Czego oczekuje ojciec Snake’a od japońskiego producenta konsol? Hardware interesuje go w średnim stopniu. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego, zdradza redaktorom Edge swoje zdanie na temat PlayStation 4. Punkt widzenia designera w dużej mierze sprowadza się do jego własnej pracy, przesuwa środek ciężkości na pole dostępnych na daną platformę tytułów. Co w takim razie gryzie twórcę marki Metal Gear?

Niestety, mimo mojej przyjaźni z Markiem Cerny (architektem PlayStation 4), nigdy nie powiedział mi nad czym pracują inni deweloperzy. Zjadłem z nim nawet posiłek a i tak nie puścił pary z ust.

Częściowy brak zaufania dla gamingowej legendy ze strony przedstawiciela Sony można tłumaczyć odejściem Kojimy od preferowania tej marki w wydawaniu kolejnych epizodów Metal Gear Solid. Nawiasem mówiąc, wścibskość Japończyka mogła się wydawać zwyczajnie irytująca. Smęcenie Kojimy ma jednak swoje racje – to gry stanowią najważniejszy powód inwestycji w nowy sprzęt, czego nie zastąpią żadne ewolucyjne usprawnienia hardware’u. I taki też jest jego pogląd na kolejną generację konsol.

Źródło