Grand Game Plan – część druga
- środa 5 stycznia 2011
- Przez
W rzeczywistości
Big Blue Apple nie został zbudowany żeby uprzątnąć ropę naftową przepuszczoną do wody. Został zbudowany aby potajemnie odzyskać zatopiony statek Arsenal (mianowicie jego ściśle tajne materiały) oraz skonstruować i przetestować Arsenal Metal Geara koło Manhattanu. Ogrodzenie naftowe i ropa w wodzie są fałszywe.
Oficjalna wersja
Oprócz jego wydziałów odkażania, obiekt został zbudowany również po to by wydobyć wszystkie metale ciężkie (minerały), takie jak lit i nikiel, który ciągle były przepuszczane do wody w zatoce z bąbli manganowych na dnie morskim. Jego celem jest nie tylko uprzątnąć ropę, ale także aby odkopywać ogromne liczby bogactw naturalnych. Ta tajna technologia łamania ziemi ma głębokie implikacje dla przyszłości kraju. Ponoć można wydobywać nawet złoto z dna morskiego. Niewyczerpany zapas złota mógłby mieć nieobliczalne konsekwencje dla globalnej gospodarki.
Terroryścii (Dead Cell) maja zamiar użyć nuklearnej głowicy dla zniszczenia cyfrowych pieniędzy i uzyskać bezpieczeństwo przez złoto (ten plan różni się od planu Solidusa)
Przegląd zmian w systemie gry
Przeciwnicy
– Przeciwnicy będą poruszać się teraz w małych grupkach
– Ich uczucia będą wyrażane przez ruchy i głos
– Oprócz trybów Infiltration, Evasion i Alert, będzie tryb “Search”. To jest, gdy przeciwnicy wiedzą że gdzieś w obszarze znajduje się intruz
– Poprawienie takich elementów jak krwawienie, ciała czy cienie
– Wprowadzenie tras nieprzyjacielskich patrolów, które przekroczą jeden obszar
– Wszyscy wrogowie będą mieć imię, jedyną w swoim rodzaju rolę i indywidualne cechy charakteru. Będą podobni do rzeczywistych ludzi
– Można będzie negocjować z wrogami, ponieważ mają teraz uczucia (osobowość). To obejmuje czyny takie jak sprawianie, że wyrzucają swoją broń
– Liczba światła w pokoju wpłynie na zmysł wzroku przeciwnika, dzięki czemu będzie trudniej zostać dostrzeżonym w ciemnych
– Zmysł wzroku, słuchu i węchu przeciwnika zmienią się zależnie od okolicznego środowiska
Gracz
– Będzie możliwe atakować w widoku z pierwszej osoby (nawet w czasie kucania lub czołgania)
– Gracz ma możliwość selektywnego dostarczania uszkodzeń np. głowy, ramion, nóg czy tułowia z tradycyjnego widoku strzelania co ma dodać grze przyjemności. Stąd będzie możliwość celować w ten sam sposób co w strzelaninach „na szynach”
– Efektywność obrażeń na wrogach będzie zależeć od miejsca trafienia
– Będą 2 rodzaje poziomów ruchu na gałce analogowej. Jeśli funkcje analogu zostaną włączone, będzie możliwość ruchu w ustalonym kierunku
– Będzie możliwe wychylać się podczas trybu “Behind” poprzez naciśnięcie przycisku
– Będzie można zaatakować przeciwnika w czasie kucania bądź czołgania poprzez złapanie za jego nogi i przewrócenia go
– Będzie możliwość ciągnięcia i chowania ciał przeciwników
– Jeśli zaczniesz krwawić, energia zacznie spadać, lecz poprzez odpoczynek (stojąc nieruchomo), rana sama się zagoi (krwawienie ustanie)
– Będzie możliwe operowanie windami nawet w trakcie alarmu, oprócz tego gdy przeciwnicy wejdą do windy
– Pewien przedmiot da graczowi możliwość słyszenia przez ściany
– Pewna rzecz umożliwi poruszenie się pionowo, tak jak w górę w kierunku sufitów i pod podłogami
Radar
– Radar nie będzie wyświetlony na ekranie dopóki nie będziesz połączysz się z terminalem
– Będzie możliwe wyświetlenie mapy całego obszaru w terenach w których radar został aktywowany
Kamera
– Kamera będzie umieszczona tradycyjnie nad głową ale staramy się użyć kamery filmowej najbardziej jak to tylko możliwe
– Dla trybu Infiltracji kamera będzie umieszczona bliżej gracza niż normalnie pod zwykłym kątem
– Kamera będzie się zmieniać zależnie od sytuacji w której znajdzie się gracz i
– Na przykład, jeśli gracz wychwycił coś, czego oni chcą wiedzieć, uwydatnimy to z kamerą
– Sprawdzimy możliwość umieszczenia w grze filmowej kamery Pana Matsuhamy
Scenki przerywnikowe
– Będzie możliwe użycie widoku z pierwszej osoby podczas cut-scenek
– W pewnych punktach filmików, gracz będzie mógł kontrolować obszar akcji na ekranie
Po raz pierwszy w przemyśle gier– Podzielony ekran w czasie rzeczywistym podczas cut- scenek w pewnych momentach gry, ekran zostanie podzielony poziomo albo pionowo, z jednym bokiem ekranu pokazującego normalną cut- scenke. Inną strona będzie ekran gracza, więc będzie mógł kontynuować granie jednocześnie mogąc zobaczyć co dzieje się na innym ekranie. Przez robienie tego, możemy wykładać jednoczesne sekwencje w czasie rzeczywistym, pokazując co jeszcze dzieje gdy się następuje szczególne wydarzenie.
