Tegoroczne Tokyo Game Show pozwoliło na przetestowanie wszystkich części przerobionych w HD z jednoczesnym porównaniem kieszonsolkowego Snake Eatera. W playstestach swoją premierę zaliczył Metal Gear Solid 2. Z doniesień wynika że niewiele się zmieniło, co zaś tyczy się odświeżenia w wyższej rozdzielczości, nie przynosi dobrych efektów: widać to wyraźnie na dużych telewizorach HD, gdzie tekstury są wrednie rozmazane, w estetycznym odbiorze gry nie pomaga na pewno niska ilość polygonów. Z innymi problemami spotykamy się natomiast przy okazji MGS 3D – tutaj zawodzi archaiczne sterowanie, manipulowanie kamerą odbywa się za pomocą tradycyjnych przycisków. Dla poprawienia tego elementu rozgrywki, trzeba będzie zaopatrzyć się dopiero w Slide Pada, gdzie funkcje kamery przenoszą się na drugą gałkę analogową. Inna sprawa że jest to wciąż jedna z lepiej prezentujących się gier na 3DS’a. Nie wszystko więc wygląda różowo, ale czego się spodziewać gdy niektóre z gier mają już dekadę na karku.