Polityka developera wobec MGS: Rising może irytować, na pewno zaskakuje. Kiedy ostatni raz oglądaliśmy świeży materiał z gry? Tymczasem zbliża się koniec 2011 roku i w sprawie wciąż nie wiele słychać. To podniosło lament wśród fanów, co pracownikom studia nie mogło ujść uwadze, zwłaszcza po pustce wywołanej nieobecnością gry na targach w Niemczech (niektórzy wciąż mają w pamięci zapowiedzi Matsuyamy). Jaka jest odpowiedź Kojima Productions na drażliwy temat? Wolimy poświęcić więcej czasu grze – odparł Sean Eyestone – rozumiemy że minęło sporo czasu od pierwszej prezentacji, ale zespół podjął decyzję iż lepiej poświęcić czas na produkcję niż tworzenie zwiastunów. Po części wiąże się to z tym iż okres przeznaczony na skręcanie materiałów filmowych, zabiera zbyt dużo uwagi od dopieszczania samej gry. Przekonuje Was to wyjaśnienie?