Sceny z podzielonym ekranem
– Podczas scen gdy Raiden rozbraja bomby, Snake współpracuje z zespołem konsultantów do rozbrajania ładunków wybuchowych
– Ratowanie Emmy (scena z snajperką)
– Rozbrajanie C4 w podwodnym strucie
Czwarty tryb
W grze będzie dodany nowy tryb z czwartym ekranem razem widokiem z nad głowy, widokiem z pierwszej osoby i z trybem “Intrusion”- Tryb Podwodny
– Kamera będzie umieszczona z za pleców gracza gdy będzie pod wodą. Zamiast skupiać się w tym trybie na aspekcie ukrywania się podkreślimy dokuczliwość paska tlenu (O2)
Bonusy dostępne po skończeniu gry
Tryb Rozbrajania Bomb (oddzielna misja)
„Rozbroić wszystkie C4 w tym obszarze!” to będzie odrębna misja korzystająca z takich samych map. Każdy obszar ma podłożone bomby z celem ich najszybszego rozbrojenia. W tym trybie nie ma żadnych walk z bossami bądź innych wydarzeń.
A) Rozdział Tanker
B) Rozdział Plant
Mantis Mode
Typ ukrytego trybu. Przez wyposażanie przedmiotu o nazwie ‘ Mantis Mask’, możliwego do zdobycia w grze, będziesz mógł czytać ludzkie (przeciwników) myśli. Jeśli gracz wyposaży to podczas powtórnego przechodzenia gry będzie mógł lepiej rozumieć kłamstwa postaci występujących w grze. Jednakże to nie będzie mieć żadnych konsekwencji dla fabuły gry,. Nagramy oddzielny głos aktora podczas noszenia jak i nie noszenia maski. Również sprawdzimy żeby ten tryb działał także z napisami.
Ponieważ gra posiada złożoną fabułę (pełną zdrady), jednym z celów tego trybu jest uczynienie fabuły łatwiejszej do zrozumienia dla graczy którzy nie zrozumieli jej za dobrze podczas pierwszego przechodzenia gry .
Dla przykładu podczas spotkania z członkiem oddziału SEAL:
SEALl: Jestem członkiem SEAL
W jego umyśle:
Naprawdę jestem Snake
Tryb Versus dla dwóch graczy Two Player Versus Mode
Będzie tryb z podzielonym ekranem dla dwóch graczy podczas walk w niektórych obszarach gry. Będzie kompatybilny z systemem połączeń (link- up). Gracze bedą mogli ze sobą walczyć lub grać w trybie “chowanego”
Patrząc na ilość udanych tytułów z Ameryki wyraźnie widać, że to zasadniczy sposób dla tego typu gry.
Akwarium
Jest obszar na dnie ośrodka odkażania otoczony przez szklane ściany, z całym życiem w morzu zamieszkującym wody niedaleko Nowego Jorku, z widokiem na zewnątrz. Tutaj gracz może zatrzymywać się by obserwować życie w morzu, chociaż to nie ma związku z samą grą. Można również zasięgnąć informacji na ich temat od Doca. Gracz nie musi przychodzić tutaj podczas powtórnego przechodzenia gry. W dodatku, gracz będzie zdolny badać podłożę oceaniczne poprzez zdalnie sterowaną mini łódź podwodną, i również móc robić zdjęcia za pomocą kamery.
Inne tryby
Brak Treningu VR i Briefingu
Ponieważ MGS2 jest kontynuacją, bezpiecznie jest powiedzieć, że przynajmniej połowa jego graczy grała w swoje poprzedniczki. Dlatego, wyeliminujemy cechy takie jak Tryb VR, obszar, w którym gracz mógł uporać się z mechanizmami gry, Briefing Mode, który dostarczył dodatkowych informacji o misji gracza. Za to poświęcimy głównej grze czas i wysiłek, który wcześniej włożyliśmy w te tryby. Jednakże, jeśli będzie czas, rozważymy włączenie do gry Trybu VR . Co do Briefingu, stworzymy za to bardzo kinematograficzne cut- scenki dla głównej gry.
Główne postaci
Rozdział Tanker
Solid Snake (Dave)
Członek poza rządowej organizacji Philanthropy mającej na celu likwidację Metal Gear’ów, terrorysta środowiskowy
Otacon (Hal)
Członek poza rządowej organizacji Philanthropy mającej na celu likwidację Metal Gear’ów , terrorysta środowiskowy. Projektuje sprzęt i kostiumy dla Snake’a. Utrzymuje Philanthropy za pomocą pieniędzy które kradnie z elektronicznych kont i tajnych funduszy (przeznaczonych na łapówki) z całego świata.
