Wywiad z Paul (Apophus), specjalista d.s. public relations w KoA
- sobota 2 października 2010
- Przez kul
Czy to coś w prawym górnym rogu ma pełnić rolę HUDa?
Ta rzecz to opis kamuflażu. Na górze pisze jaki kamuflaż obecnie nosi bohater a poniżej jaką ma farbę na twarzy.
Czy jest jakiś inny kolor farby oprócz czarnego?
Owszem, są inne kolory oprócz zielonego I czarnego. Powiem tylko, że pan Kojima jest wielkim fanem filmu Braveheart
Kiedy zobaczymy jakieś nowe screeny, albo artworki?
Jeszcze trochę trzeba będzie poczekać. Kilka dużych serwisów internetowych posiada więcej informacji, ale nie może ich jeszcze ujawnić.
Czy oprócz Davida Haytera w MGS3 będzie podkładać głos jakaś inna gwiazda?
Nie lubimy zatrudniać gwiazd, gdyż ich żądania finansowe są bardzo duże. Jednak wydaje mi się, że w budżecie MGS3 znalazłyby się pieniądze na to.
Czy jakość tekstur poprawi się w wersji ostatecznej w stosunku do tego co widzieliśmy na screenach?
Owszem, ale nie znacząco.
Gdzie te obrazki mają zostać wypuszczone? Co za informacje posiada IGN, które wypuści dopiero w marcu?
Te obrazku wyciekły celowo, miały tylko Wam pokazać trochę MGS3. Informacje, które mają zostać wypuszczone w marcu dotyczą głównie otoczki gry.
Co oznacza to 5% w rogu?
Jest to procentowa widoczność bohatera w pełni światła.
Czy to prawda, że MGS3 będzie przypominać bardziej MGS1, gdzie mogłeś wybierać swoją drogę, a może tak jak w MGS2, gdzie najpierw gramy na tankowcu a potem zostajemy przeniesieni na Big Shell.
Będzie przypominać bardziej MGS1. Przykładowo na początku trafisz do dżungli i będziesz musiał przejść przez bagna, lasy, jaskinie, góry, pustynie itd. Idąc w głąb dżungli spotkasz na swojej drodze strażników, bazy z których czasem będziesz mógł wykraść jedzenie. Wszystko będzie powiązane ze sobą, nie znajdziesz się ot tak w jaskini, sam tam wejdziesz.
Czy dalej będą unoszące się w powietrzu skrzynki ze sprzętem? Czy może Snake będzie się musiał po nie schylać? Czy możesz powiedzieć coś o głównym bohaterze?
Unoszące się skrzynki znikną na pewno z terenów zewnętrznych. Wewnątrz baz mogą być, ale to może się zmienić. Będziemy pewni po testach. Nie mogę nic powiedzieć o głównym bohaterze.
Nowy trailer zobaczymy na E3 czy już pod koniec marca?
Zobaczycie go dopiero na E3.
Czy Kojima zmienił coś w MGS3 pod naciskiem fanów? Czy zmienił część fabuły?
Nic mi o tym nie wiadomo, wszystko zostało wykonane zgodnie z pierwotnym planem. Scenariusz zmienił się trochę ale nie w sposób znaczący.
Czy MGS3 da początek światkowi MG? Czy pojawiają się jakieś już nam znane postaci? Czy zostaną przedstawione jakieś wydarzenia sprzed rozgrywania się akcji MGS3?
MGS3 daje początek światkowi MG. Wydarzenia poprzedzające akcję MGS3 zostaną poruszone, ale będą one głównie dotyczyło przyczyny wysłania Snake’a na tą misję.
Jak aktualne są te 4 ostatnie screeny?
Pochodzą one najprawdopodobniej z wersji 006, która ma już jakieś 5 miesięcy. Wersja ta powstała, żeby sprawdzić działanie kamuflażu. Żeby to osiągnąć potrzebowaliśmy w miarę szybkiego wyświetlania obrazu, więc wyłączyliśmy większość efektów wizualnych. Dotyczy to między innymi tekstur i oświetlenia. Trailery z TGS i E3 miały więcej efektów, zęby dać graczom lepszy obraz tego co będzie w finalnej wersji. Na jednym ze screenów widać jak Snake klęka za kłodą, której tekstury są bardzo rozmazane, jednak na trailerze z E3 widać, że tak nie jest. Tworząc trailer na tegoroczne E3 pan Kojami będzie mieć do dyspozycji najnowszą grywaną wersję MGS3 z dostępną większością efektów.
Czy strażnicy będą rzucali cienie?
Tak. Gdy pokażemy wnętrza bazy to zrozumiecie jak bardzo oświetlenie uległo poprawie w stosunku do MGS2. Na tych nowych screenach nie zobaczycie tego, gdyż tak już pisałem oświetlenie zostało wyłączone. Chcąc mieć jakieś pojęcie o tym oświetleniu włączcie trailer z TGS, gdy Snake jest w jaskini i porównajcie to z MGS2.
Czy jakieś screeny zostały sztucznie podrasowane, żeby polepszyć jakość obrazu?
Chyba postąpiono tak ze screenami wypuszczonymi na TGS.
Czy wygląd Snake’a został usprawniony w stosunku do tego, który widzieliśmy na trailerach?
Wygląd Snake’a na tych nowych screenach jest taki sam jaki będziemy oglądać przez większość gry.
Czy pan Kojami myślał o jakichś cichych broniach, przykładowo o łuku?
W grze znajdą sie takie bronie, dwie główne inspiracje pana Kojimy w tej dziedzinie to filmy Rambo i Predator.
Dlaczego Konami kontaktuję się ze stronami internetowymi i nakazuje usuwanie tych screenów?
Kontaktujemy się ponieważ te screeny są naszą własnością i nie zezwoliliśmy na ich pokazywanie. Przekazano je do kilku publikacji jednak nie mogły zostać jeszcze pokazane.
Człowiek, który rozesłał te screeny mieszka w Londynie, posiada grywana wersję MGS3, ale nie jest pracownikiem Konami. Czy mógłbyś to wyjaśnić?
Osoba ta może mieszkać w Londynie, jednak na pewno nie ma grywanej wersji MGS3.
Jeszcze nie komentowane.