Trofea/Osiągnięcia dla Metal Gear Rising Revengeance
- poniedziałek 18 marca 2013
- Przez SALADYN
Większość trofeów w MGR nie powinna nikomu sprawić problemów, jest jednak grupa pucharów do których bez perfekcyjnego opanowania systemu parowania lepiej nie podchodzić, przydadzą się też nerwy ze stali. Osobom którym marzy się platyna w tej grze radze zawczasu ocenić swoje szanse podczas normalnego przechodzenia gry i zdecydować czy warto, problemy mogą też sprawić misje VR.
Na początek warto przejść grę na normalnym poziomie trudności i poodkrywać co tylko się da a za wyższe wziąć się po solidnym rozbudowaniu postaci i dopakowaniu poszczególnych broni. Dla hardkorowców, niecierpliwych i masochistów jest droga na skróty w postaci słynnego Konami Code który od razu odkrywa wszystkie poziomy trudności, wystarczy wklepać go na ekranie tytułowym.
BRĄZOWE
File R-00 Status – Closed – Powiązane z fabułą, wpadnie po ukończeniu File R-00: Guard Duty.
File R-01 Status – Closed – Powiązane z fabułą, wpadnie po ukończeniu File R-01: Coup d’État.
File R-02 Status – Closed – Powiązane z fabułą, wpadnie po ukończeniu File R-02: Research Facility.
File R-03 Status – Closed – Powiązane z fabułą, wpadnie po ukończeniu File R-03: Mile High.
File R-04 Status – Closed – Powiązane z fabułą, wpadnie po ukończeniu File R-04: Hostile Takeover.
File R-05 Status – Closed – Powiązane z fabułą, wpadnie po ukończeniu File R-05: Escape From Denver.
File R-06 Status – Closed – Powiązane z fabułą, wpadnie po ukończeniu File R-06: Badlands Showdown.
File R-07 Status – Closed – Powiązane z fabułą, wpadnie po ukończeniu File R-07: Assassination Attempt.
Steel Tail – Podczas walki z Metal Gear Ray trzeba mu odciąć ogon, koniecznie będzie sprowokowanie go do ataku tą częścią ciała po czym trzeba go sparować wychylając gałkę w stronę Raya nie zbliżającego się ogona. Atak sprowokować można utrzymując średnią odległość od maszyny i gdy zauważycie że się odwraca to jest wasza szansa.
No Flash Photography! – w pierwszym rozdziale na krótko przed walką z bossem zaraz po przecięciu wentylatorów traficie do fabryki w której porozmieszczano kamery obserwacyjne sprzężone z karabinami maszynowymi. Puchar będzie wasz gdy zniszczycie wszystkie dziewięć kamer w kolejnych pomieszczeniach, wystarczy stanąć pod kamerą i podskoczyć wykonując podstawowe ciosy.
Dwarf Raiden – W rozdziale drugim będzie wam dane sterować Dwarf Gekko, puchar ten jest nagrodą za ogłuszenie wszystkich cyborgów znajdujących się w tym pomieszczeniu z pomocą tego drona. Ogłuszamy tak samo jak wykonuje się stealth kille podchodząc do niezaalarmowanego przeciwnika od tyłu i naciskając wyświetlony przycisk.
A Walk in the Dark – W rozdziale trzecim w pewnym momencie gry Raiden trafi do opuszczonej linii metra w której żeby cokolwiek widzieć trzeba używać AR Mode. Puchar dostaniecie gdy dojdziecie do końca tej sekwencji bez korzystania z tego trybu wizyjnego co może sprawić problemu z uwagi że miejsce to patroluje cała masa Mastiffów, podczas alarmu na czas walki okolica zostaje oświetlona ale puchar i tak otrzymacie.
Menace to Society – W czwartym rozdziale gdy oczyścicie już z wrogów cały japoński ogród waszym zadaniem koniecznym do otrzymania tego trofeum będzie ścięcie iglicy z pagody. Na szczyt dostaniecie się po zawieszonych na rogach budowli lampionach więc uważajcie co tniecie podczas walki inaczej czeka was restart.
Great Escape – To trofeum otrzymacie za ukończenie całego siódmego rozdziału w mniej niż 7 minut. Cały rozdział jest strasznie krótki więc są dwa wyjścia, albo unikacie walki i zmierzacie prosto do celu misji albo zaliczcie ten puchar później dzięki opcji Chapter Select gdy do dyspozycji macie takie gadżety jak Fox Blade i perukę zapewniającą nieskończony Blade/Ripper Mode.