Scott Dolph
Komendant korpusu Marines. Tworzył program Arsenal Ship . Ojciec Fortune. Afro- Amerykanin.
Revolver Ocelot
Były członek oddziału FOXHOUND. Prawa dłoń, którą stracił w MGS1, została zastąpiona dłonią Liquida. Jednakże nie jest w stanie ruszać palcami.
Sergei Gurlukovich
Były pułkownik Spetcnaz. Zabity przez MG Raya który pilotował.
25 dowódca operacji morskich
Były członek Marines. Nosi odznake lotników morskich.
Żołnierze oddziału Marines
Żołnierze biorący udział w ściśle tajnej misji, na pokładzie fałszywego tankowca. Przeciwnicy Snake’a. Są członkami grupy do zadań specjalnych ziemia powietrze Marines (MAGTF), wykonują zadania zarówno na ziemi jak i w powietrzu.
Rozdział Plant
Raiden (w wersji japońskiej użyto tu symbolu oznaczającego ‘ja’)
(marionetka Patriotów)
Nowy rekrut Foxhound. Główna postać głównej części gry.
Dziewczyna (Rosemary)
Dziewczyna Raidena. Niedawno zaczęła pracować dla New York City cable TV station. Jest biegła w światowych finansach, uczy się na studiach wieczorowych na NYU’s School of Business I chce zostać handlowcem na giełdzie. Znajduje się na Big Shell z zespołem wiadomości kiedy zdarza się incydent
I zostaje przetrzymywana jako zakładnik. W pomieszczeniu z zakładnikami, udaje się jej potajemnie skontaktować z Raidenem. Jednak ciągle się z nim mija i obydwoje nigdy nie mogą się spotkać. Raiden nie jest w stanie jej uratować. Ta cześć gry ma być podobna do opowiadania miłosnego jak w filmie Aizen katsura . Skoro nigdy się nie spotkają, gracz będzie myślał czy Rose jest prawdziwa lub czy jest tylko konstruktem AI.
Pułkownik (Daniel Quinn)
Dowódca operacji mającej na celu uwolnienie Prezydenta USA z rąk terrorystów. Przypomina pułkownika Campbella. W rzeczywistości jest on konstruktem AI Pod koniec gry, kłamie on podobnie jak Big Boss w pierwszym Metal Gear
Wsparcie przez Codec zawiera:
– Informacje na temat systemu gry i głównych zadań do wykonania (odzwierciedla w tym role Campbella w MGS1).
– Dostarcza informacji na temat Dead Cell (pełni w tym role podobną do roli Naomi z MGS 1).
Max (Maxine Work)
Dostarcza wsparcia w na temat ekwipunku, radaru i zapisywania. Pojawia się tylko w Codecu. Cytuje Sheakspeara (Jej rola przypomina tą Mei Ling z MGS 1). Jej prawdziwe imię to Maxine jednak używa skrótu Max. W rzeczywistości jest ona konstruktem AI . Używa sztuczek i pułapek poprzez zapisywanie.
Solidus (George Ryan)
Sam siebie nazywa Solid Snakeem. Obecny prezydent USA ,stoi on za większością wydarzeń które mają miejsce w grze. Jest celem Patriotów, tajnej organizacji która kontroluje rząd USA. Ma na sobie egzoszkielet który pozwala mu na osiąganie wysokich prędkości. Pilotuje takie pojazdy jak Harrier. Jego pozycja przypomina Liquida z MGS 1.
Doc (Doctor William Wilson)
Naukowiec który stworzył AI Arsenal Geara. Błyskotliwy matematyk. Daje podpowiedzi Raidenowi przez Codec. AI stworzył jako nastolatek w czasie kiedy pokonał Deep Blue, komputer który zwyciężył nad światowymi mistrzami gry w szachy. Podczas lat szkolnych pracował nad AI dla robotów grających w piłkę nożną, zapewniając im zwycięstwo w mistrzostwach Światowego Turnieju Robocup. Można z nim rozmawiać poprzez Codec po tym jak dowiesz się o Arsenal Gear od Emmy. W rzeczywistości jest on konstruktem AI. Posiada także wiedzę na temat życia morskiego Oferuje wiedzę na temat życia i środowiska morskiego (Jego rola przypomina Master Millera z MGS 1)
Wsparcie poprzez Codec zawiera:
– Informację na temat Arsenala i bazy (tu jego rola przypomina Otacona z MGS1).
– Informację na temat morskiego życia
Dead Cell
Fortune
Przywódczyni Dead Cell i córka Komendanta Marines. Piękna Afro- Amerykanka. Nosi ona skórzany kostium buty i okulary przeciwsłoneczne. Używa swojego szczęścia w życiu na polu bitwy. Z pewnych powodów kule nie mogą jej trafić. Gra na saksofonie, możemy zobaczyć jak na nim gra podczas
cut- scenek w grze. Cierpi na chorobę straty krwi, którą regularnie wysysa z niej Vamp jako sposób na leczenie choroby. Robi to w stylu erotycznym z tyłu Fortune. Ślady ugryzień pozostają zawsze widoczne podczas gdy to robi.
