osoby, gdyż nie sposób jest trafić w światło.

Strzelanie do elementów tła zakłada istnienie interaktywnego świata, w którym znajduje się gracz. Może on wymyślać dowolne sposoby na wykonanie określonych zadań.

Największą frajdę sprawia wymyślanie własnych rozwiązań.

Porozmawiajmy teraz o fabule Metal Gear Solid 2. W materiałach, prasowych napisano, że gra stanowi ostrzeżenie dla cyfrowego świata i opisuje przekazywanie wspomnień i sposobu życia przyszłym pokoleniom prosimy o wyjaśnienia.

(śmiech) Pytanie dotyczy scenariusza, więc nie mogę zdradzić zbyt wielu szczegółów. Ostrzeżenie dotyczy faktu, że gramy w grę video, która jest częścią wirtualnego świata.

Jeśli nie możesz nam zdradzić szczegółów scenariusza, to powiedz, chociaż, czy znane elementy z jedynki-prezentacja wspomnień postaci oraz genetyczne modyfikacje-będą odgrywać w dwójce ważną rolę?

Sądzę, że prezentacja wspomnień to bardzo ważna sprawa. Wracając do gry. Ostrzeżenie, jakie chcemy w niej zawrzeć, dotyczy jedynie nośników tych wspomnień. Obecnie są one coraz częściej cyfrowe. Muzyka na cd, filmy dvd…to tylko pamięć komputera ,wszystko dzieje się cyfrowo.

Z tym pytaniem wiąże się inne: czy rzeczywiście powinniśmy przekazywać to wszystko następnym pokoleniom?

Wydaje mi się, że tak.