Surprise Attack! – W ostatnim siódmym rozdziale waszym zadaniem jest dotarcie do walki z ostatnim bossem bez wszęcia ani jednego alarmu, można nadal cicho eliminować wrogów jednak jakikolwiek alarm oznacza rozpoczęcie całego chaptera od nowa. Przywołajcie więc na moment doświadczenie z serii MGS i zapoznajcie się dobrze z kartonem i beczką.
Anti-Cyborg Sentiment – Podczas całej gry trzeba zabić 100 cyborgów czyli szeregowych przeciwników. Nie jest konieczne zabijanie ich w jakiś specyficzny sposób i nie trzeba robić tego podczas pojedynczego zaliczenia gry choć jest to puchar który na pewno wpadnie sam prędzej czy później.
The Bigger They Are… – Podobny w założeniach puchar do poprzedniego jednak tym razem celem jest ubicie 100 Custom Cyborg czyli opancerzonych i większych przeciwników uzbrojonych w dwuręczne miecze i RPG.
Demilitarized Zone – Tak jak poprzednio tym razem celem są Berserker Cyborg, uzbrojone w młoty ciężkie bestie. Konieczne będzie zaliczenie gry więcej niż jeden raz dla tego trofeum z racji dość rzadkiego występowania tych przeciwników, pomocne mogą się okazać misje VR w których występują ci przeciwnicy.
Herpetophobia – ubicie dziesięciu Gekko nie powinno nikomu sprawić jakichkolwiek problemów, przeciwnik ten występuje często i zazwyczaj parami.
Silverback – Podobnie jak w przypadku Gekko tu również nie doświadczycie żadnych kłopotów z ilością dostępnych wrogów (potrzeba 10 Mastiffów na koncie) za to będziecie mieli do czynienia z najcięższymi z szeregowych przeciwników w grze.
Extinction Level Event – 10 Raptorów zniszczonych i puchar jest wasz.
Pond Scum – Tym razem trzeba zniszczyć 5 sztuk Vodomjerki, charakterystycznego robota przypominającego pająka biegającego po wodzie. Można ich znaleźć tylko w drugim rozdziale i misjach VR jednak w kanałach jest dość tego typu maszyn żeby zdobyć ten puchar przy pierwszym przechodzeniu.
Wolf Hunter – Fenriry to bliźniacze maszyny LQ-84i lub inaczej Blade Wolfa jednak pozbawione zaawansowanego AI. Walka z nimi wygląda praktycznie identycznie jak potyczka w rozdziale pierwszym, przeciwnik ten występuje bardzo rzadko i nie można do niego zaliczać Blade Wolfa.
Slider Strike – Slidery to znane z MGS4 drony przypominające ptasie skrzydła. Puchar dostaniecie za zniszczenie 10 sztuk co nie będzie problemem gdyż pojawia się on w większych ilościach.
Jumping the Shark – Normalnie zniszczenie dziesięciu śmigłowców (Hammerheads) mogłoby sprawić problemy jednak ilość zdjętych maszyn można boostować podczas walki z Sundowner’em gdzie zawsze po zestrzeleniu po jakimś czasie pojawia się nowy.
Looking Out for the Little Guys – 30 Dwarf Gekko i puchar jest wasz, hurtowe ilości występowania tego drona bardzo pomagają.
Tearing Away the Disguise – Jedna z pierwszych znajdziek w postaci humanoidalnych Dwarf Gekko udających Bruce’a Lee. W całej grze jest ich pięć i są dość dobrze ukryte, co ważne najlepiej je zniszczyć w jednym podejściu żeby być pewnym że puchar wpadnie po ostatniej sztuce.
– Pierwszy Gekko znajduje się w kanałach w rozdziale drugim, będzie za waszymi plecami gdy zeskoczycie do niżej położonych kanałów, trzeba jednak najpierw kawałek odbiec i wrócić.
– Drugi będzie czekał w rozdziale trzecim w opuszczonej linii metra na samym jej końcu już za znacznikiem pokazującym wyjście z lokacji.
– Trzeciego można zobaczyć przed walką z Sundownerem, gdy tylko wyjdziecie na dach obróćcie się w lewo, przyda się jakaś wyrzutnia.
– Żeby zniszczyć czwartego w rozdziale piątym trzeba najpierw pobawić się trochę w Solida i nie dać się zauważyć dwóm Sliderom i kilku rozmieszczonym poniżej schodów normalnym Gekko, Double Tripod będzie czekał na samym środku małego trawnika i zniknie jak tylko wywołacie alarm.