Jej broń to miniaturowy railgun, zdolny do zniszczenia wszystkiego co znajdzie się na jego drodze. Serce Fortune znajduje się po prawej stronie. Zawsze ma przy sobie ciasteczka szczęścia. Gdy otworzy jedno podczas walki, jest tam napisane: „Będziesz miała wielkie szczęście”. Natomiast gdy otworzy jedno przed swoją śmiercią napis będzie identyczny.
Vamp
Członek Dead Cell, były kochanek Komendanta Marines , obecnie kochanek Fortune. W walce używa noży. Traumatyczne przeżycia z jego dzieciństwa sprawiły że boi się widoku krzyży. Urodzony w Rumunii pochodzi z Niemiec. Jest nazywany Vampem nie ze względu na to że jest wampirem ale dlatego że
jest biseksualistą.
Fatman
Członek Dead Cell. Specjalista od rozbrajania bomb. Nosi na sobie kolorowy strój przeciw-wybuchowy (strój w stylu garnituru, strój w stylu Hawajskiej koszuli i strój na wzorowany na zmysłowym bikini)
Chinaman
Członek Dead Cell. Praktykuje qigong (zestaw ćwiczeń zdrowotnych) oraz kung- fu. Wietnamczyk. Uprowadzony w Hanoi przez agencję adopcyjną działającą na czarnym rynku, został sprzedany kupcowi z Ameryki. Po przybyciu do Nowego Jorku, stał się obiektem dyskryminacji po czym uciekł od swoich zastępczych rodziców do Chinatown. Chwalił się że jest „bardziej Chiński niż Chińczyk”. Z zaciekłością nienawidził Ameryki i Nowego Jorku, co doprowadziło jego do uczestnictwa w terroryzmie. Jest on także najbardziej sprawnym pływakiem w Navy Seals i posiada najlepszy na świecie rekord czasu spędzonego pod wodą przez osobę. Potrafi kontrolować wagę swojego ciała dzięki ćwiczeniom qingong dając mu to zdolność chodzenia po wodzie, ścianach i suficie.
Old Boy
Członek Dead Cell. Ma ponad sto lat. Legendarny bohater z Drugiej Wojny Światowej, uczył Big Bossa i światowych najemników wszystkiego czego wiedział o walce. Będąc Nazistą wzbudzał postrach jako „Old Boy”; lub jako „diabeł”;. Na polu bitwy walczy za pomocą broni i sprzętu używanego podczas wojny np. Pancerfaust. Słowo „Old” w jego przypadku nie oznacza tylko stary ale także „przebiegły” i „doświadczony”. Mimo jego wieku, Old Boy pozostaje bystrym człowiekiem.
Emma Emmerich (EE)
Uczestniczył w budowie Arsenal Geara. Jest młodszą siostrą Otacona. Wspiera Raidena przez Codec. Emma jest pracownikiem Tokugawa Heavy Industries (nazwa spółki z innej gry Koijmy, Policenauts), kierowała stworzeniem AI Arsenala i urządzeniu bezpieczeństwa PAL wsparcie przez radio zawiera:
– Informacje na temat Arsenala i Pal (pełni role podobną do Meryl z MGS 1)
– Informacje na temat układu Arsenala on (pełni w tym rolę podobną do Otacona z MGS 1)
Inne postaci
Master Chief Petty Officer Iroquois Pliskin
Członek Navy Seals . W rzeczywistości jest to Solid Snake. Jedyny niedobitek części Alpha oddziału szturmowego Seals’ów, który zawiódł w operacji ratunku Prezydenta. Nazywa siebie ”Pliskin”. Ranga na jego uniformie (który ukradł) to „Warrant Officer Class III”. Kiedy oddziałowi szturmowemu udało się wejść w kontakt z Prezydentem zostają zaatakowani przez Vampa i całkowicie przez niego zmiecieni. Vamp zbliża się do ostatniego żywego członka Seals’ów, który zużył całą amunicję, aczkolwiek jest w stanie ledwo uciec śmierci dzięki krzyżowi który nosi na szyi. Gracz obserwując słabe zdolności Pliskina podczas walki będzie miał wątpliwości czy on w ogóle może być Snakeem. Daje graczowi podpowiedzi przez Codec (przypomina w tym role Meryl i Mastera z MGS 1). Nosi brodę. Pliskin nie jest w posiadaniu standardowego wyposażenia wojskowego, jest w tym przypadku zmuszony do używania raczej słabego wyposażenia. Jest wyraźnym przeciwieństwem Raidena. To Fortune odkrywa jego tożsamość po tym jak Vamp w pewnym momencie gry wysysa jego krew. Pliskin mówi Raidenowi że były członek policyjnego oddziału saperów, teraz ochroniarz, jest obecny na plancie. Zadaniem Snake’a jest likwidacja Solidusa i zniszczenie nowego modelu Metal Geara
Wsparcie przez Codec zawiera:
– Informację na temat broni (przypomina w tym rolę Nastashy z MGS1).
