Jeszcze jeden rzut oka na The Phantom Pain
- piątek 14 grudnia 2012
- Opublikowane w Hideo Kojima . Kojima Productions . Metal Gear Solid Ground Zeroes . Metal Gear Solid V . Phantom Pain . Trailer
- Przez Saladin01
- Zostaw komentarz
Jeśli myśleliście, że The Phantom Pain nie kryje przed Wami żadnych tajemnic, wtedy zdecydowanie warto zapoznać się z kolejną odsłoną odkryć dotyczących projektu Moby Dick Studio.
Tytuł cechuje się dużym przywiązaniem do detali, z pewnością mających nas prowokować, zmuszać w doszukiwaniu się kolejnych warstw ukrytych znaczeń. Zacznijmy od białych płatków. Pojawiają się podczas przebudzenia uruchamiając słuszne skojarzenia z miejscem śmierci The Boss, polem białych kwiatów. Wizja naprowadza nas na pozostawioną w umyśle Big Bossa ranę po utracie mentorki i powracające w związku z tym bolesne wspomnienia. Choć taka interpretacja nie zostaje wykluczona, tak same płatki są jak najbardziej rzeczywiste i nie mogą zostać uznane za część złudzerń, psychicznych manipulacji. Uważne oko z pewnością dostrzeże płatki spoczywające na ciele Big Bossa, które pochodzą z wazonu umieszczonego w innej części pomieszczenia:
Płonąca postać przypominająca Raidena, płatki oraz widoczny w rogu wspomniany wazon. To zdecydowanie nie są halucynacje, chociaż należy zapytać co w tym samym pokoju robi ktoś tak łudząco podobny do blondaska?
Kolejny elementem przyciągającym uwagę, jest uzbrojenie żołnierzy. Czy te butle umieszczone na plecach intruzów, sugerują użycie miotaczy ognia?
Może to zresztą tłumaczyć obecność ognia w szpitalnej placówce, chęć pozbycia się śladów po ataku, a jeśli tak to mamy kolejny dowód na to, że rozprzestrzeniający się pożar niekoniecznie jest działaniem nadnaturalnym; pojawiające się później ogniste widzenia, mogą być tylko iluzją napędzaną strachem, produktem umysłu, który pod wypływem zagrożenia przestaje funkcjonować w sposób racjonalny.
Takie rozwiązanie może potwierdzać kolejny trop. Poniższy przykład ukazuje jeszcze jedną osobę z protezą:
Zauważcie, iż jest to ostatnia sekwencja zamykająca niepokojący zwiastun. W tej scenie widzimy odkrycie jeszcze żyjącego Big Bossa oraz obraz unoszącej się nad nim dziecięcej sylwetki. Jednak kluczowe znaczenie ma tak na dobrą sprawę wcześniejszy fragment:
Ognista figura pojawia się dokładnie w tym samym korytarzu, co potwierdza widok sztucznej kończyny jak też identyczna plama krwi na ścianie. Skoro jest to dokładnie to samo miejsce, należałoby zapytać gdzie się podziały płomienie? Ułożenie ciał pozostało bez zmian, jednak w ognistej sekwencji nie wszyscy są martwi, a obserwatorem nadal pozostaje Big Boss. Jednak chronologicznie późniejsza scena wyklucza pożar, natomiast w korytarzu pojawią się żołnierze, którzy jednak mogli ugasić płomienie, co przeczyłoby tezie o podpaleniu. O ile sam ogień nie był częścią kolejnego złudzenia.
I jeszcze zwróćmy uwagę na trzymany przez pacjenta przedmiot…czy to nie jest SOCOM? Broń rzeczywiście przypomina kształtem ikoniczny pistolet jakim posługiwał się Solid Snake, choć tak naprawdę to może być losowa broń z zamontowanym tłumkiem. Nadal znajdujemy się w tej samej scenie, to o tyle istotne że wskazana osoba wydaje się być postacią, towarzyszącą naszemu protagoniście od momentu przebudzenia więc musi być także obecny w kończącej zwiastun scenie, w rezultacie czego następuje ucieczka skutkująca wypadkiem, chociaż trailer nie zdradza nam jaki wpływ na to miała unosząca się nad nimi postać przypominająca Psycho Mantisa.
Na koniec powrócimy do wypuszczonego dłuższy czas temu artworka, który do tej pory wydawał się mało znaczący czy wręcz nie związany z całością projektu, a to choćby przez wzmiankę o jednostce Diamond Dogs, która jak dotąd nigdzie jeszcze nie występowała:
Na zdjęcie należy patrzeć w zupełnie nowym kontekście. Zakładając że mamy do czynienia z późniejszym etapem wydarzeń, zaskakująca wydaje się obecność lewej dłoni. Czy to zupełnie różne postacie a w konsekwencji gry? Amputowana dłoń mogła jednak wrócić na swoje miejsce, a proteza z hakiem jest zwyczajne typową dla Hideo Kojimy zmyłką. Dlatego Big Boss na obrazku ma założoną rękawice tylko na jednej dłoni, z lewą ręką podniesioną w tryumfalnym geście, co w artystycznej wizji Shinkawy może posłużyć za wskazówkę nakierowująca na możliwość odzyskania tej części ciała. Wystarczy przypomnieć jak w Metal Gear Solid 2 Liquid prezentował przejmowanie kontroli zagnieżdżonej osobowości – demonstracyjnie odsłaniając przeszczepiony kawałek ręki.
