Są to cytaty, które pojawiają się tylko w japońskiej wersji po zadzwonieniu na numer 140.07.

  • To pierwsza gra, która ma scenę otwierającą stworzoną na wzór filmowy. Poszczególne nazwiska twórców pojawią się w rogu, dzięki czemu wygląda to bardzo fajnie.
  • W początkowych planach w grze nie miało być doków, a zaczynać się miała na planszy Heliport. To dlatego wszystko zostaje wyjaśnione dopiero tam. Doki dodano by zaprezentować elementy skradania. W tym momencie gry jesteśmy najbardziej spięci, ponieważ nie mamy broni.
  • Po lądowisku dla Hinda miał poruszać się podnośnik, ale ostatecznie wylądował w dokach. (Motyw z jeżdżącym podnośnikiem widać na pierwszych trailerach z MGS1.)
  • Johnny nie korzysta z ubikacji, gdy podglądamy go z kanału wentylacyjnego. On po prostu się obija. Cela Meryl jako jedyna nie ma robaków i ma dużo papieru toaletowego. To dlatego, że Johnny o nią dba.
  • Ocelot miał początkowo walczyć kilkoma pistoletami, ale wyglądał wtedy głupio, więc walczy jednym.
  • W walce z czołgiem Raven ma ukrytą pozę. Używa jej jeżeli unikniesz pierwszych sześciu strzałów z działa, ale dasz trafić się siódmym.
  • Walka z czołgiem na Extreme to jak walka z prawdziwym czołgiem.
  • Początkowo miałeś chodzić po podłodze podłączonej do prądu, bez możliwości jego wyłączenia. Gdybyś się czołgał, Snake by się ‘podniecił’. Później uznaliśmy, że należy zniszczyć panel, ale to było trudne i trzeba było pokierować rakietą do ściany z lewej strony. Uprościliśmy to.
  • Ninja miał mieć ruch, w którym z jego ‘oka’ wydobywała się wiązka lasera i pojawiała się jego kopia.
  • Gdy Ninja pod koniec walki wariuje, krzyczy ‘adenina, tymina, guanina i cytozyna’, czyli elementy składowe DNA. Ma to podkreślać motyw genów.
  • Otacon miał mieć ukryty pokój, w którym przechowywałby nam rzeczy. Moglibyśmy tam wchodzić i je zabierać. Był już nawet zrobiony model pokoju, ale zrezygnowano z tego pomysłu.
  • Otacon jest jedyną postacią, której wygląd nie zmienia się przez całą grę.
  • Styl chodzenia Meryl to catwalk.
  • Jaskinia z wilkami miała być bardziej skomplikowana. Miała przypominać labirynt.
  • W drugiej walce ze Sniper Wolf można było ją zabić tylko przy użyciu PSG1. Gdy używamy Nikity, animacja jej śmierci jest inna. Widać także jej plecak.
  • Zadzwoń do Mei Ling, zostaw rozmowę z nią przy opcji ‘Save’ i ‘Do not save’ na dłuższą chwilę i patrz co się stanie.
  • Można zniszczyć dźwig w Blast Furnace.
  • Raven początkowo miał umrzeć z rękami złożonymi jak do modlitwy.

Tłumaczenie: kul

Korekta: ArecaS