– Informacje na temat survivalu (przypomina w tym rolę Mastera z MGS1)
Olga Gurlukovich
Córka pułkownika Sergeia Gurlukovicha byłego dowódcę jednostki Spetsnaz i GRU, którego marzeniem jest odbudowanie Rosji. Po tym jak Sergei ginie na Tankowcu Olga niejako w spadku przejmuje dowodzenie nad jego prywatną armią. Ma wtedy 30 lat. Od dzieciństwa żyła razem z ojcem w jego oddziale, który składał się z samych mężczyzn, mimo tego nigdy nie była w związku miłosnym.
W walce używa Masera C96 który należał do jej ojca. W rzeczywistości jest ona szpiegiem Patriotów.
Spora liczba jej żołnierzy i szpiegów zostaje zabitych przez Ocelota pod koniec gry. Olga zgodziła się na współpracę z Patriotami tylko pod warunkiem że jej żołnierze zostaną przez nich zabrani. Pomaga Raidenowi w czasie gry w celu realizacji planu S3. Zapewnia wsparcie dla Raidena przez Codec pod pseudonimem „Mister X”; (przypomina w tym role Deepthroata z MGS 1). Gdy pojawia się przed Raidenem używa kamuflażu termooptycznego.
Johnny Sasaki-Slayter
Były Genome Soldier zatrudniony przez oddział Sergeia. W rzeczywistości szpieg (mimo to sprzymierzeniec) kupiony przez Pułkownika (AI). Wie że Olga i Ames także pracują dla Patriotów. Celem Patriotów jest wykorzystanie go jako część Planu S3 do zatrzymania Solidusa (przez Raidena). Ma słabe serce i jest ono wyposażone w stymulator. W pewnym momencie gry kradnie ważną kartę ID, ale gdy ma ją właśnie przekazać Raidenowi, kontakt z nim się urywa. Raiden zaczyna więc szukać Johnnego za pomocą mikrofonu, ma to przypominać scenę z MGS 1 polegająca na „szukaniu Meryl”;. Johnny ma nadzieję użyć dużą sumę pieniędzy które ma dostać za szpiegowanie i użyć ich do wycofania się z pola bitwy i przeżyć resztę swojego życia w ciszy odosobnienia. Jednak Johnny nie spełni swojego marzenia ponieważ zostaje zabity przez falę elektromagnetyczną od Raidena. Jest to przypomnieniem o FoxDie. W rzeczywistości Patrioci wykorzystali nanomaszyny Raidena do wypuszczenia fal zakłócających działanie stymulatora serca powodując zawał. Śmierć Johnnego jest kolejnym aktem mającym na celu zwiększenie dokładności symulacji. Johnny mówi Raidenowi o niedobitku z Secret Service który jest przetrzymywany razem z zakładnikami. Raiden po tym wydarzeniu infiltruje pomieszczenie z zakładnikami w ubiorze Johnnego.
Peter Stillman
Podstarzały konsultant Saperów NYPD. Na emeryturze. Dostaje się na Big Shell razem z oddziałem Seal’s Bravo Team, ale cały oddział zostaje zniszczony przez Vampa. To dzięki krzyżowi na jego szyi udaje mu się przeżyć.
”Popadłem w niełaskę u Boga”; mówi o sobie. Jego przeszłość prześladuje porażka w rozbrojeniu bomby która zniszczyła pewien kościół. Stillman nie jest gorliwym chrześcijaninem, ale od wybuch bomby zawsze nosi krzyż zawieszony na szyi. Po nieudanej akcji ratowania Prezydenta, Raiden musi go odnaleźć.
Nazywa siebie bohaterem. Pokazuje Raidenowi zdjęcie swojej rodziny i mówi o niej z wielką dumą. Uszkodził swoją nogę w wypadku który zdarzył się podczas rozbrajania bomby. Sam wybuch bomby spowodował duże ilości strat w ludziach. Jego zdjęcie jest w rzeczywistości zdjęciem niektórych ofiar wybuchu. Jego obecność na plancie mimo uszkodzonej nogi jest podyktowana tym że był on mentorem Fatmana. Peter nauczył Fatmana wszystkiego czego wiedział o ładunkach wybuchowych i z tego powodu zna mentalność Fatmana, dzięki czemu wie jakie mogą być jego działania.
Oferuje Raidenowi wsparcie w sprawie rozbrajania bomb i informację na temat Big Stell i Arsenala.
Wybuch w kościele w którym był Vamp podczas swojego dzieciństwa jest także efektem pomyłki Stillmana. On i Raiden rozdzielają się w celu rozbrajania bomb które Fatman podłożył, ale Stillman popełnia błąd podczas rozbrajania jednej z nich w podwodnym strucie i zostaje zabity przez eksplozję.
Wsparcię przez Codec zawiera:
– Informację na temat bomb i ich rozbrajania.
– Informacje na temat Fatmana.
