Na Metal Gear 25th Anniversary studio Hideo Kojimy postanowiło przywalić z grubej rury. Społeczny Metal Gear to realizacja ambicji Kojimy o łączeniu ludzi za pomocą technologii a pośrednikiem mają być klasyczne motywy sagi. Film Metal Gear Solid to odgrzewany kotlet choć wciąż mający wielki potencjał produkt. I na deser techniczne demo Fox Engine, które zdradziło nową część w produkcji – ewolucję serii, która ma nastąpić w Metal Gear Solid: Ground Zeroes.

Na początek Metal Gear Solid: Social Ops. Krok w kierunku wciąż rozwijających się sieci społecznościowych. Już parę ładnych lat temu, Hideo Kojima miał plan wciągnięcia graczy w tworzenie własnych historii na polu sagi, jak widać nigdy nie zrezygnował z marzenia. Social Ops to w skrócie gra na smartfony robiona w oparciu o silnik Unity. Tytuł pozwoli nam na przebrnięcie przez kluczowe wydarzenia jakie miały miejsce w wszystkich częściach sagi. Rozgrywka oparta na kartach wraz z systemem Mother Base bazującym na rozwiązaniu z Peace Walkera. Spodziewajcie się premiery produktu pod koniec tego roku.


Film Metal Gear Solid. Czy trzeba dużo mówić? Adaptacja gry Hideo Kojimy, niewypał którego historia rozpoczęła się w 2005 roku, dostał drugą szansę. O filmie Hideo Kojima mówi iż przez wiele lat szukał właściwej osoby, która podołałaby zadaniu przeniesienia cyfrowej historii Snake’a na srebrny ekran. Hideo Kojima wierzy iż tą właśnie osoba jest Avi Arad – hollywoodzki producent znany z komiksowych adaptacji Marvela. Arad obiecuje fantastyczną rozrywkę i wierne oddanie ducha serii Metal Gear.



Metal Gear Solid: Ground Zeroes – gwóźdź programu i wisienka na rocznicowym torcie. Kontynuacja losów Big Bossa po 1974 roku, zarazem projekt realizujący koncept przejścia w duże i otwarte środowisko gry. System będący ewolucją w stosunku do rozwiązań zaimplementowanych w Peace Walkerze; otwarte pole walki, możliwość wykorzystania mechanicznych pojazdów w eksploracji otoczenia. Kolejna próba określenia na nowo koncepcji cichej infiltracji, która tym razem opiera się na szerszym zakresie możliwości. Wykrycie przez wroga to nie koniec lecz przestój, w każdej chwili mamy możliwość ewakuowania się z zagrożonego terenu.


Metal Gear Rising: Revengeance. Tutaj dostaliśmy stary zwiastun, który jednak przynosi kilka nowych informacji. Bezzałogowa maszyna z sztuczną inteligencją na pokładzie w ciele imitującym wilka – LQ-48I. Wróg Raidena, który musi przestrzegać rozkazów inaczej czeka go kasacja osobowości, walczy z Raidenem wbrew swojej woli. I na końcu zwiastuna głos nowej postaci, która najwyraźniej zna Raidena i cieszy się z spotkania z starym przyjacielem. Sylwetka osoby i zamazane imię to póki co wszystko co mamy.