1. Snake budzi sie na stole operacyjnym po wykonanym zabiegu kiedy szpital zostaje zaatakowany i nadal jest pod wplywem narkozy z ktorej nikt nie zdazyl go odtruć stad wizje
2. blondyn na zdjeciu to raikov z MGS3 lub ocelot co oznaczaloby ze akcja ma miejsce kiedy ocelot ratuje big bossa przed mgs4
3. byc moze oprocz snake liquida i solidusa jest jeszcze czwarty taki ktory naprawde powstal z odpadkow przy tworzeniu reszty i to wlasnie ten brzydal z trailera ground zeroes.
4. nie przypominam sobie zeby ktokolwiek z serii mial proteze zamiast ręki
@Nieprzyjaciel^^- mial miedzy innymi Zadornov z PW, Raiden w MGS4 byl praktycznie caly w protezach, nie wiem czy w przypadku Ocelota mozna to slowo uzyc, raczej byl to przeszczep.
Co do poparzonej postaci nie stawial bym na to, ze to klon Big Bossa, zwlaszcza ze wyglada na osobnika w podobnym wieku co BB. Predzej ktos, kogo spotkal podobny los: „two phantoms ware born” ? Czyms w rodzaju odbicia lustrzanego Big Bossa, stad jednostka XOF . Blondyn na zdjeciu wyglada bardziej jak „Kaz” czyli Master Kazuhira Miller , ale spodziewam sie Ocelota tez zobaczyc, cos zniknal bez sladu od czasu MGS3 🙂 Tak samo jak napewno uslyszymy o wspomnianym w trailerze GZ Cipherze, czyli majorze Zero. Skoro na poczatku trailera GZ pojawia sie „Snake is back on FOX”, to oznacza poczatek historii nakreslonej w koncowce MGS4.
@do reszty i redakcji:)
Nie spodziewam sie zobaczyc w doroslych postaciach ani Liquda, ani Solida, ani Solidiusa, to chyba nierealne biorac pod uwage czas akcji, i nawet nie koniecznie chce (sa chyba jeszcze embrionami), no chyba ze Phantom Pain zostanie jeszcze przesuniete do przodu o pare lat wzgledem Ground Zeros. Nawet jesli to sa lata, w ktorych Zero wykorzystal juz Snaka do eksperymentow, i ten budzi sie ze spiaczki, to i tak chyba jeszcze za wczesnie ??
Co do platkow kwiatow to staly sie juz chyba fetyszem Kojimy w przypadku historii Naked Snaka, takze nie dziwi ich obecnosc. Ale co dziwne w Phantom Pain zniknela blizna na piersi Snake,a na ksztalt blizny The Boss, ktora sam siebie udekorowal ku jej pamieci w Peace Walker (nie dopatrzylem sie jej w trailerze). Co to omawianego w artykule tematu plonacego korytarza to… sceny ukazane wcale nie musza byc chronologiczne, wiadomo ze Kojima lubi mieszac i zbijac z tropu. Tym bardziej ogien nie wyglada jakby pochodzil z miotaczy ognia, a wiadomo ze elitarne jednostki czesto posiadaly nadprzyrodzone moce w serii.
Co do powrotu reki , jak wiemy z koncowki MGS4 Big Boss zostal zrekonstruowany w puzniejszycz latach z resztek Liquda i Ocelota, takze przeszczep dloni we wczesniejszych nie powinien chyba byc niemozliwy 🙂
Dobra, koncze. Jako nowy na pokladzie pozdrawiam redakcje,swietna strona, od dawna was przegladam, to i czas chyba przyszedl zeby sie zarejstrowac i od czasu do czasu dorzucic te trzy grosze :))
Witamy, i dzięki za komentarze! Świeża krew jest nam zawsze potrzebna.
Co do blizny Big Bossa, nie ma jej ponieważ od początku była fałszywa.
Nie wiem czy powinniśmy zakładać że Ground Zeroes i Phantom Pain to dwie gry z różnych lub tych samych uniwersów, właściwie to jeszcze długo nie będziemy wiedzieć czym właściwie jest PP a znając Kojime to może być tylko grywalna sekwencja w GZ.
dochodzimy do podobnych wnioskow odnosnie ocelota monoman ,w czworce big mama wspomina snake`owi ze ocelot wykradł czesci big bosa w przeszlosci
i uwazam ze to moze byc wlasnie ten poskladany do kupy big boss.
PS: gralem we wszystkie konsolowe MGSy , te na psp nie.
zwróćcie uwage na samochod z traiera phantom pain w ktym jedzie snake
bardzo przypomina jeden z tych ktorymi poruszali sie zolnierze big mamy
to nowe auto nic z czasow peace walkera czy mgs3 .