Secret Service Agent Richard Ames
Agent Secret Service przydzielony do zespołu ochrony Prezydenta. Jest w rzeczywistości pułkownikiem DIA i szpiegiem Patriotów. Były mąż Nastashy Romanenko. Jest jedynym agentem Secret Service który przetrwał atak Vampa. Zna prawdziwą tożsamość Prezydenta (Solidusa) i jego planów. Dostarcza informacji graczowi na temat tajemnicy kryjącej się za Arsenal Gearem i walizki którą Prezydent miał przy sobie. Ujawnia prawdę o istnieniu Patriotów i prawdziwą tożsamość przywódcy terrorystów – jest nimobecny Prezydent USA
Wspomina także o:
– Konwencjonalnych broniach nuklearnych które mogą być wystrzelone walizki walizki Prezydenta. Daje nam informację o jej lokacji
– Jednym z twórców Arsenal Geara który współpracuje z terrorystami i musi zostać powstrzymany.
Ames jest przetrzymywany w dużym pomieszczeniu razem z zakładnikami. Jest ekspertem w judo i ma „kalafiorowe ucho” z tego powodu (po otrzymaniu w nie dużej ilości ciosów), co jest jedynym śladem dla Raidena gdy musi go odnaleźć pomiędzy 50 innymi zakładnikami. Po tym jak przekazuje informację Raidenowi zostaje zabity przez Ocelota gdy ten odkrywa jego prawdziwą tożsamość. W tej scenie pojawia się sylwetka Solidusa:
Solidus:
Proszę, proszę czy to nie jest Pułkownik.
Ames:
Nigdy nie uciekniesz Patriotom, Solidus!
Solidus:
Powiedz Mi, co taka ważna osoba z DIA robi tutaj?
Ames:
Patrioci wybrali już następnego Prezydenta
Ames:
Już nie potrzebują ciebie
Solidus:
Nic mnie oni już nie obchodzą
Solidus:
Nie jestem taki jak oni Kontrolowali rząd Ameryki przez ostatnie sto lat. To wystarczająco długo.
Ames:
Patrioci przekroczyli granicę fizycznej egzystencji.
Solidus:
Tak, są oni teraz bandą zniedołężniałych starców
Solidus:
Wiec przenieśli swoją mentalność do cyber-przestrzeni
Ames:
Jak ci się wydaję na co przyda ci się jeden Metal Gear?
Solidus:
Patrioci istnieją już tylko w zdigitalizowanej formie
Solidus:
Użyje Metal Geara do zniszczenia cyfrowej postaci Patriotów.
Ames:
Zwariowałeś?
Solidus:
Naprawdę jestem winien Nastashy dług wdzięczności za wszystko co zrobiła.
Revolver Ocelot
Były członek oddziału FoxHound. Rękę którą stracił w MGS 1 zastąpiono ręką Liquida, jednak nie może ruszać palcami. Pod koniec gry pojedynkuję się razem ze Snakeem (Liquid ma w tym momencie kontrolę nad Ocelotem). Raiden w tym czasie walczy z Solidusem i nie jest w stanie wziąć udziału w ich walce. Ocelot także zabija Amesa i torturuje (przesłuchuje) Snake’a i Raidena. Solidus’ nazywa „Master Snake”; (dla zmylenia)
Female Ninja
Tożsamość nie znana . Nosi na sobie nową wodną wersję egzoszkieletu z MGS
1. Pomaga Raidenowi i Snake’owi gdy wpadają w kłopoty po czym nagle znika. Jedynym śladem jej tożsamości jest kształt piersi na kostiumie co sugeruje że jest kobietą . Gracz który skończył MGS 1 będzie się domyślał że może to być Naomi, Meryl lub Wolf. Aczkolwiek jej tożsamość nie zostanie ujawniona – jest ona dla gracza kimkolwiek zechce by była. Dla tej postaci będą podkładane trzy różne głosy zależnie od sytuacji. Raiden otrzymuje miecz od Ninjy
Przykład:
Snake:
Naomi?
Ninja:
(słyszymy głos Naomi) Jeśli tego chcesz Snake.
Otacon:
To ty, Wolf, prawda?
Ninja:
(słyszymy głos Wolf) Hmph, naiwny jak zwykle.
Snake:
To ty, Meryl?
Ninja:
(słyszymy głos Meryl) Nie rozumiesz co czuje kobieta, co Snake?
Emma:
Jesteś kolejną iluzją Arsenalu!
Ninja:
(słyszymy zsyntezowny głos) Nie ma nic pewnego na tym świecie.
W rzeczywistości:
Jest ona konstruktem AI stworzonym przez Patriotów dla pomocy urzeczywistnienia Planu S3. Aczkolwiek ta odpowiedź graczom nigdy nie jest dana.
Postaci nie występujące w grze
Nastasha Romanenko
Przywódczyni i założycielka poza rządowej organizacji Philanthropy mającej na celu likwidację Metal Gear’ów. Jest także reporterką, napisała: In the Darkness of Shadow Moses: The Unofficial Truth.
Mei Ling
Absolwentka Massachusetts Institute of Technology. Dostarcza grupie najnowszych technologii.
