Początki w Metal Gear

Tekst znajdujący się poniżej skierowany jest do osób, które zaczynają przygodę z tą grą. Gra wyszła na kilka platform, jednak tutaj wspomnę o dwóch, o MSX’ie i NES’ie.
Tak więc nie pozostaje nic innego, jak zacząć.

Sterowanie:
Emulator ParaMSX:
Przyciski kierunkowe: poruszanie postacią.
F1: pauza.
F2: menu broni.
F3: menu ekwipunku.
F4: radio.
PrawyCtrl + Pagedown: quick save.
PrawyCtrl + Pageup: quick load.
Przyciski N i M: uderzenie – jednym takim ruchem można na chwilę ogłuszyć strażnika, jednak większą ilością ciosów można pozbyć się strażnika.
Spacja: użycie broni.

Emulator VirtuaNES (klawisze domyślne, w nawiasie są napisane odpowiedniki konsoli):
Przyciski kierunkowe: poruszanie postacią.
Enter (start): pauza.
PrawyShift (select): menu główne. W nim można uruchomić przyciskiem X (A):
Menu broni.
Menu ekwipunku.
Radio.
Przycisk Z (B): uderzenie.
Przycisk X (A): użycie broni.
Przycisk S: save.
Przycisk L: load.

O postaci i nie tylko:
W obydwu częściach bohater jest ten sam i ma te same ruchy. Nie wykonuje on nic specjalnego. W kolejnych częściach jego możliwości wzrosły. W samej grze główną taktyką jest ukrywanie się. Nie rozsądnie jest atakować frontalnie wroga, którego liczba jest znacznie większa. Tak więc aby się ukryć, bohater używa terenu oraz innych akcesoriów jak na przykład pudło. Żadnych specjalnych umiejętności. Nie ma także żadnego radaru, który pozwoliłby na wykrycie strażników. Musi liczyć tylko na wzrok…
Energia:
Jeżeli choć trochę jej mamy, to możemy misję kontynuować. Możemy ją stracić poprzez obrażenia spowodowane przez strażników bądź inne czynniki takie jak na przykład trujący gaz lub pułapki.
Energię tę można odnowić w menu przedmiotem o nazwie Ration. Po każdej walce z bossem pasek energii wydłuża się, przez co zyskujemy jej więcej.
Alarm:
Gdy zostaniemy zauważeni natychmiast uruchamia się alarm. Żeby wszystko wróciło do normy należy pozbyć się żołnierzy znajdujących się na tym samym ekranie, gdzie my. Potem powinno być spokojnie.
Kamera:
Jest statyczna. Umiejscowiona nad bohaterem pokazuje część terenu. Zmienia się jednak po przejściu na sąsiedni ekran.

Radio (TRSCVR):
Używa się go, by uzyskać dodatkowe informacje. Wyżej jest instrukcja do uruchomienia go. W pewnym momencie jednak trzeba z niego skorzystać, żeby wziąć jedną z broni.
Niżej podane są numery częstotliwości osób, z którymi porozumiewamy się przez radio:
Big Boss: 120.85 i 120.13
Kyle Schneider: 120.79 I 120.26
Diane: 120.33 i 120.91
Jennifer: 120.48
Tak więc myślę, że tekst ten pomoże tym, którzy zaczęli grać w tę część serii. Powodzenia.

„Spread your wings and fly ! God be with you !”

Ozy