Wywiad z Hideo Kojima [wrzesień 2k7 przed TGS]
- piątek 1 października 2010
- Przez kul
Historia serii Metal Gear jest dość długa, a to co wydarzyło się w ostatnim rozdziale poruszyło sprawy z pierwszego. Kiedy stworzyłeś wielką fabułę kończącą całą sagę?
Moja odpowiedź może cię rozczarować, ale nie planowałem tego na początku, 20 lat temu. Jest tak dlatego, że staram się każdej części dać jej własny koniec. Tak było z Metal Gear Solid 1, 2 i 3. Jednakże mimo tego, że mamy wiele różnych motywów wszystko udało się zebrać w jedną opowieść i tak też jesteśmy gotowi by zakończyć tą dwudziestoletnią s agę.
Jak widzisz, nie jestem ‘Georgem Lucasem’ nie miałem tego wszystkiego w głowie. Oczywiście dodawałem elementy by fabuła się nie zawaliła i tak właśnie to wyszło.
Masz bardzo dobrą wizję serii i jej rozwoju. Czy bierzesz pod uwagę opinie fanów, takie jak skargi na zbyt długie rozmowy przez codec?
Tworzę to co chcę i to co chcę powiedzieć, co potem pokazuję po kawałku w trailerach. Następnie przyglądam się reakcjom w Internecie i słucham co mówią ludzie, by wiedzieć czy jestem na właściwej drodze, czy może lepiej ją zmienić. Przykładowo dzisiaj po raz pierwszy pokazaliśmy trailer Beauty and the Beast. Uznałem, że to bardzo dobry koncept, ale bałem się pokazać ludziom ‘bestie’, więc zmieniłem to trochę tak by nie były to tylko ‘potwory’. Patrząc na to widzę, że ludzie są bardzo entuzjastycznie do tego nastawieni. Już się nie boję.
Seria zbliża się do końca. Jaką najdziwniejszą rzecz chciałeś umieścić w grze, ale nie udało się jej umieścić w pełnej wersji.
Do każdej części dodaje dziwne i śmieszne rzeczy, tak samo robię z Metal Gear Solid 4, ponieważ chcę by ludzie się przy niej śmiali. W pierwszej części był Mantis, ze swoim atakiem Hideo. Dość dziwne, ale bez tego nie byłoby PRAWDZIWEGO Metal Geara. Takie rzeczy znajdziesz także w MGS4, nie są one ZBYT szalone czy kłopotliwe.
Czyli nigdy niczego nie zostawiliście w fazie projektów?
Porozmawiamy o tym, gdy gra się ukaże, ponieważ jest dość sporo rzeczy które chciałem umieścić, ale nie umieściłem.
Czy zobaczymy Franka Jaegera w MGS4?
[śmieje się] Nie mogę nic o tym powiedzieć, to tajemnica.
Czy są plany odnośnie Metal Gear Solid 4+ tak jak Substance dla MGS2 i Subsistence dla MGS3?
Muszę powiedzieć, że w przypadku żadnej z części nie planowałem wydania wersji ‘bardziej kompletnej’ czy ‘bogatszej’, ponieważ zawsze oznacza to przesunięcie rozpoczęcia prac nad kolejnym projektem. Jednak gdy fani naciskają, prosząc ‘Panie Kojima, proszę wydaj kolejną wersję…’ W przypadku Metal Gear Solid 3, nie chciałem tworzyć kolejnej wersji, podobnie w przypadku czwartej części, chyba że fani sobie tego zażyczą.
Jak ciężko jest się pożegnać z serią, która jest tak istotną częścią życia?
Właściwie to nie jestem smutny, nie jest mi ciężko, ponieważ sądzę, że seria Metal Gear będzie trwała, tak jak seria Jamek Bond. Jedyna różnica będzie polegać na tym, że to nie ja będę dbał o szczegóły. Moja nowa załoga się tym zajmie; jeżeli będą chcieli mogą stworzyć całkowicie nową sagę w wszechświecie Metal Geara, a ja zajmę się produkcją. Jeżeli chodzi o względy osobiste, to jest mi trochę smutno, ponieważ muszę pożegnać się z Solid Snake’iem. Było nie było, to postać którą sam stworzyłem.
No i z Raidenem, supernincją, który walczy jak prawdziwy skurczybyk. Czy jego nowa rola to jego zemsta za to, że niektórzy nie uważali go za PRAWDZIWEGO mężczyznę?
[śmieje się] Oczywiście!
Jeszcze nie komentowane.