Naomi Hunter
Obecnie zajmuje się badaniami nad genetyką w Europie (Francja)
The Patriots
Tajna organizacja która kontroluje rząd USA. Jej członkowie to byli wysoko postawieni dowódcy militarni i polityczni którzy rządzili Ameryką w 20 wieku. Ich metody to podstępne zabójstwa i intrygi jakie prowadzą przez swoich agentów w takich organizacjach jak CIA i wojsko. AI Arsenal Geara to cyfrowa wersja ich mentalności.
Ojciec Raidena (Fanshawe)
Ojciec Raidena pojawia się jedynie w jego fałszywych wspomnieniach. Został śmiertelnie ranny podczas wypadku z bronią na polowaniu. W jego wspomnieniach ma twarz Solidusa.
Przeciwnicy
US Marines
(Rozdział Tanker)
Członkowie Marine Air- Ground Task Force (MAGTF). Nie są aktualnie wrogami.
Gurlukovich Soldiers (Legion)
(Rozdział Plant)
Żołnierze pod dowództwem Grulkovicha. Powstali, gdy Gurlukovich zginął z rąk Ocelota, atakując odziały Solidusa. Nazwano ich „Legionem”. Nazwa pochodzi od militarnej jednostki armii starożytnego Rzymu.
Heavily Armed Mechanized High- Tech Troops (Phalanx)
(Rozdział Plant)
Cześć oddziałów Solidusa. Nazywają się „Phalanx” (Falanga). Nazwa pochodzi od militarnej jednostki armii starożytnego Rzymu.
Aquatic Troops (Phalanx)
(Rozdział Plant)
Cześć oddziałów Solidusa
VIP Guards (Legion)
(Rozdział Plant)
Cześć jednostki Gurlukovicha. Specjalni żołnierze do ochrony Pomieszczenia (pokoju). Strzegą oni pokoju, w którym przetrzymywani są zakładnicy. Pokój ten jest chroniony drzwiami z czytnikiem siatkówki oka.
SEALs
(Rozdział Plant)
Zespoły Alpha i Bravo.
Fallschirmjäger (Phalanx)
(Rozdział Plant)
Ludzie Old Boya.. Część armii Solidusa.
Hostages (zakładnicy)
(Rozdział Plant)
Pracownicy i naukowcy Arsenal
Maszyny
Morska wersja Harriera (walka z bosssem)
Ziemnowodny Metal Gear Ray (walka z bossem)
Odział ochrony Prezydenta (walka z bossem)
Arsenal Metal Gear (w kształcie skorupy żółwia)
V- 22 Osprey (widoczny tylko cut- scene)
Zwierzęta
Rekin (walka z bossem)
Rozmaite typy lokalnych ryb
Pirania
Papuga
Sea lice
ZŁO
Zło←Patriots>Solidus>Ocelot> The Terrorist→Dobro
1) The Patriots
Największym złem są Niewidzialne Siły kontrolujące Amerykański rząd. Nikt nie wie o ich istnieniu. Po porażce, którą był incydent Shadow Moses , zaplanowali eliminacje Solidusa (prezydenta), którego uznali za zagrożenie i chcieli zastąpić kimś inny.
FoxDie nie działa na Solidusa gdyż jest on w posiadaniu antidotum. Solidus udał swoją śmierć na samym początku „Rozdział Plant” w zamiarze ucieczki przed Patriotami.
Patrioci dowiedzieli się o planie Solidusa dotyczącego ich eliminacji i zdecydowali wszczepić swoją świadomość do sztucznej inteligencji Arsenal Gear AI. Ponadto zdolność Arsenal nie działa gdy chodzi o wystrzelenie pocisków nuklearnych- przy zastosowaniu tradycyjnej walizki odpalającej.
Oszukali Olge i użyli do szpiegowania Solidusa i jego kompanów. Wspierała ona także Raidena by zrealizować Plan S3.
Plan S3 był pomysłem Patriotów i dlatego byli odpowiedzialni za wysłanie go Raidenowi. Także Patrioci zaaranżowali pojawienie się konstrukty AI. AI – „Colonel”, „Data”, „Doc” i „Female Ninja” –chociaż Solidus nie wiedział o tym.
Ludzie wykorzystani przez nich:
– Raiden
– Johnny Sasaki
– Olga
– Emma
– Richard Ames
2) Solidus (Prezydent)
Tajny lider terrorystów. Nazywał sam siebie Solid Snake.
Jego zadaniami były eliminacja Patriontów, obalenie Amerykańskiego rządu i osiągnięcie militarnej dominacji przez Arsenal. Stracił wszelka, prawdziwą władze jako prezydent po tym jak Patrioci obrócili się przeciwko niemu, Przejął on plany Dead Cell. To Solidus zabił ojca Fortune. Nie wiedział nic o planie S3, a także o infiltracji Raidena. Udał swoją śmierć by ukryć się przed Patriotami, a dodatkowo fakt że możliwość odpalania rakiet nuklearnych Arsenalu nie może być kontrolowana przez tradycyjną teczkę.
