Ostatnie wiadomości, dotyczące mniej oficjalnego epizodu w serii, skupiały się głównie na możliwości rozwoju postaci. W tym przypadku nie jest inaczej, choć wiedzieć musicie że progres protagonisty odgrywa nie małą rolę także na fabularnym gruncie. Producenci Metal Gear Rising w dalszej części newsa postarają się nam wytłumaczyć, dlaczego w grze widzimy więcej niż jedną formę Raidena.

Źródło

Istotnym motywem w fabularnej otoczce bez wątpienia jest przeszłość Raidena, czasy gdy ten uczestniczył w liberyjskim konflikcie jako dziecko, wydają się ciekawym materiałem na grę. Atsushi Inaba, producent ze strony Platinum Games, zapytany o znaczenie przeszłości Raidena odpowiada:

Przeszłość Raidena pełni kluczową rolę w historii gry. Zamierzamy ponownie poruszyć wątek dziecięcego okresu tej postaci, eksplorując wpływ przeszłości na wydarzenia osadzone w czasie obecnym, obserwując proces jego dojrzewania.

Ewolucję tej postaci obserwujemy już od paru ładnych lat, twórcy mają świadomość tego że Raiden do tej pory służył w charakterze pomocnika Snake’a, drugoplanowej persony, dlatego teraz chcą mu nadać zdecydowanie bardziej samodzielny charakter. Rozwój Raidena możemy zobaczyć także w innej postaci – zwiastuny do tej pory ukazywały nam kilka wersji bohatera gry. Yuji Korekado wyjaśnia dlaczego w grze spotykamy różne formy Raidena:

Akcja gry toczy się po wydarzeniach przedstawionych w Metal Gear Solid 4. W tym okresie, Raiden odzyskał rodzinne życie – jednak w celu zapewnienia utrzymania członków rodziny, musiał znaleźć pracę i w tym momencie widzimy jak staje się częścią PMC. Jego kariera w organizacji ogranicza się do zadań typowo pokojowych, jak szkolenie wojskowego personelu lub pracy w zakresie ochrony wysoko położonych osób. W pewnym momencie Raiden zostaje ciężko ranny, w efekcie czego jego ciało musi zostać solidnie przebudowane.

Producent następnie wyjaśnia, że Raiden w swoim mniej mechanicznym wcieleniu, to wersja z samego początku gry, jeszcze zanim postać została zaatakowana i niemal zabita. Z kolei Mroczny Raiden – to już scybernetyzowany w każdym aspekcie Jack, faktycznie podstawowa forma z którą spędzimy najwięcej czasu w grze.

Na koniec, pewnie część z Was zadaje sobie pytanie, szczególnie po ostatniej wypowiedzi Hideo Kojimy, czy Solid Snake gościnnie wystąpi w grze. Producenci nie pozostawiają złudzeń w tej materii:

To opowieść o Raidenie, Snake nie pojawi się w tej grze