Potworne narodziny. Formalna analiza Metal Gear Solid 4
- sobota 30 kwietnia 2011
- Opublikowane w Artykuł . Metal Gear Solid 4
- Przez Saladin01
- Zostaw komentarz
W przeciwieństwie do poprzednich części Sagi MGS4 nie narzuca nam nachalnie głównego tematu – Sense (Wola/Czucie). Słowo to zapewne zrodziło się z idolektu Hideo Kojimy, jego wasei-eigo, czyli japońskich słów powstałych w wyniku kontaktu z językiem angielskim. Podobnie jak w przypadku innych słów z wasei-eigo, znaczenie tego słowa nie pokrywa się z tym jak pojmują je ci dla których angielski jest językiem ojczystym. Znaczenie to jest powiązane z kontekstem MGS4. Gotowi na zgłębienie kolejnej porcji analizującej ostatniego MGSa na dużą konsolę? Ostatnią część tekstu rozpoczynamy od czytania Defragmentacji.
Cenny artykuł, będący intrygującą próbą interpretacji fantastycznej, lecz niedocenionej przez wielu wielbicieli serii, gry. Wreszcie doczekałem się tekstu, który proponuje ambitniejsze podejście do MGS4.