– Ostatni czeka w rozdziale siódmym, na samym początku gry wystarczy przebiec przez drogę bez alarmowania wroga, Gekko znajdziecie wśród skał.
Dla większej jasności filmik.
Datsu Right – Prosta sprawa, Zandatsu są jednym głównym z elementów rozgrywki w MGR, ten puchar dostaniecie po wyknaniu 5o Zandatsu
What Doesn’t Kill You… – Ataki przeciwników można parować przez szarpnięcie gałki w stronę atakującego i jednoczesne naciśnięcie kwadratu, trofeum jest nagrodą za sparowanie 10 ataków w czasie poniżej jednej minuty. Wydaje się to trudnym zadaniem jednak potrzebna jest tylko odrobina wprawy i często atakujący przeciwnik jak Monsoon lub Vodomjerka i jego kręciołek nogami, alternatywą jest zrobienie tego pucharu na poziomie Easy gdzie paruje się niemal automatycznie.
Assassin Behind Closed Doors – Podczas przechodzenia gry należy wykonać 30 Ninja Kill czyli cichych zabójstw. Wystarczy podejść od tyłu do niezaalarmowanego cyborga lub ustawić się na jakiejś wyższej półce powyżej przeciwnika i wdusić kółko.
You Don’t Run from Chance – Egzekucja to moment gdy przeciwnik zostaje ogłuszony naszymi atakami i pojawia się okazja wykonania kontekstowej akcji w której wróg ginie w efektowny sposób, trofeum dostaniecie po wykonaniu 50 takich egzekucji.
A Lover, Not a Fighter – Rzecz do zrobienia najlepiej po odkryciu Stun Sword lub Wooden Sword które nie zabijają cyborgów. Można też to zrobić z normalnymi mieczami tylko że w tym wypadku trzeba się pilnować i pozbawiać przeciwnika kończyn po czym odbiec kawałek żeby mógł zniknąć, trofeum jest nagrodą za zakończenie dziesięciu walk bez zabicia ani jednego cyborga.
Assault with a Deadly Weapon – Pocięcie w trakcie Blade Mode trzech przeciwników jednym cięciem jest łatwiejsze niż się wydaje. W grze trafia się sporo okazji do zdobycia tego pucharu a w razie gdyby komuś się to nie udało to polecam którąś z misji VR polegających na eliminacji przeciwników. Zaraz na początku takiej misji wystarczy wparować w stojącą w zbitej formacji grupkę cyborgów za pomocą wślizgu z którego płynnie można przejść w Blade Mode.
Rip ‘Em Apart! – Kolejny puchar którym nie warto sobie zawracać zbytnio głowy, za cel macie zabicie 100 cyborgów przez ich pocięcie w Blade lub Ripper Mode bez konieczności wykonywania Zandatsu.
Love at First Sight – W sekwencji w której sterujemy Dwarf Gekkko można podejść do innej maszyny tego typu i się z nią porozumieć wciskając trójkąt/Y. Trofeum dostaniecie gdy znajdziecie i porozumiecie się z wszystkimi Dwarf Gekko w tej planszy, na mapce są one zaznaczone tak jak każdy przeciwnik czerwona kropką.
Ich Liebe Kapitalismus! – To trofeum może sprawić pewne problemy gdyż trzeba poświęcić mu sporo czasu zbierając gotówkę w grze żeby wykupić wszystkie możliwe bronie, usprawnienia i inne przedmioty. Wszystkie miecze, stroje, peruki, specjalne bronie w grze trzeba najpierw odkryć spełniając odpowiednie warunki po czym je wykupić i usprawnić do maksymalnego poziomu. Poniżej lista rzeczy które nie odkryją się automatycznie po jednym ukończeniu gry.
