Co jest najlepszym elementem gry?

Aaach… Myślę, że to powinni odkryć sami gracze, ale… Sądzę, że ludzie będą podekscytowani możliwością wcielenia się w Ninje.

Co przyciągnie ludzi jeszcze raz do tej gry?

Jest tu masa ukrytych rzeczy do odnalezienia.

Czy jest coś zupełnie nowego w MGS:VRM?

Wiele, wiele… Nie chciałbym zbyt wiele zdradzać, ale jest kilka tajemnic do rozwikłania. Na przykład ktoś został zabity, a Snake musi zbadać otoczenie i odnaleźć sprawcę.

Opowiedz nam o PocketStation. Jak będzie współgrać z MGS:VR Missions?

Mmmm… W tej chwili nie chcę za dużo odkrywać, ale zdobywasz wirus, który przegrywasz na PocketStation. Jeżeli zdołasz wymienić te dane z czterema innymi użytkownikami Pocketa w określonym limicie czasu, spotka Cię wielka niespodzianka. Z pewnością PocketStation będzie konieczna, by odkryć wszystkie tajniki nowej wersji.

Czy jest to zatem MGS: Director’s Cut?

Nie bardzo… To raczej dodatek do samego MGS – expansion pack, kolekcja dodatków, tyle że nie musisz mieć poprzedniej wersji by zagrać w tę.

Czy perspektywa pierwszej osoby nie psuje filmowego klimaty gry w Metal Gear Solid, a może taki był Twój oryginalny zamysł?

Trzeba wyjaśnić, że tryb pierwszej osoby będzie dostępny tylko w japońskiej wersji Integrala, nie w VR Missions ( czyli wersjach dla Europy i USA ). Dla mnie to był eksperyment, chciałem zobaczyć czy to da się zrobić. Jest to interesujące, ale nie stanowi niczego więcej niż zwykłej ciekawostki. Oryginalnym widokiem w grze miała być perspektywa z góry i całą akcja powinna toczyć się z użyciem tego widoku. Ta perspektywa pierwszej osoby nie jest nawet całkowicie prawdziwa, a gra w ten sposób jest bardzo trudna.

Nie widzimy idących z boku i tyłu strażników nie mamy wglądu na całą akcję…

Gra jest niesamowicie trudna w tej perspektywie i mimo że w pierwszej chwili ten wydaje się ekscytujący szybko okazuje się, że ukończenie w nim gry jest trudne i frustrujące.

Jak skomplikowane są dodatkowe poziomy treningowe? Wielkie, wielozadaniowe mapy?

Niektóre misje są krótkie, ale inne większe i bardziej złożone. Niektóre opierają się na oryginalnym pomyśle pozostanie niezauważonym, a inne każą postępować inaczej. Panuje tu różnorodność, która, mam nadzieję, przemówi do fanów MGS.

Czy powiększy to sukces MGS?

Mam nadzieję, że nie pogorszy pozycji oryginału, jednocześnie dając zgłodniałym kolejnych porcji akcji MGS graczom okazję do powrotu do tego świata i przeżywania przygód znów i znów. To jest produkt, który powinien podobać się każdemu, ale sugerowałbym zagranie najpierw w oryginalną MGS.

A losowe rozstawianie strażników? Czy było to coś rozpatrywane przy oryginale, a potem odrzucone?

Nie. Oryginalny projekt nie przewidywał losowych strażników. Pomyślałem po prostu, że teraz może to być zabawny dodatek dla graczy.

Pomówmy o wcieleniu się w Ninję. Czy to po prostu Snake w kostiumie Ninjy?

To naprawdę Ninja i został zaprogramowany specjalnie do tej gry. Porusza się i walczy zupełnie inaczej niż Snake. Myślę, że graczy zadziwi odmienność obu tych postaci.

Czy są nowe wątki akcji, a jeśli tak, jak mają się do głównej fabuły?

Tu w ogóle nie ma fabuły. Po prostu zestaw oddzielnych misji.

Czy potrzebujecie scenarzysty do MGS2? Jeśli tak, czy ja mógłbym się tego podjąć?

MGS2? Nie mam pojęcia o czym mówisz…

Zdradź nam sekret o Metal Gear, o którym nie wie jeszcze nikt na świecie !

Okay. Ale nie mów tego nikomu. MGS:VR Missions ma nowe intro, które zostało wyprodukowane na pewnej nowej maszynce. Oczekujcie MGS:VR Missions.