Wywiad z Hideo Kojima z PSM [lipiec 2006]
- środa 29 września 2010
- Przez kul
Skoro już zaprezentowałeś ‘nowego’ Raidena, możesz powiedzieć co łączy go ze Snake’iem w MGS4?
Jest po stronie Snake’a, takie wsparcie.
Raiden, nie wygląda do końca na człowieka, przypomina trochę jak Cyborg Ninja z MGS1.
[uśmiecha się]
Czyli coś w tym jest? Coś wydarzyło się Raidenowi między MGS2 a MGS4?
Wiele wydarzyło się w tym czasie; mnóstwo mniejszych opowieści. Bardzo ciężko będzie je wszystkie przedstawić w MGS4. Niektóre mogą zostać wyjaśnione w kilku kwestiach dialogowych.
Raiden wygląda prawie jak duch w tym nowym stroju, no a jego zdolności z pewnością są nadludzkie. Widzieliśmy jak Old Snake salutuje nad grobem i nagle myśl ‘Co?’ Czy Raiden zginął między MGS2 a MGS3?
Wiele razy pytano mnie o to czyj jest ten grób. Przykro mi, ale jeszcze nie mogę powiedzieć.
A co do grobów, czy unoszące się płatki kwiatów to nawiązanie do Snake Eatera?
Tak [śmieje się]
Nasza teoria jest taka, że – grób Raidena…
Cóż…krew Raidena nie jest prawdziwa
!
Jest biała, więc sztuczna – dlatego jest taki blady.
!! Czyli…Jest cyborgiem?
[uśmiecha się]
Okej, pora na kolejne postaci. Co wydarzyło się nowym towarzyszem Snake’a robotem Metal Gear Mk II?
Mk II będzie w grze, po prostu nie było go na trailerze. Jednakże ciągle zastanawiamy się, czy gracz będzie mógł nim sterować.
Brakowało również Solid Eye System…
Spokojnie, będzie w grze.
Czyli na etapie gry prezentowanym w trailerze, po prostu go nie używał jeszcze?
Przedstawiając to chronologicznie trailer z TGS jest po trailerze z E3, oczywiście nie dotyczy to wszystkich dialogów.
Nowy trailer kończy się gdy Old Snake przykłada do ust pistolet, ale w trailerze z TGS nosi Solid Eye System i wygląda na zdrowego. Czy trailer z E3 przedstawia nam wszystkie wydarzenia chronologicznie?
Motyw z przykładaniem pistoletu do ust, pojawia się w grze trochę później.
Gdy ostatnio rozmawialiśmy, powiedziałeś że akcja gry nie będzie dziać się tylko na Bliskim Wschodzie. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy o innych lokacjach?
Na razie mogę powiedzieć jedynie, że miejsce z trailera, jest pierwszą lokacją w grze, a po niej rozpoczyna się podróż po całym świecie.
To ciekawe, zwłaszcza że gdy przykłada pistolet do ust, wszystko wygląda tak jakby to ciągle był Bliski Wschód.
W tym trailerze wszystko zostało tak ustawione, by wyglądało jak Bliski Wschód. Chciałem trochę oszukać fanów. Mnóstwo gier FPS dzieje się w podobnych lokacjach, więc chciałem sobie trochę pożartować.
Co do Octo-kamuflażu pokazanego w trailerze: wygląda na to, że Snake będzie z łatwością wtapiał się w otoczenie, nawet podczas ruchu. Jeżeli tak, to jaki będzie minus tego kamuflażu?
Octo-kamuflaż będzie działał tylko gdy Snake będzie w bezruchu. Tym razem będziemy chować się przed czymś, a nie za czymś. W końcu cały teren walki będzie mógł zostać zniszczony.
Najciemniej pod latarnią?
Dokładnie.
