Każdy z Was ma swoją ulubioną część. Dla wielu, nie jest to żadną tajemnicą, jest nią oryginalny Metal Gear Solid. Interesujące, bo twórca myśli tak samo. W wywiadzie dla OPM, Hideo Kojima zapytany o ulubioną grą z serii odpowiada: Naprawdę trudno wybrać, prawdopodobnie postawiłbym na jedynkę – ze względu na stopień osobistego zaangażowania. Ale jak o tym teraz myślę, zdaje sobie sprawę jak ciężko w to się grało! Hideo Kojima opowiada o każdej stworzonej przez siebie części uniwersum. Jedynka zajmuje miejsce szczególne, także dla wielu graczy, którzy chcieliby kiedyś zobaczyć grę w nowym wydaniu. Co Kojima o tym myśli?

Sporo osób chce remake’u oryginału, jako producent rozumiem to i chciałbym spełnić te pragnienia – ale znów jako twórca, nie stać mnie na powrót do przeszłości. Gdyby taka praca została podjęta, skończyłoby się na całkowitej przebudowie – bez zmian pozostałaby jedynie historia.

Hideo Kojima nie bez powodu krzywo patrzy na zabiegi mające podnieść oryginał do współczesnych wymagań.

Spoglądając w przeszłość, nie widzę zbyt wielu poprawek i zmian jakie chciałbym wprowadzić. Jeśli coś zmieniasz, zmieniasz całą grę a tego chcę uniknąć. Jeśli podciągasz rozgrywkę pod obecne standardy, wtedy tracisz coś co tak wyróżniało oryginał. To był tytuł przeznaczony dla konkretnej epoki – nie chodzi tylko o fabułę, ale także sterowanie i wszystko to co odzwierciedlało erę w której gra powstawała.