-Armor Breaker- zebrać wszystkie ID Chips z lewych rąk
-Custom Body (Blue)- ukończyć 50% misji VR
-Custom Body (Red)- ukończyć 30% misji VR
-Custom Body (Yellow)- ukończyć wszystkie misje VR
-High-Frequency Long Sword- zdobyć pierwszą rangę w wszystkich misjach VR
-High-Frequency Machete- zebrać 10 sztuk Data Storage
-High-Frequency Wooden Sword- znaleźć wszystkich cyborgów w kartonach (MiB)
-Infinite Wig A- ukończyć grę na poziomie normal lub wyższym i zdobyć przynajmniej 10 ID Chips
-Infinite Wig B- ukończyć grę na poziomie normal lub wyższym i zdobyć przynajmniej 20 ID Chips
-Blade Mode Wig- ukończyć grę na poziomie Hard i zebrać wszystkie ID Chips
-Standard Body- ukończyć grę na poziomie Hard lub wyższym
-Stun Blade- zebrać wszystkie Data Storage
-Suit- ukończyć prolog na poziomie Very Hard
A Big Fan of Lefties – Kolejna znajdźka, tym razem do zebrania jest 30 ID Chips które zdobywa się przez odcięcie lewych rąk poszczególnym cyborgom. Na pierwszy czip naprowadza nas sama gra w File R-01, o kolejne trzeba się już postarać samemu. Problemem może być fakt że niektórzy przeciwnicy niosący czip nie pojawią się w danej planszy jeśli np damy się wykryć przed wykonaniem aktualnego zadania.
Tak więc każdą walkę i każdą planszę gry zaczynamy od włączenia trybu AR Mode, dzięki czemu wszyscy znajdujący się w pobliżu wrogowie z czipami są oznaczeni zielonym migającym znacznikiem. Takiego przeciwnika pozbawiamy lewej ręki przez odcięcie w Blade Mode, ważna jest precyzja cięcia gdyż przecinając rękę w czerwonym miejscu uszkadza się czip i trzeba walkę zrestartować.
Polecam ten filmik w razie problemów znalezienia któregoś z czipów.
Peekaboo – Trofeum podobne w założeniach jak polowanie na podwójne Tripody jednak tutaj celem są cyborgi odmawiające walki i chowające się w kartonach. Polecam zrobić to na speedrunie razem z podwójnymi Dwarf Gekko skoro i tak czeka was farmienie Battle Points, tym razem można się poratować wyborem rozdziału w razie ominięcia jednego z MiB jednak trzeba owy rozdział dokończyć żeby zdobyć puchar.
Filmik przedstawiający lokacje wszystkich pięciu MiB.
Data Mining – Sprytnie poukrywane dyski z danymi zawierają artworki które po zebraniu można obejrzeć w głównym menu. Dysków jest 20 i poza tym trofeum ich zebranie jest koniecznie do odkrycia Stun Blade.
Filmik tym razem niezbędny dla zaliczenia tego pucharu.
Humanitarian Assistance – Tym razem naszym zadaniem jest uratowanie czterech cywili którzy zostali schwytani przez przeciwników i bez naszej pomocy czeka ich marny los. Nie ma najmniejszych problemów ze znalezieniem każdego, ich lokacje trafiają się po drodze podczas zaliczania gry. Nie należy zwlekać z pomocą gdyż po skończonym dialogu z cyborgami lub w razie wywołania alarmu cywil dostanie kulkę, dlatego waszym priorytetowym celem jest załatwienie dwóch przeciwników pilnujących swoją ofiarę. Reszta wrogów w okolicy za cel uzna Raidena i cywila zostawi w spokoju jednak nadal może on zginąć przez podrzucony granat lub zbłąkaną serię więc najlepiej się od niego odsunąć. Polecam również używać granatów elektromagnetycznych do czasowego ogłuszenia cyborgów w razie problemów z ratowaniem cywila.
Analysis Complete – Ostatnia już znajdźka, 20 misji VR ściąganych z przenośnych paneli poukrywanych w różnych lokacjach, im dalej tym lepiej ukryte.
Bez rozpisywania się polecam obejrzeć filmik.
VR Master – W tym trofeum naszym celem jest ukończenie wszystkich 20 misji VR, nie trzeba zdobywać najlepszych rang, wystarczy zaliczać raz każdą z dowolną oceną.
SREBRNE
Prodigal Murderer – Żeby zdobyć ten puchar i pięć kolejnych należy wygrać walkę z poszczególnymi bossami samemu nie odnosząc obrażeń na poziomie trudności Hard lub wyższym. Konieczne jest perfekcyjna znajomość zachowania danego przeciwnika i jego ataków razem z możliwością ich uniknięcia, opanowanie systemu parowania wrogich ciosów to kolejna podstawa jak i wykupienie specjalnego uniku z menu kustomizacji. Osobom celującym w platynę polecam zabrać się za to trofeum na najwyższym poziomie trudności ponieważ w tym trybie walki te i tak trzeba zakończyć bez obrażeń dla innego pucharu.
Genius Destroyer – Patrz wyżej.
Truly Human – Patrz wyżej.
Chosen by History – Patrz wyżej.
The Politics of Silencing Foes – Patrz wyżej.