Kojima przy pomocy, palców, kubka z kawą i butelki z wodą stara się przedstawić obiekty w środowisku]
W poprzednich MGSach robiliśmy tak [Kojima umieszcza palce za kubkiem, po czym szybko przebiega nimi za butelkę]
W MGS4 będzie wyglądać to tak [Kojima oddala od siebie butelkę i kubek, po czym umieszcza palce – Snake’a przed nimi. Drugą ręką udaje przeciwnika, który podchodzi. Kładzie palce na ziemie – Snake przestaje się ruszać i włącza się Octo-kamurlaż. Przeciwnik przechodzi nikogo nie zauważając, po czym Snake ucieka]
Snake zdobywa Octo-kamuflaż, następnie musi go włączyć, no i poczekać kilka sekund zanim dostosuje się on do otoczenia. Lepiej jednak nie mieć go włączonego cały czas. Przykładowo będąc w ubikacji strój dopasuje się do jej wnętrza, a to by trochę dziwnie wyglądało: gra takim Snake’iem w cale nie jest przyjemna.
Zdecydowanie!
Oczywiście zostawiamy system kamuflaży z MGS3, więc tak jak poprzednio będzie można zmieniać farbę na twarz i strój.
A czy można zaprogramować Octo-kamuflaż, by miał wzory z pasków tygrysa, czy kamuflażu liści?
Octo-kamuflaż to Octo-kamuflaż. Całkiem osobny. Można także nosić stroje przeciwników, by się wtopić w otoczenie. Coś takiego pokazaliśmy w trailerze. Snake dociera na pole walki w stroju rebelianta.
Chodzi o tą pelerynę?
Tak. Biegając mają jedynie Octo-kamuflaż, który jest czarny, naprawdę będziesz się wyróżniać.
Czy wskaźnik kamuflażu z MGS3 także się pojawi?
Nie wiemy jeszcze czy będzie dostępny na ekranie, tak jak w MGS3. Osobiście jestem temu przeciwny. Nawet z Octo-kamuflażem nie będziesz w pełni niewidzialny. Zawsze będzie można zobaczyć twarz i włosy Snake’a. [śmieje się]
Tak, trochę bez sensu byłoby widzieć tylko głowę Snake’a przy ścianie.
Skoro już jesteśmy, przy motywach z MGS3, co z CQC?
Pojawi się, jednakże w bardziej zaawansowanej formie.
Jak bardzo zaawansowanej?
Właśnie nad tym pracuję, więc zmienia się to każdego dnia.
Czyli ciągle dodajecie jakieś nowe smaczki do MGS4?
Nie, już wyszliśmy z fazy pomysłów. Teraz sprawdzamy jak co działa, usuwamy to co nie działa i zaczynamy od nowa. Niektóre rzeczy, które chcieliśmy umieścić w grze, nie pojawią się z powodu ograniczeń sprzętowych. Mk II jest jedną z tych rzeczy.
Czy system modyfikacji broni pokazany na trailerze z TGS będzie w grze?
Tak.
Co z opcją Cure z MGS3?
Ciągle o tym rozmawiamy.
Bardzo przypadła nam do gustu.
Powiem Ci coś, czego jeszcze nie mówiłem, ale nie ma żadnego związku z Cure. Zastanawiam się nad zachowanie naszych znaków firmowych ‘!’ i ‘?’ pojawiających się nad przeciwnikami. To element wyjątkowy dla serii Metal Gear, że nie umiem sobie wyobrazić gry bez nich. Jednakże z drugiej strony są takie nierzeczywiste.
Masz racje, ale było nie było gra wideo.
[śmieje się] Coś innego: Snake będzie mieć masę nowych ruchów. Zbudowaliśmy je od podstaw. Jak wiesz, w czasie produkcji każdej części zespół przechodzi trening wojskowy. Nauczono nas wiele ruchów przydatnych w walce, ale wyglądających naprawdę dziwnie. Dlatego też nie pojawiły się, jednak tym razem zmienimy to. Widząc takie chwyty z pewnością się zdziwisz – no chyba że jesteś wyszkolonym weteranem.
Czyli powinniśmy zacząć oglądać filmy instruktażowe by poznać kilka ruchów Snake’a?
Tylko filmy dla służb specjalnych. Mam nadzieję, że zaskoczę ludzi tymi nowymi niekonwencjonalnymi ruchami.
Jeszcze nie komentowane.