W jeszcze jednej wypowiedzi dla EDGE Hideo Kojima zwraca uwagę na znaczenie i rolę podpowiedzi, siłą rzeczy niejednoznaczności przy ujawnianiu nowego projektu. Zwodzenie widza jest warunkiem zachowania elementu zaskoczenia – uważa ojciec Snake’a – a jeżeli coś jest wystarczająco przewidywalne wtedy przestaje nas bawić. Zasłona dymna zbudowana z aluzji i niedomówień jest szansą dla gracza do wykazania się inicjatywą prowadząca do swego rodzaju epifanii, zachwytu związanego z odkrywaniem ukrytych treści. Zdanie to pada właściwie w kontekście próby wyduszenia z Kojimy odpowiedzi na temat zagadki The Phantom Pain, która oczywiście nie padła ale za to zostaliśmy pouczeni lekcją o stosowaniu taktyki wyprowadzania graczy w pole, podejmowaniu nieoczekiwanych ruchów. Nie każdy takie podejście musi z miejsca kupować, zmyłki i wyrosłe na tym gruncie domysły, choć z jednej strony prowokowały większe zamieszanie, z drugiej strony potrafiły napędzać oraz zacieśniać społeczność wobec nietuzinkowego pomysłu.

No to skoro przeszliśmy już do meritum – oczekiwana zapowiedź projektu studia-atrapy Moby Dick Studio grzeje się na ujawnienie w tym miejscu. Zajawkę promuję pytanie o to kim jest Joakim Mogrin ale nie zwracajcie uwagi na tą paskudną literówkę…chociaż? Odpowiedzi poznamy już niedługo.