Pozbawiony ograniczeń gameplay – oto co wyróżnia Ground Zeroes na tle poprzednich odsłon cyklu stwierdza twórca gry na łamach OPM. Do tej pory elementy infiltracji były redukowane przez możliwości techniczne konsoli, sprowadzając cały koncept do podkradania się w środowisku zamkniętych przestrzeni. Ale teraz zamierza się to zmienić. Hideo Kojima zapowiada odejście od modelu rozgrywki akcji na szynach, prostego wędrowania z punktu A do B. Celem jest oddanie graczom maksymalnej swobody – określa założenia produkcji Kojima. Zakradanie się w wrogim otoczeniu uwzględni więc czynnik planowania a także pozwoli graczom na wybór środka transportu – tutaj Japończyk wymienia sposób poruszania się śmigłowcem, ale do listy także dodaje samoloty czy motocykle. Każda opcja zostanie uwzględniona dzięki czemu możemy doświadczyć na prawdę otwartego świata – powiedział ojciec Snake’a.