ZŁOTE
Becoming a Lightning God / Stormbringer – Zdecydowanie jedno z najtrudniejszych trofeum w grze. Przejście gry na najwyższym poziomie trudności Reavengence przy odpowiednim poznaniu gry i doborze sprzętu samo w sobie nie jest trudne ale dla tego pucharu trzeba to zrobić zdobywając ocenę S w wszystkich rankingowych walkach. Oceny za walkę są przyznawane za zdobycie maksymalnej ilości punktów za jedno z pięciu kryteriów czyli czas od rozpoczęcia do zakończenia starcia, ilość wykonanych zandatsu, zabitych wrogów, zdobytych Battle Points i najdłuższe combo, kryteria są różne dla każdej walki i zależą od ilości i rodzajów przeciwników. Dodatkowo można zdobyć bonusy No Damage za brak otrzymanych obrażeń i No Kill za niezabijanie cyborgów, bonusy są bardzo pomocne jeśli komuś spełnienie podstawowych kryteriów sprawia zbyt duże problemy.
Ze swojej strony mogę życzyć powodzenia, więcej informacji już wkrótce.
Amateur Radio Operator – Kwintesencja każdego Metal Gear’a czyli rozmowy przez Codec powróciły również w Rising i to trofeum można dostać za odsłuchanie 400 z 540 unikalnych rozmów, nic trudnego jednak gra strasznie się przez to dłuży. Na początku każdego rozdziału, po każdej scence, przy każdym nowym przeciwniku a najlepiej również co checkpoint należy odwiedzić Codec i porozmawiać z każdym na liście do czasu aż każda postać zacznie się powtarzać. Nie jest pewne czy można te rozmowy skipować więc dla bezpieczeństwa radzę tego nie robić, raz usłyszana rozmowa zostaje przy najbliższym zapisie zapamiętana w systemie gry i nie trzeba jej już więcej słuchać nawet podczas kolejnego przechodzenia.
Virtually a God / Virtually Flawless – Drugie z najtrudniejszych trofeów w grze. Trzeba zdobyć maksymalną rangę w wszystkich podstawowych misjach VR, hardkor porównywalny z misjami VR w MGS2 Substance. Nie mogę zbyt wiele pomóc bez rozpisywania się dlatego każdego kto jeszcze nie pękł przy innych pucharach odsyłam do serwisu youtube i na nasze forum w poszukiwaniu pomocy. Powodzenia.
PLATYNOWY
Revengeance – Gratulacje, jedna z najtrudniejszych platyn w grach jest twoja.
PAKIET MISJI VR
DL-VR Master – Podobnie jak w trofeum VR Master z podstawowej gry także tutaj jedyną wytyczną konieczną do zdobycia tego pucharu jest zaliczenie wszystkich 30 ekstra misji VR z jakimkolwiek wynikiem.
Hero of the Metaverse – Kolejny bardzo trudny puchar do zdobycia którego trzeba zdobyć najwyższą notę w każdej dodatkowej misji VR, rzecz szalenie trudna jednak nie niewykonalna.
JET STREAM SAM DLC
DL-Story-01: Status – Closed – Prosta sprawa, wystarczy ukończyć cały dodatek i puchar już jest w kolekcji.
Draw, Pardner! – Zabicie 100 przeciwników poprzez Quick Draw to żaden problem tylko że zadanie to wymaga cierpliwości przez konieczność kilkukrotnego zaliczenia całego DLC. Zdecydowanie polecam robić to na najniższym poziomie trudności gdzie jeden w pełni naładowany atak tego typu natychmiast zabija każdego podstawowego przeciwnika w zasięgu ciosu a czasem nawet kilku.
You’re Hired – Dla zdobycia tego pucharu trzeba pokonać ostatniego bossa na poziomie trudności Hard bądź wyższym bez otrzymania żadnego obrażenia. Za wcześnie na jakieś szczegółowe taktyki więc póki co należy postępować podobnie jak w wcześniejszych trofeach tego typu z głównej gry, zdecydowanie przyda się znajomość wszystkich ataków Armstronga a poza tym perfekcyjne parowanie i unikanie jego ataków.
Master of the Wind – Kolejny trudny puchar który można zdobyć kończąc DLC na poziomie trudności Reavengeance poniżej jednej godziny. Najlepszym sposobem na szybkie kończenie walk jest skuteczne opanowanie perfekcyjnego parowania ciosów które przy okazji postaci Sam’a praktycznie zawsze kończy się natychmiastową egzekucją nawet cięższych przeciwników.
autor: SALADYN
Jeszcze nie komentowane.