Wywiad z Krisem Oprisko i Ashley’em Woodem
- sobota 2 października 2010
- Przez kul
Historia życia Solid Snake’a zawsze była owiana tajemnicą. Wiele niejasności wyjaśniły gry. Czy tak skomplikowana fabuła utrudnia pracę twórcom komiksu?
Kris Oprisko : Raczej ułatwia. W świecie w którym pewne rzeczy są ukryte, a inne podane oficjalnie, przed autorem otwiera się mnóstwo możliwości w kreowaniu postaci. Jednakże, zamierzam w stu procentach odwzorować prawdziwą psychikę Solid Snake’a.
Czy komiks będzie podążał cały czas za fabułą gry, czy może będą też jakieś nagłe zmiany?
Kris Oprisko : Komiks będzie bazował na fabule z oryginalnego MGS. Jednakże, niektóre sceny, które w grze były tylko wspomniane, zostaną rozwinięte. Właściwie to początek pierwszego numeru jest właśnie czymś takim !
Czy zamierzasz bardzo zmienić wygląd postaci w stosunku do tego który znamy z gry?
Ashley Wood : W żadnym wypadku. Yoji Shinkawa, twórca postaci w MGS, stworzył naprawdę wspaniałe modele. Kocham je takimi jakimi są.
Jakie postacie będziesz rysował z największą przyjemnością?
Ashley Wood : Snake’a oczywiście, Vulcan Ravena, ale przede wszystkim wszystkie dziewczyny !
Co z Metal Gear Solid łatwiej przedstawić przy pomocy komiksu?
Kris Oprisko : Było ciężko z przedstawieniem początkowych zawiłości fabularnych przy jednoczesnym ustawieniu akcji na wysokim poziomie. Prostsze na pewno było pokazanie tego co się dzieje pomiędzy kolejnymi filmami. W komiksie można nadać temu bardziej filmowy wygląd.
Unikając spoilerów czy mógłbyś przedstawić jak będzie wyglądać scenariusz pierwszego numeru?
Kris Oprisko : Co prawda ci którzy już znają grę poznają kilka najbardziej charakterystycznych punktów zaczepnych, jednak zobaczą je teraz z zupełnie innej perspektywy. Ashley Wood naprawdę pięknie to narysował, a ja wykorzystuję jego talent do lepszego przedstawienia całej fabuły.
Jakie nowe wrażenia dostarczy ten komiks fanom, którzy poznali serię MGS od podszewki?
Kris Oprisko : Fani, którzy nie wiedzą nic o MGS, zachwycą się jego wspaniała grafiką, oraz fabułą [ nie żebym narzekał, ale on raz mógłby od razu odpowiedzieć na pytanie – przyp. kul ], a Ci którzy znają już grę, pokochają ją jeszcze bardziej, dzięki przyśpieszeniu akcji na które pozwala mi komiks.
Jakie było największe wyzwanie, które napotkałeś w czasie tworzenia tego komiksu?
Kris Oprisko : Szczerze mówiąc, to wszystko jak na razie idzie bardzo sprawnie. Jeszcze raz przechodzę grę tym razem jednak mogę ją opowiedzieć w sposób jaki zafascynuje fanów komiksu. Pan Kojima jest cały czas bardzo pomocny i wspiera mnie przy każdej okazji. Jesteśmy dumni, że wybrał IDW do stworzenia tego komiksu, chcemy, żeby stworzyć jak najlepszą serię komiksową!
Jeszcze nie komentowane.