BRONIE

HANDGUN – BERETTA M92F
Podstawowa broń, którą można znaleźć na początku gry. Istnieje możliwość zamontowania tłumika. Dzięki niemu można pozbyć się strażnika oddając jeden strzał. Pod sam koniec gry dostajemy drugi egzemplarz, jednak z nieskończoną amunicją.
SUB MACHINE GUN – INGRAM M11
Karabin maszynowy. Do niego także można zamontować tłumik.
GRANADE – M68
Granat. Wybuch następuje chwilę po rzucie. Gdy granat trzymany jest w ręku pojawia się celownik, który pokazuje zasięg rzutu.
ANTI AIRCRAFT MISSLE – STINGER
Jedna z wyrzutni rakiet. Pocisk może być wystrzelony w każde miejsce znajdujące się na radarze. To właśnie na nim pojawia się celownik z możliwością sterowania, gdy broń ta jest trzymana w ręku.
MISSLE – M47 DRAGON
Kolejna wyrzutnia rakiet. Tuż po wystrzale, pociskiem można kierować w cztery różne strony.
PLASTIC BOMB
Ładunek wybuchowy. Bombę można zdetonować w dowolnym momencie przyciskiem uderzenia. Można także ustawić wybuch na określony czas. Należy oddalić się jednak, gdyż wybuch odbiera dużo energii.
MINE – M78
Mina przeciwpiechotna. Po podłożeniu jakiejś należy uważać, aby na nią nie wejść. Można przez to stracić bardzo dużo energii. Aby zebrać miny należy przeczołgać się po nich. Jednak, aby zobaczyć w których miejscach są miny należy wyciągnąć wykrywacz min.
CAMOUFLAGE MAT – PHANTOM 07
Mata kamuflująca. Używana kryje przed wzrokiem strażników. Po rozłożeniu należy położyć się na niej.
GAS GRANADE – ABC M25A2
Granat gazowy. Pod wpływem eksplozji wydziela się gaz o nazwie CN1. W pewnym miejscu gry używane są do rozpoznania kierunku wiatru.
ROBOT MAUSE – JERRY 2
Zwykła mysz komputerowa. Puszczone po ziemi sprawdzają, czy w okolicy nie ma pułapek lub sensorów. Można także oszukać strażnika, który coś usłyszał.
SUPPRESSOR
Tłumik. Można go zamontować w dwóch broniach: w Handgun oraz w Sub Machine Gun. Używając wtedy tych broni nie trzeba martwić się o alarm.

EKWIPUNEK

CIGARETTES – LUCKY STRIKERS
Papierosy. Ulubiona rzecz Snake’a. Mają wiele zastosowań…
BINOCULARS – NIKOS F500
Lornetka. Pokazuje teren na sąsiednim ekranie. Rozglądać się można tylko w górę, dół, lewo oraz prawo.
NIGHT VIEWER
Gogle, dzięki którym można zobaczyć otoczenie, bez względu na panujący wokół mrok.
GAS MASK
Maska gazowa. Używana jest w miejscach, w których ulatnia się gaz. Działa także przeciwko gazowi CN1.
BULLETPROOF VEST
Kamizelka kuloodporna. Dzięki niej jakiekolwiek obrażenia są mniejsze.
OXYGEN TANK
Butla z tlenem. Podczas używania jej można dłużej nurkować z powodu większej ilości O2.
MINE DETECTOR
Wykrywacz min. Jeżeli jakiekolwiek znajdują się w pobliżu, pokaże ich położenie na radarze.
CARDBOAX BOX
Pudło kartonowe. Służy do przemieszczania się na taśmociągach oraz ukrywania przed strażnikami. Na wierzchu widnieje napis: „TO ZANZIBAR COMPLEX”.
BUCKTED
Wiadro. Służy do ukrywania się przed żołnierzami. W działaniu podobne do pudła.
PILLS
Tabletki. Działają tylko na zwykłe zimno. Jedna tabletka działa na określony czas.
CASSETTE TAPE
Kaseta magnetofonowa. Gdy uruchomi się ją włącza się hymn Zanzibaru. Gdy słyszą go strażnicy, stają na baczność i chwilowo są nieszkodliwi.
EGG
Jajo. W pewnym miejscu znajdujemy dwie sztuki. Po jakimś czasie wykluwają się z nich wąż i sowa. Wąż nic dobrego nie robi, oprócz krzątania się po plecaku i jedzenia Rationów. Natomiast sowy używamy dla dalszego rozwoju fabuły.
BROOCH
Brosza Natashy. Zmienia ona kształt na klucz pod wpływem temperatury.
IDCARD 1 – 9
Karty z określoną wartością otwierają drzwi z tą samą wartością.
RED IDCARD
Zastępuje karty 1 – 3.
BLUE IDCARD
Zastępuje karty 4 – 6.
GREEN IDCARD
Zastępuje karty 7 – 9.
CARTRIDGE FOR MSX
Kardridź z grą dr Marv’a. Zawiera plany Olix’u.
RATION
Racje żywnościowe. Odnawiają zdrowie, gdy spadnie do zera. Korzysta się z nich trzymając w ręku oraz w menu. Dzieli się je na B1 ( neutralizuje kałuże kwasowe ), B2 ( wabi gołębie ), B3 ( wabi szczury ).

Ozy