Zaplanował zniszczyć Patriotów przez wdarcie się do komputera matki w Nowym Yorku przez impuls elektromagnetyczny spowodowany potężnym wybuchem atomowym.
Ludzie wykorzystani przez niego:
– Fortune
– Vamp
– Chinaman
– Fatman
– Emma
3) Ocelot
Wykorzystuje i zdradza swojego przyjaciela Gurlukovicha. Następnie służyć Solidusowi. Jego stosunki z Solidusem są taki same jak jego stosunki z Liquid (w MGS1). W drugiej połowie gry, prawe ramię Liquida opanowuje umysł Ocelota. Ocetot staje się częścią Liquida.
4) Dead Cell (terroryści)
Dowodzeni przez Fortune, skłaniają się do terroryzmu po tym jak redukcje wydatków grożą ich pozycji w wojsku. Przekonują się do części planu Solidusa, gdyż chcą uzyskać duży okup.
Fortune
Fortune żywi urazę do obecnego Projektu Arsenal Geara, gdyż jej ojciec poświęcił mu swoje życie (później popełnił samobójstwo) Chce się również zemści na Snake.
Vamp
Zemsta, zrozumienie. Vamp jest kochankiem Fortune, Identyfikuje się z jej pragnieniem zemsty. Był również kochankiem komendanta korpusu piechoty morskiej (ojciec Fortune).
Fatman
Miłość do zniszczenia, pieniądze. Zamiast rozbrajać bomby, od dawna chciał je wykorzystać w aktach terrorystycznych. także zainteresowany jest pieniędzmi
Chinaman
Zemsta, pieniądze. Chce zemsty przeciwko Ameryce i miastu Nowy Jork, zainteresowany jest pieniędzmi.
Olga
Pragnienie nade wszystko zobaczyć odbudowę Rosji, ale kończy się na tym że jest wykorzystywana przez Patriotów.
Absolutne zło w MGS2
Zło w hollywoodzkich filmach przyjmuje swoją postać zależnie od czasów, w których filmowa historia mam miejsce. Amerykańska widownia lubi obejrzeć udany tryumf nad złem. Zło umieszczane jest w różnych krajach i zmienia się wraz z tłem historycznym. MGS2 zostanie wyprodukowany dal amerykańskiego odbiorcy, chociaż pod uwagę będą brani europejscy odbiorcy, z krajów takich jak Niemcy, Francja, Wielka Brytania i Włochy. Dlatego szczegóły „zła” muszą być traktowane bardzo delikatnie. Należy zauważyć że stoimy przed taki problemem jak Japonia.
Westerny > Rdzenni Amerykanie (Indianie)
Druga Wojna światowa filmy powojenne >Niemcy, Japonia
Zimna Wojna era filmów szpiegowski >Rosja
Po Zimniej Wojnie> Chiny
Następuje po podpisaniu z traktatu przyjaźni między USA a Chinami > Japońskie biznesy (upadek ekonomii bańki mydlanej)
MGS2 zło
Złem w MGS2 jest amerykański rząd. Jednakże, to nie odnosi się do amerykanów w ogólności, ani do jakichkolwiek poszczególnych osób, ale do zaogniających się przeciwności w demokratycznym państwie. Nie można zniesławiać jakiegokolwiek państwa ,stanu, grupy etnicznej. Możemy patrzeć na potwora, którego stworzyła struktura polityczna kraju. To jest nieuchwytna jednostka którego stanowi ogromne zagrożenie dla świata, mniej więcej na takim samym poziomie zła jak w Archiwum X. Mogłoby mieć nazwę throwback dla klasycznego typu zła. To jest ta ukryta ręka amerykańskiego rządu, patrioci, to oni stworzyli takich szaleńców jak Solidus i członków Dead Cell których później wykorzystywali dla własnych celów.
Absolutne zło
Patrioci > tajemnicza organizacja, która kontroluje amerykański rząd
Ludzie wykorzystani przez nich:
Solidus > obecny Prezydent zjednoczonych stanów Ameryki
Pułkownik Gurlukovich > Rosjanin, który chce zobaczyć odbudowę swojego kraju.
Ludzie którzy muszą uważać:
Vamp > ex-Stasi
Old Boy > dawny nazistowski wojskowy pułkownik
Snake > szpieg dla Chin?
Ludzie
Planowanie, Reżyseria i Produkcja Hideo Kojima
Asystent reżysera i scenariusz kierownik Yoshikazu Matsuhana
Projektant postaci i maszyn, art direktor Yoji Shinkawa
Kierownik dźwięku i rozwój Kazuki Muraoka
Kierownik programu Kazunobu Lehara
Scenariusz i projekt gry Hideo Kojima i Tomokazu Fukushima
Kierownik CG Takashi Mizutani
Kierownik ruchu So Toyota
Militarny doradca Motosada Mori
Muzyka Harry Gregson- Williams i Rika Muranaka
Napisy tytułowe Kyle Cooper (Imaginary Forces)
Ten plan gry nie jest powiązany w jakiś sposób z rzeczywistymi istniejącymi osobami, organizacjami, państwami albo wydarzeniami.
[autor: kul]
Jeszcze nie komentowane.