Twórcy Rising na spowiedzi
- piątek 25 czerwca 2010
- Opublikowane w Kojima Productions . Metal Gear Rising: Revengeance . Metal Gear Solid 4
- Przez Saladin01
- Zostaw komentarz
Serwis GameTrailers opublikował wywiad z twórcami MGS: Rising. Pojawia się w nim wiele smakowitych kąsków, możemy zajrzeć w proces powstawania samej gry jak też poznamy tajemnicę związaną z fabularnym stanem Raidena. Po konkrety zapraszamy do dalszej części newsa.
Choć widzieliśmy już pokaz możliwości jakie niesie ze sobą Rising, gra wciąż jest w fazie testów. Twórcy nie zdradzają jednak postępu prac nad tytułem. Wciąż trwają dyskusje na temat zaimplementowania nowych trybów gry. Pewne jest natomiast to że proces produkcji trwa bez zakłóceń.
Sam pomysł na tytuł powstał po zakończeniu prac nad MGS 4. Pierwotnie gra wyrosła z eksperymentalnej koncepcji szlachtowania wszystkiego na kawałki. Stąd wyłonił się pomysł użycia miecza jako podstawy dla nowego rozwiązania w rozgrywce. A gdzie w tym wszystkim pojawia się Raiden? Cóż, protagonista pojawił się w końcowej fazie opracowywania nowej technologii, gdy powstał cały koncept związany z swobodnym cięciem zespół zdecydował się na wykorzystanie tej postaci jako nośnika mechaniki gry.
Z techniką cięcia wiąże się brutalna przemoc. Twórcy tłumaczą się jak mogą iż wraz z grą nie zachęcają graczy do kampanii polegającej na nieustannym rozczłonkowywaniu przeciwników. Gracz nie dostanie nagrody za pokrojenie wroga na jak najmniejsze kawałki. W tej kwestii, trailer stanowił jedynie pokaz możliwości gry. A skoro już przy walce jesteśmy, ta nie ograniczy się tylko do użycia katany. W nasze ręce wpadnie zarówno współczesna broń palna jak też i ładunki wybuchowe, np. granaty.
Rising ma trafić do zupełnie nowego odbiorcy. Gra tworzona jest z myślą o tych, którzy dotychczas z serią nie mieli wiele wspólnego, ludzi dla których gatunek skradanek jest zupełnie obcy lub posiadają wyłącznie Xboxa 360. Kimura tłumaczy:
Uderzamy do potencjalnych użytkowników serii MGS, choć z powodzeniem odnajdą się w niej doświadczeni userzy związani z sagą
Dodaje iż nie musimy znać fabuły drugiej lub czwartej odsłony serii, żeby móc zagrać w Rising.
Na końcu twórcy podkreślają prymat rozgrywki na fabułą przygód Raidena. Scenariusz wprawdzie jest wysokiej jakości, jednak zespół pragnie skupić się na nowych możliwościach mechaniki gry. W kwestii historii, zwiastun miał być wskazówką co do stanu psychicznego protagonisty. Twórcy zdradzają iż Raiden w grze może być obłąkany.
Jeszcze nie komentowane.