Wywiad z Krisem Oprisko
- sobota 2 października 2010
- Przez kul
W jaki sposób IDW zdobyło prawa do wydania komiksu MGS?
Współpracowaliśmy już z Konami nad mini serią Silent Hill: Dying Inside, a także nad przeniesieniem naszego komiksu CVO do świata gier. Byliśmy bardzo zainteresowani stworzeniem komiksu Metal Gear Solid, stworzyliśmy prezentację, która przekonała Konami, że możemy takie coś zrobić!
Jak duży wpływ ma zespół tworzący MGS na scenariusz i artworki w komiksie?
MGS to ich dzieło, ich dziecko. Bardzo to szanujemy i dlatego właśnie wszystko co robimy przy tym komiksie jest najpierw sprawdzane przez nich – każdy obrazek, każde słowo w scenariuszu.
Co możesz nam powiedzieć o scenariuszu w pierwszym numerze? Czy jest to adaptacja gry, czy zupełnie nowa fabuła?
Komiks będzie wydawany co miesiąc, zaczniemy od adaptacji MGS1, w której to Solid Snake wkrada się do Shadow Moses. W przyszłości mamy zamiar zabrać się za fabułę kolejnych części, oraz zadebiutować z czymś zupełnie nowym.
Czy przeraża Was tworzenie komiksu na podstawie gry, która w opinii wielu specjalistów ma najgłębszą i najbardziej wciągającą fabułę?
Chwilowo nie. Adaptując już istniejącą fabułę, cieszę się, że jest ona tak dogłębna i że wiele rzeczy można z niej wydostać. To jedna z rzeczy które czynią MGS takim wyjątkowym : zamiast ciągłego strzelania, Konami, a w szczególności Hideo Kojima, przyłożyli się i stworzyli intrygującą, wciągającą fabułą, która Cię wessie w akcję tak jak żadna inna.
Jak podchodzisz do pisania komiksu na podstawie cudzej własności?
Wszystko opiera się na szacunku, szacunku do bohaterów, oraz szacunku do fanów tego tytułu. Robiąc taki komiks nie mam zamiaru robić tego co już zostało zrobione. Snake jest tym kim jest. Moja rola to opowiedzieć tą historię w komiksie, oraz maksymalizować wstrząsy jakie są w fabule.
Kto będzie rysował komiks i dlaczego to właśnie on został wybrany?
Zajmie się tym Ashley Wood. Każdy kto śledzi wydawnictwa IDW jest zaznajomiony z jego osobą, a ci którzy nie znają jego stylu… to na pewno przypadnie im do gustu!
Kiedy planowane jest wydanie pierwszego numeru komiksu?
Pierwszy numer trafi na półki sklepowe już we wrześniu.
Jakie inne plany ma wydawnictwo IDW co do tego komiksu?
Zaczniemy prezentować fabułę od gry MGS1, w czasie wydawania zadecydujemy ile ma to trwać, nie ograniczymy ilości numerów, tylko po to żeby móc zrobić jakąś zebraną edycję w późniejszym czasie. Możliwe jest że zrobimy edycję zebraną, ale ten numer poświęcimy serii, nie na odwrót. Po opowiedzeniu fabuły MGS1, mamy zamiar przedstawić kolejne części, a w późniejszym czasie wypuszczać nasz własny materiał oparty na grze, ale to jeszcze nic pewnego.
Czy jest jeszcze coś co chciałbyś nam powiedzieć o komiksie MGS?
Tylko tyle, że prawdziwą przyjemnością dla mnie jest pracować nad komiksem opartym o najlepszą, moim zdaniem, grę wszechczasów. Naprawdę uważam, że każdy kto da szansę temu komiksowi, nie zawiedzie się na nim!
Jeszcze nie komentowane.